Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.1.03-0001-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.1.03/D01-8
Наименование: "Шанс"
Бенефициент: Социални норми
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.12.2011
Начална дата: 22.12.2011
Дата на приключване: 01.08.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София област
                    Ботевград
Описание
Описание на проекта: Целта на проекта е да подобри личните умения на хората от уязвимите групи чрез провеждане на професионално обучение и обучение по ключови компетентности, както и подкрепа на работното място за да бъде повишена пригодността им за участие в трудова дейност.
Дейности: Дейност1. Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация и за придобиване на ключови компетенции на хора с увреждания В рамките на изпълнение на дейност 1 ще се изпълнят следните дейности: 1.Подбор на представители на целевата група – хора с увреждания – 6 лица. - Желаещите лица подават пред „Социални норми” ЕООД заявление за включване в проекта, както и документ, удостоверяващ, че попада в обхвата на целевата група; - Извършване на оценка на потребностите на кандидатите – включва преглед и характеристика на: • общо физическо и психическо състояние на потенциалния представител на целевата група : - зрение, слух и възможности за комуникация; - - способност за придвижване, необходимост от технически помощни средства, приспособления или съоръжения; - психично здраве; - умствени функции; • способност за справяне с ежедневни дейности и съхранени трудови функции; • социална активност и интереси; • взаимоотношениясъс семейството и други социални контакти; • потребност от обучение и възможност за прилагане на практика на придобитите знания и умения; • допълнителни потребности, свързани със специфични състояния; • безопасност и рискове; -За подбора ще се сформира комисия, която включва социален работник, психолог, трудотерапевт, които ще проведат интервю с желаещите за включване в проекта лица. При провеждане на подбора ще се отчитат професионалните интереси, нагласи, стил на работа и реални способности. -Сключване на договори за обучение по част от професия „Сътрудник Социални дейности” и ключова компетентност. 2. Провеждане на мерки за публичност и визуализация - Съставяне на информационна брошура в 500 екземпляра с цел предоставяне на информация за проекта и целия процес на изпълнение на планираните дейности; - Провеждане на встъпителна среща по проекта–на която участниците, както и всички заинтересовани лица ще се информират за целите и дейностите по проекта. 3. Провеждане на процедура по ПМС 55 за избор на обучаваща организация за провеждане на професионално обучение на 13 лица по част от професията „Сътрудник Социални дейности”, както и за ключовата компетентност „Обществени и граждански компетентности”. Предвижда се професионалното обучение да е с продължителност 480 часа в рамките на 3 месеца, като разпределението е - 180 часа теория и 300 часа практика. Обучението по ключовата компетентност ще бъде 60 часа в рамките на 10 дни. 4.Придобиване на основни професионални знания от 6-те обучени лица по основните теми: Разпознаване рисковите ситуации в професията; Права и задължения като участник в трудовия процес; Ефективни методи на комуникация – основни проблеми и подходи за комуникация при социална работа с лица и групи; Същност и форми на социалната работа с възрастни хора в риск и хора с различни видове увреждания; Информираност относно правата на хората с увреждания, места на настаняване и обхват на социалните услуги; 5.Придобиване на ключови компетентности от 6-те обучени лица по следната програма: Гражданска и социална култура; Управление на конфликти. Медиация; Стилове на управление на конфликти; Модели за управлени на конфликти; Човешки права; Познания за европейската интеграция и структурите на ЕС; 6.Провеждане на теоретичен тест и практическа оценка за справяне в работна среда за 6-те лица, които да бъдат назначени със средства по проекта на трудов договор на длъжността „Сътрудник социални дейности”. За изпълнение на дейността ще се включи обучаващата фирама с анализ на постигнатото от обучаемите лица, както и социален работник и трудотерапевт. Ще се оценят реалните шансове за включване в работния процес за целевата група като акцента ще е върху възможностите, а не върху дефицитите.
Дейност 2: Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация и за придобиване на ключови компетенции на служителите в специализирано предприятие за хората с увреждания-„Социални норми” ЕООД Дейността ще се изпълнява едновременно с дейностите по обучението на 6-те представители на целевата група – хора с увреждания. По този начин ще се постигнат следните ключови индикатори за успех на заложеното: -взаимно опознаване на двете целеви групи в неформална обстановка, предшестваща работната среда; -съвместно участие в ролеви игри, решаване на казуси, попълване на анкети, тестове и въпросници – това ще допринесе за създаване на подходящ и благоприятен работен микроклимат, за създаване на колегиален кръг и среда на общуване между двете целеви групи; Основни професионални знания от 7-те обучени лица по основните теми: Разпознаване на рисковите ситуации в професията; Права и задължения като участник в трудовия процес; Ефективни методи на комуникация – основни проблеми и подходи за комуникация при социална работа с лица и групи; Същност и форми на социалната работа с възрастни хора в риск и хора с различни видове увреждания; Информираност относно правата на хората с увреждания, места на настаняване и обхват на социалните услуги; Придобити ключови компетентности от 7-те обучени лица по следната програма: Гражданска и социална култура; Управление на конфликти. Медиация; Стилове на управление на конфликти; Модели за управлени на конфликти; Човешки права; Познания за европейската интеграция и структурите на ЕС;
Дейност 3: Осигуряване на наставничество за новонаетите хора с увреждания В рамките на изпълнение на дейност 3 ще се изпълнят следните дейности: 1.Подбор на три лица, които да се назначат като наставници на целевите групи. Желаещите лица за назначаване на длъжността „Наставник” подават заявление пред „Социални норми” ЕООД, заедно с придружаващите ги документи. За подбора ще се сформира комисия, която включва социален работник, психолог, трудотерапевт, които ще проведат интервю с желаещите за работа лица. Към 6-те лица, които ще се обучат и практикуват професията Сътрудник ”Социални дейности” ще се прикрепят тримата наставника /съотношението ще се определи допълнително с оглед специфичните потребности и възможностите на хората с увреждания/, които ежедневно ще работят с тях в Бюрото за социални дейности към специализираното предприятие. 2.Осигуряване на наставничество за 12 месеца на 6-те наети лица с увреждания Отговорностите на „Наставника” се състоят в следното: - Подпомага и координира ежедневно целевите групи в реална работна среда, превръщайки ги в активна страна на трудовия пазар; - Следи за качественото изпълнение на социалните услуги, които целевите групи ще предоставят за крайните потребители на социални услуги на Бюрото за социални услуги; - Подпомага целевите групи при справяне с проблеми и кризисни ситуации, които могат да възникнат в процеса на интегрирането им на трудовия пазар; - Оказва помощ при преодоляване на стреса от адаптацията в новата трудова и социална среда; Наставниците ще работят с целевите групи като ежедневно попълват график, който съдържа следните данни: име на представителите на целевата група, чиято дейност координира и подпомага, описание на изпълнениете дейности, време, прекарано с всеки отделен представител на целевата група, форма – групова или индивидуална. Графикът се заверява от Координатора. Наставниците ежемесечно изготвят доклад за дейността по проекта където описват изпълнените дейности, трудности и предизвикателства при подкрепата на целевите групи в реална работна среда.
Дейност 4: Създаване на система за развитие на човешките ресурси в специализирано предприятие за хората с увреждания-„Социални норми” ЕООД Дейността ще бъде реализирана от външен изпълнител. Екипът по проекта ще изготви техническо задание, което ясно ще дефинира групата, подлежаща на изследване, а именно хората с увреждания, наети в специализираното предприятие. Ще се заложат критерии и изисквания към участниците в поръчката, които да гарантират наличието на икономически и финансов капацитет да изпълнят поръчката. Ще се заложат критерии за: -Параметри, пряко кореспондиращи със спецификата на поръчката и дейността – изисквания за изследването, за проведените анкети, към методите на изследване и гарантиране на достоверност на данните; -Критерии за количествен и качествен анализ на данните и резултатите от изследването; -Разработване на възможни интервенции спрямо целевите групи. Въз основа на извършените анализи и изготвените прогнози ще бъдат разработени механизми за въздействие и интервенции спрямо хората с увреждания, наети в специализираното предприятие. След като се извърши изследването на човешкия ресурс в специализираното предприятие „Социални норми” ЕООД наетият изпълнител ще изготви система за развитие на човешките ресурси в специализирано предприятие за хората с увреждания - „Социални норми” ЕООД . Системата за развитие на човешките ресурси следва да включва: -Анализ на човешките ресурси в специализираното предприятие; -Стратегически и оперативни цели и задачи, визия и принципи, основни дейности за реализиране на стратегията; -Прилагане и отчитане на изпълнението на стратегията - фактори за успех, актуализация, индикатори за успех и др. -Планиране на мерки за толерантност към хората с увреждания и осъзнаване на необходимостта от наемането им на реалния трудов пазар. - Описание на спецификите и структурата на работа с хората с увреждания, наети в специализираното предприятие; -Внедряване на нови практики за социално включване като се вземат впредвид възможностите на специализираното предприятие и спецификите на хората с увреждания; -Разписани конкретни мерки, чието внедряване би довело до повишаване човешкия ресус на специализираното предприятие.
Дейност 5: Осигуряване на последваща заетост на хора с увреждания, преминали през общо и специфично обучения за срок от 12 месеца В рамките на изпълнение на дейност 5 ще се изпълнят следните дейности: 1.Сключване на трудови договори с 6-те лица от целевата група – хора с увреждания. Трудовите договори с наетите лица ще са за 12 месеца при 8 часов работен ден в съответствие с разпоредбите на трудовото и осигурителното законодателство. Длъжностната характеристика на лицата ще включва подробно всички задължителни характеристики на длъжността Сътрудник социални дейности, както следва: -Информиране на потребителите на социални услуги, предоставяни от Специализирано предприятие „Социални норми” ЕООД относно техните права и помощта, която може да им бъде оказана; -Подпомагане взаимодействието между институциите; -Оказване на подкрепа и всякакъв вид битови и административни услуги на потребителите на социални услуги, в това число хора с увреждания; -Работа при необходимост в мултидисциплинарен екип с оглед решаване проблемите на потребителите; -Насочване и придружаване на потребителите пред различни институции с оглед удовлетворяване на техните индивидуални потребности; -Попълване на работна документация; -Контрол по спазване на стандартите и критериите за социална работа по отношение на социалните услуги, предоставяни от Специализирано предприятие „Социални норми” ЕООД; 2. Изготвяне на месечни трудови програми за интеграция на трудовия пазар за целевите групи. За целта ще се наемат двама експерти, които ще изготвят индивидуални трудови програми за всеки представител на целевата група – 6 на брой. Целта е да се идентифицират рисковете за всеки от участниците в проекта, да се направи оценка на реалните му възможности, като акцента в работата да е върху тях. Програмите се изготвят с участието на целевата група и наставниците. Експертите ежемесечно ще мониторират изпълнението на програмите, като при необходимост ще ги актуализират. Периодично ще правят и оценка на степента на адаптация в реална работна среда за целевите групи. 3. Провеждане на мерки за публичност и визуализация - Провеждане на заключителна среща по проекта–на която участниците, както и всички заинтересовани лица ще се информират за резултатите от изпълнение на проект „Шанс”, както и планираните дейности за постигане на устойчивост.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 122 015 BGN
Общ бюджет: 116 661 BGN
БФП: 116 661 BGN
Общо изплатени средства: 116 659 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 116 661 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 69 139 BGN
2013 47 520 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
116 659 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 99 161 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 58 768 BGN
2013 40 392 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
99 160 BGN
В т.ч. Национално финансиране 17 499 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 10 371 BGN
2013 7 128 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
17 499 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Професионално обучение - теория
Индикатор 2 Професионално обучение - практика
Индикатор 3 Обучение по ключови компетентности


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз