Дейности:
|
Ремонт, освежаване и оборудване на офис по проекта и зала за среши на бенецифиентите Ремонтът на помещенията ще включва освежаване и оборудването им. За нуждите на проекта ще бъдат закупени компютър, принтер, маси, бюра, столове, които ще бъдат на разположение на персонала по проекта и бенефициентите Определяне на крайните бенефициенти Изготвяне на индивидуални оценки на ползвателите на услугите – Оценка на потребностите на всеки потребител ще се извършва от социален работник на Дирекция “Социално подпомагане” и ще включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията му със семейството и други значими хора; битовите условия на живот и други допълнителни потребности.
Подборът на крайните ползватели ще се извърши на базата на предоставените от Дирекция “Социално подпомагане” списъци на нуждаещи се от такъв вид услуги, като ще се спазват правилата за равнопоставеност на половете, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите и сексуалните различия на потребителите.
Сключване на договори с ползвателите на услугите – за да се предоставят услугите на крайните бенефициенти ще се сключват договори с тях или с техни законни представители, като ще им бъде разяснено какви са правата и отговорностите на страните по договора.
Изготвяне на индивидуални графици – След сключване на договорите с крайните бенефициенти ще се пристъпи към изготвяне на индивидуални графици за всеки един от тях. Ще бъдат съобразени индивидуалните потребности и желанията на всички потребители за времето на предоставяне на услугите
Подбор на социалните асистенти За нуждите на проекта ще са необходими 20 лица, които да извършват услугите “социален асистент”. Техният подбор ще се осъществи чрез обяви в интернет сайт, местната преса за предлагане на работа, а също така ще се разчита и на информираността от кампанията за популяризиране на проекта на територията на съответните офиси на агенцията за соц. подпомагане и територията на Тракийски университет,
Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите, град Стара Загора. От кандидатите ще се изискват автобиографии и мотивация за участие, на базата на които ще бъде направен първоначалния подбор, след което ще бъдат проведени интервюта с одобрените по документи кандидати. Целта на интервютата ще бъде да се разбере възможността на всеки един по отделно да се справя с такъв вид работа, устойчивостта на кандидатите за справяне с отговорностите, пряко произтичащи от техните задължения, желанието им за работа. С одобрените кандидати ще бъдат сключени трудови договори, като за изпълнение на работата по проекта те ще преминат квалификационни курсове на обучение за съответните длъжности
Обучение на социалните асистенти за предоставяне на качествени услуги Партньорската организация ще бъде отговорна за провеждане на обучението, като ще бъдат използвани обучители, работещи към нея.
Ще бъде проведено 15 дневно обучение, специално разработено за нуждите и изискванията на дейност “социален асистент” включващо:въвеждаща част с времетраене 3 дни, основно обучение -10 дни и 2 дни отделени за тестване на обучените. При успешното завършване на обучението се присъждат сертификати на участниците.
Обучението ще се извърши в зала, която ще бъде използвана за нуждите на проекта и ще бъде на разположение по време на целия проект. Самото обучение ще се състои през втория месец от проекта, като се изготвят графици, съобразени с участниците, които трябва да преминат курса
Предоставяне на услугите “Социален асистент След сключване на договори с крайните потребители на услугите ще се пристъпи към предоставянето им, по предварително изработените графици. Асистентите ще са ангажирани почасово с провеждане на различни социални дейности в домовете на бенефициентите и извън тях. Ангажираността на социалните асистенти ще е обвързана с осигуряване на помощ при общуването и при поддържане на социалните контакти, осигуряване на развлечения в дома и извън него; извършване на медицински услуги - ще проследява за приемането на лекарствата, ще измерва кръвното налягане, ще извършва и съдейства при различни по вид административни услуги, като подготовка и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, лекарства и др.
Социални асистенти ще посещават офиса на проекта, където ще се срещат със служителите, отговорни за реализацията на проекта. Ще се дава отчетност за извършените посещения при бенефициентите – за тяхното времетраене и последователност; ще се обсъждат докладите по дейностите; ще се обсъждат евентуалните възникнали проблеми в процеса на изпълнение на дейностите, извършвани от тях и начините за тяхното преодоляване; ще се извършва отчетност на постъпилите приходи от потребителски такси; ще се организират срещи между бенефициенти със сходни проблеми или общи интереси
Кръгла маса: Обсъждане на проблемите, възникнали в първите месеци от работата, работа по казуси и проблеми Кръглата маса ще предостави възможност на представители на всички заинтересовани страни да присъстват, да вземат отношение и да допринесат за обсъждане на всички текущи проблеми на социалните асистенти и бенефициентите. Да се изготви анализ на дискутираните проблеми и да се определят теми за последващо поддържащо обучение с цел усъвършенстване на услугата и начина на работа Поддържащо обучение за подобряване качеството на предлаганите услуги на социален асистент Да се организира и проведе допълнително обученеие, според предложенията и резултатите на кръглата маса (дейност 6). Това ще доведе до придобиване на допълнителна знания в областта на практикуваната социална услуга Популяризиране на услугите и целите на проекта Управляващият екип, съвместно с партньора ще изготви програма за популяризирането на проекта чрез рекламни материали:
1) Изработване на лого на проекта
2)Информационни табели 2 бр.– с цел популяризиране на проекта, изготвени с идентификационните знаци на Европейския съюз и на участниците в проекта по изискване на Регламент(ЕО) № 1828/2006 от 8 декември 2006 г.
3) Материали – бележници (100 броя) и химикалки (100 броя) с логото на проекта. Част от тиража ще бъде раздаден на заетите по проекта, а останалите ще бъдат предназначени за организацията партньор и съвместни бизнес партньори на ВО и партньора.
4) Интернет презентация –Организацията партньор ще се ангажира с изработването на специален интернет сайт на проекта, изпълняван от «ИГИА» ЕООД, където ще бъде публикувано представяне на дейностите по проекта и информация за Донора, за целите и задачите, обхвата, място на изпълнение, броя бенефициенти, размера на гранда и бюджета на целия проект.
5) Публикация на сборник с добри практики По този начин ще се даде широка публичност на проекта, което ще даде възможност да се използват добрите практики, създадени до момента, както и от други организации предоставящи тези услуги.
|