Дейности:
|
1.Информационно-публични кампании Разработване на информационни материали и бюлетини; публични кампании и срещи съвместно с неправителствени организации; целогодишни консултации със специалисти от общинска администрация; 2. Изготвяне на оценки на потребностите на желаещите да ползват услугите; Оценка на общото и физическото състояние, социалните му интереси, способността му за справяне с ежедневните с ежедневните дейности ; оценка на социалната му активност и интеграция; оценка на условията му за живот ; 3.Изработване на индивидуални графици; Проучване и анкетиране на личните потребностите, вида и степента на увреждания,личните предпочитания на всеки желаещ да ползва услугата; 4. Подбор на потребителите; Посещения, анкетиране и подбар на желаещите / или техните семейства/ да ползват услугите;подбор съобразен с критериите за ползване на услугите; определяне на екип от общинска администрация, който безпристрастно и обстойно да отсее най – рисковите и нуждаещите се потребители, без да се взима под внимание техният пол, възраст, етническа и религиозна принадлежност, вида и степента на уврежданията; 5.Подбор на социални асистенти и домашни помощници; Подборът и наемането на персонала се извършва след предварително обявена дата за интерю с екип от общинска администрация, като основните критерии , на които трябва да отговарят са мотивацията и нагласа за този вид работа инужните умения и опит в тази сфера; 6.Обучение на социални асистенти и домашни помощници; Осигуряване на възможности за развитие чрез обучения и обмяна на опит, включващи:обучителни програми на всеки три месеца; въвеждащо обучение на новопостъпили лица/ минимум три дни/, включващо: общи познания,основни задължения,специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания,етични стандарти в работата;съвместна работа с по-опитен и компетентен социален асистент или домашен помощник; 7. Обучение на социални асистенти и домашни помощници за работа с деца с увреждания; Обучение засягащо както цялостното обслужване на децата през деня/предоставяне на храна,лична хигиена,организация на свабодното време/, така и задоволяване на здравните и рехабилитационни потребности;обучение за осигуряване на стимулираща развитието среда/възпитателни, обучителни и терапевтични дейности/; 8.Сключване на договори с потребителите Изясняване на правата и отговорностите на всички страни от договора – потребителя, неговите близки,доставчика/социалния асистент или домашен помощник/,бенефициента 9.Мониторинг и оценяване Посещения веднъж месечно на място потребителяза да се мониторира предоставянета на услугите;
наблюдение редовно работата на социалните асистенти и домашни помощници
|