Дейности:
|
Дейност 4: Организация и управление на проекта Назначаване на Звено за управление на проекта, включващо: Ръководител проект, Координатор, Административен секретар, Счетоводител и Юрист. Определяне на служител отговорен за архива и служител по нередности.
Разработване и утвърждаване на вътрешни правила и процедури за верификация на разходите по проекта, за архивиране на документацията по проекта и за докладване на евентуални нередности в съответствие с регламентите на ЕС и Оперативната програма.
Разработване на правила за приложение на ПМС 55.
Подготовка на детайлни задания и договори с експертите. Подписване на договорите.
Провеждане на обучение по формите и правилата на отчитане на разходи по проекта.
Подготовка на документация по предвидените процедури по ПМС 55 и подаването и за предварително съгласуване от Междинното звено на ОПОС.
Подготовка и провеждане на двете процедури по ПМС 55 и възлагане на дейностите за проучване и за счетоводна услуга и одит.
Координиране работата на експертите и следене за спазване на времевия график и условията на индивидуалните им договори за изпълнение на дейности по проекта.
Контрол по изпълнението на договорите, изискване и проверка на междинни доклади за извършената работа преди всяко плащане. Попълване на приемо-предавателни протоколи към отчетите. Проверка и приемане на финални доклади.
Извършване на проверки на място на изпълнителите. Изготвяне на контролни листове и доклади за извършените проверки съблюдавайки правилото за двойния подпис.
Изплащане на заплати, хонорари и фактури, превеждане на осигуровки.
Извършване на 100 % верификация на разходите по проекта и изготвяне на контролни листове и доклади за верификация съблюдавайки правилото за двойния подпис.
Осчетоводяване на разходите по проекта
Архивиране на документацията и съхраняване в сроковете съгласно ДБФП
Изготвяне съгласуване и одобряване на месечни справки за напредъка на проекта, доклади за напредък и искания за средства.
Предоставяне на одитор на разходооправдателните документи към исканията за средства за изготвяне на междинни и финален одитни доклади. Дейност 1: Проучване биологията, екологията, разпространението, относителната численост, лимитиращите фактори и хабитатните характеристики на глухар, трипръст кълвач и белогръб кълвач Дейността включва следните поддейности:
1) Проучване на основни аспекти от биологията, екологията и разпространението, числеността и лимитиращите фактори за глухаря, трипръстия и белогръбия кълвачи;
2) Изследване ролята на глухаря като индикатор за локалните качества на местообитанието и биоразнообразието (глухаря като umbrella вид);
3) Изследване върху индивидуалните участъци и местообитания на глухаря чрез радиотелеметрия;
Реализирането на първите две поддейности ще се осъществява от външен/и изпълнител/и, както и компонента по третата поддейност свързан с улова на глухари
Основни стъпки:
- Закупуване на необходимото оборудване
- Събиране и анализ на съществуващата информация за трите целеви вида
- Приоритизиране на районите за проучване на видовете по години на база анализа на съществуващата информация и резултатите от проведените теренни проучвания от предходните години
- Дистанционна работа и посещения на терен за определяне на територията за улов на глухари, за нуждите на проучването на индивидуалните участъци и местообитанията на глухаря.
- Улов на глухари и поставяне на GPS предаватели
- Реализиране на теренните проучвания по трите поддейности, съгласно предоставените методики за провеждането им
- Реализиране на инвентаризация за калибриране на методиките за теренни проучвания. Предвижда се контролните инвентаризации да се реализират през първата и втора година от изпълнението на дейността;
- Разработване и предоставяне на технически междинни доклади по трите поддейности;
- Провеждане на работни срещи за консултиране и съгласуване на работата между отговорните експерти
- Разработване на финални технически доклади по трите поддейности;
- Предоставяне на крайния продукт – обобщена в цифров вид информация с резултатите от проведените проучвания, теренни бланки и експертни доклади Дейност 2: Разработване на проекти на 3 плана за действие и приложения към тях Дейността включва следните поддейности:
1) Разработване на ГИС бази данни, ГИС анализи и екологични анализи като приложения към плановете за действие
2) Разработване на текстовата част на плановете за действие. Разработване на препоръки за управление и ползване на видовете и местообитанията им
Основни стъпки
- Закупуване на необходимото оборудване и софтуер
- Получаване на лесо ЗЕМ файлове от ИАГ;
- Конвертиране на лесо ЗЕМ към ГИС и създаване на ГИС база данни
- Цикличен процес по въвеждане на предоставената информацията от полевите проучвания по години, в разработената ГИС база данни
- Пространствени ГИС анализи и селекции за разпространение на видовете, изисквания към местообитанията, фрагментация, проучването на индивидуалните участъци и местообитанията на глухаря
- Разработване на цифрови карти за работа на терен по Дейност 1
- Разработване на тематични карти за онагледяване за нуждите на проекто Плановете за действие за трите целеви вида
- Разработване на приложения към проекто Плановете съгласно Приложение 1 към одобрените от МОСВ задания
- Екологични анализи на влиянието на горско-стопански ползвания върху глухаря, трипръстия кълвач и белогръбия кълвач
- Екологичен анализ върху ландшафтните фактори, с акцент върху параметрите на фрагментацията на горите и изолацията, върху глухаря
- Екологичен анализ на характеристиките на местообитанието, които се явяват основни фактори за присъствието и стойностите на обилие на глухаря, трипръстия и белогръбия кълвачи
- Статистически анализи на резултатите от реализираното теренно проучване на индивидуалните участъци и местообитания на глухаря чрез радиотелеметрия
- Теренна верификация на резултатите от проведените ГИС и Екологични анализи и калибриране на резултатите на база верификацията, при необходимост;
- Предоставяне на крайния продукти от проведените анализи и изготвяне на бази данни
- Разработване на текстове по трите плана за действие, съответно за глухаря, трипръстия кълвач и белогръбия кълвач, съгласно одобрените от МОСВ задания;
- Обединяване на текстове в първи чернови варианти на проекто Плановете, съдържащи базови данни от събирането и анализа на съществуваща информация за видовете, реализирано по дейност 1, и проведените на този етап анализи и проучвания;
- Провеждане на работни срещи за обсъждане на черновите варианти с експерти от различни заинтересовани страни;
- Отразяване на мнения и препоръки и допълване на текстовете с резултатите от предоставените експертни доклади от полевите проучвания.
- Отразяване на резултатите от проведените ГИС и екологични анализи;
- Разработване на втори вариант на проекто Плановете, включващ подробно разписани мерки за опазване на видовете на база проведените проучвания и анализи, и провеждане на обществени обсъждания за съгласуването им със заинтересовани страни и експерт;
- Отразяване на предоставените мнения и препоръки;
- Изготвяне на краен вариант на проекто Плановете, форматиране и редакция;
- Провеждане на работни срещи за консултиране на работата между отговорните експерти;
- Разработване на междинни технически доклади;
- Разработване на финален технически доклад Дейност 3: Обществени обсъждания и популяризиране на целевите видове Дейността включва:
- Предоставяне на разработените планове на всички заинтересовани страни за предварително запознаване;
- Организиране и провеждане на обществени обсъждания на трите плана за действие съгласно изискванията на закона и одобрените задания;
- Отразяване на коментарите и препоръките от проведените обществени обсъждания на база разписаните протоколи от тях
- Поддържане и обновяване на интернет подстраница с информация за трите целеви вида към страницата на БФБ.
- Публикации на подбрана информация от проведените проучвания и анализи в тематични (електронни и печатни) издания за природа, туризъм, лов и горско стопанство с цел повишаване на природозащитната култура и насърчаване опазването им Дейност 6: Мерки за информация и публичност на проекта Ще бъдат спазвани всички мерки за информиране и публичност съгласно регламентите на ЕС и договора за БВФП
Ще бъдат организирани 2 пресконференции за началото и края на проекта
Ще бъде поместена информация за проекта на уеб сайта на БФБ
Ще бъде поставена информационна табела за проекта пред офиса на БФБ,
Ще бъдат отпечатани и поставени информационни стикери върху закупеното по проекта оборудване
Ще бъдат отпечатни флеари съгласно изискванията за информиране и публичност на проекти финансирани със средства от ЕС
Ще бъдат включени текстове в договорите с изпълнителите по проекта, които да изискват от тях също да спазват мерките за информиране и публичност
При всички предвидени материали и публични събития по проекта ще бъде подавана информация за това че проектът се финансира по ОПОС Дейност 5: Одит на проекта Подготовка и провеждане на процедура по ПМС 55 за одит.
Подготовка на междинни одитни доклади към всяко подавано искане за средсва по проекта
Подготовка на окончателен одитен доклад на проекта
|