Дейности:
|
Дейност 1:Разработване на информационни материали и провеждане на кампания сред потенциалните потребители Екипът на проекта запознава общинското ръководство с целите на проекта, уточнява предварителен списък с потенциални ползватели, провежда индивидуални срещи с всеки един от тях, разработва информационна брошура за условията за включване в проекта, публикува статия в местния общински вестник, провежда информационна кампания по общинския радиовъзел Дейност 2:Ремонт и обновяване на офиса на проекта Извършване на ремонтни работи чрез наемане на фирма посредством подходяща тръжна процедура и оборудване с офис техника Дейност 3:Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители Оценките се разработват от социален работник на Дирекция “Социално подпомагане” и включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Дейност 4:Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите Изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора-права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик –домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги Дейност 5:Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугите След оценка на потребностите за всеки един от ползвателите на социалната услуга, се разписват в индивидуалните договори видовете дейности по практическото предоставяне на услугата, тяхното времетраене и честота на извършване, задълженията на двете страни по договора, качеството на услугата, начините на прекратяване на договора, размер на потребителската такса и начин за нейното заплащане и всички останали атрибути в съответствие със законодателството на Р България. Дейност 6:Подбор на домашните помощници Подборът и наемането на персонал от доставчика съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. При кандидатстване на работа, кандидатите задължително представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Наемат се само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Дейност 7:Обучение на домашните помощници Въвеждащо обучение на всички новоназначени домашни помощници, преди да започнат работа в дома на потребителя, с времетраене 3 дни.Основни теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите умения;
• основни задължения на домашния помощник;
• специфика на грижите за стари хора;
• методика за предоставяне на услугата;
• действия и поведение при предоставяне на услуги, изискващи физически допир;
• действия и поведение при боравене с пари и имущество на потребителя;
• действия и поведение при отказ от получаване на подаръци и завещания
• основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на опасностите от заразяване и други.
Дейност 8:Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” Извършване на предвидените в договора и в индивидуалния план на потребителите дейности, съобразявайки се с ежедневните им нужди и предпочитания. Дейност 9:Провеждане на заключителен семинар В съответствие с изискванията на ОП РЧР е необходимо да бъдат споделени добрите практики от приложението на проекта. Политиката по отношение на човешките ресурси, заложена в проекта, ще бъде насочена към осигуряване на необходимия човешки капацитет - както по брой, така и по компетентност - в определено ниво и време. Необходимо е рационално използване на този състав, според мисията и целите на институцията. Осигуряването на ресурсите не означава единствено наемане на знаещи и можещи изпълнители, но и поддържането и непрекъснатото усъвършенстване на тяхната компетентност, посредством продължаващо обучение и обмяна на опит. Особено важни са политиките по назначаване, системата от обучения и професионални курсове, оценката на ефективността от обучението и други. Допълнително трябва да се усъвършенстват уменията за управление на проекти (включително разработване, оценка и мониторинг)
|