Дейности:
|
1.Разработване на информационни материали Изработване на 300 диплянки описващи същността и целите на проекта,както и дейностите на сдружение”Смелост”.
Изработване на материали за местните медии
2.Разработване на индивидуални оценки на потребителите на услугата Индивидуалната оценка на потребностите от социални услуги се разработва от социалният работник на Дирекция “ Социално подпомагане “и включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалният потребител. Постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. 3. Разработване на процедури, правила и документация Разработват се правила и процедури за:
Подаване на жалби – разглеждат се до 14 дневен срок, водене на регистър за постапилите жалби
Защита на имуществото и финансовите средства – изработване на инструкция за отчитане на финасовите операции от страна на наетите работници.
Правилник за вътрешния трудов ред- който се актулиазира периодично.
Водене на документацията-посочват се начините за създаване и водена на документацията вспоред посочения от българското законодателство срокове и документи.
Процедура за достъп на потребителите или техните законни представители до информацията , която ги засяга.
Разработване на процедура за защита на личните данани- заповед с имената от служителите, които имат достъп до документацията.
Разработват се нужните документи:
Дневник на СА и ДП - записват се всички дейности които са извършени през работното време.
Водене на досиета на потребителите на социални услуги – име, адрез телефон, личен лекар и др.
Водене на досиета на наетите работници – според изискванията на кодекса на труда
Водене на документи за охрана на труда- Книга за първоначален инструктаж и книга за периодичен инструктаж
Дневник за трудова злопоука
Длъжностна характеристика за всеки социален асистен и домашен помощник
Индивидуален план за предоставяне на социалната услугата
Трудови договори – между работника и работодателя
4.Подбор на социалните асистенти и домашните помощници Кандидатите се интервюират от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
Наемане на кандидати,които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването,намират се в добро психическо и физическо състояние и не са осъждани.
5.Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Извършва се от обучители от сдружение „Знание” в продължение на три обучителни сесии,всяка от които по шест учебни часа 6.Сключване на трудови договори с одобрените кандидати за социални асистенти и домашни помощници Да се гарантира размера на заплащането и изпълнението на поетите от сдружение”Смелост” и кандидатите за извършване на съответните социални услуги задължения 7. Подбор на потребители на социалните услуги „социален асистент” и „ домашен помощник” Да се подберат 30 потребители,хора с тежки физически увреждания и самотни възрастни хора,които нямат достъп до институционални грижи 8.Изговяне на индивидуални планове Индивидуалният план се изготвя с участието на потребителя и се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите .предпочитания.Индивидуалният план се изготвя на база анализ и оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска.
Планът формулира целта на услугата „Социален асистент” и сдържа описание на дейностите,които ще бъдат извършвани за задоволяване на потребностите на потребителя.
Планът включва оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя както и на действия за контролиране на основните рискови фактори.
9. Предоставяне на услуга Социален асистент Осигуряване на помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него, съдействие при търсене и ползване на различни видове административни услуги, медицински услуги, услугата „от и до работно място”.
Целевата група към която е насочена дейноста обхваща хора с трайни физически увреждания и самотно живеещи хора като от тях 8 са мъже и 8 жени
10.Предоставяне на услуга Домашен помощник Осигуряваване на текущо почистване , основно почистване, поддържане на лична хигиена.,хранене приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране. Извършване на битови услуги -закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства.
Целевата група към която е насочена дейноста обхваща 7 мъже и 7 жени
11. Подържащо обучение Обучението се извършва в три обучителни сесии в разстояние на 10 месеца,всяка от които включва 20 учебни часа. Мониторинг Оценяване на дейноста на социалните асистенти и домашните помощници. , оценка на работат на социалният асистент и домашният помощник
|