Дейности:
|
1.Организация и управление на проекта. Управлението на проекта включва следните поддейности:
администриране;
финансов мениджмънт;
счетоводство;
архивиране;
мониторинг;
изготвяне на мединни и финален отчетни доклади.
В рамките на Дейност 1 ще бъде проведена начална среща на всички членове на екипа за уточняване на конкретните задължения, обсъждане на плана за действие, разясняване на методите за вътрешен контрол и оценка на риска. Работни срещи ще се провеждат ежеседмично, а при нужда и ежедневно. Те са особено важни, защото ще се обсъждат изпълнените дейности и постигнатите резултати по проекта, възникналите трудности и рискове и ще се предприемат възможни коригиращи действия. За осъществяването на тази дейност ще отговаря ръководителя на проекта.
След приключване на предоставянето на услугите от социалното предприятие ще бъде изготвен финален отчетен доклад.
Подготовка и провеждане на процедура по НВМОП за извършване на строително ремонтни дейности Подготовката на документация за провеждане на тръжни процедури ще бъде извършена в съответствие с изискванията на Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки /НВМОП/. Процедура за избор на изпълнител се предвижда да бъде проведена след сключването на договор за безвъзмездна финансова помощ, като времето на провеждането и и нейната продължителност са посочени в т 5.3: „Продължителност и план за действие”.
Съгласно установените нормативни изисквания тръжната процедура ще бъде проведена при съблюдаването на основните принципи за възлагането на обществени поръчки:
Публичност и прозрачност;
Свободна и лоялна конкуренция;
Равнопоставеност и недопускане на дискриминация;
Извършване на ремонтни дейности, необходими за функционирането на социалното предприятие Поради липсата на достатъчен финансов ресурс, общината не разполага с подходящо ремонтирано и обурудвано помещение, в което социалното предприятие би могло да реализира дейността си. Поради тази причина ще бъде основно ремонтирано и оборудвано помещение в общинска сграда, намираща се в УПИ І, кв.70 по плана на град Якоруда. При извършване на строително-ремонтните дейности ще бъдат спазвани разпоредбите на ЗУТ , както и всички санитаро-хигиенни изисквания, с които трябва да е съобразена дейността на социалното предприятие – обществена трапезария.
Основните видове строително-монтажни работи, които се предвиждат са:
-демонтажни работи;
-зидарски работи;
-полагане на мазилки и шпакловки по стените;
-направа на изолация;
- Доставка и монтаж на вътрешни врати от MDF;
- Доставка и монтаж външни PVC врати и прозорци със стъклопакет.
Ще бъде основно ремонтирано помещение от 70 кв.м. и ще бъдат оформени следните помещения: 3 склада, коридор, битово помещение с WC, топла кухня, 3 подготвителни помещения, умивалня, помещение за отпадъци
Закупуване на подходящо обзавеждане и оборудване За нормалното протичане на дейностите на социалното предприятие-обществена трапезария е необходимо то да бъде оборудвано с необходмите уреди. Със средства по проекта ще бъдат закупени:
1 електрическа печка с фурна; 1 абсорбатор; 1 хладилник; 1 фризер; 1 шкаф-мивка; 1 шкаф
Подбор на лица от целевите групи за работа в социалното предприятие За за се осигури подкрепа в реална работна среда, за работа в новосъздаденото социално предприятие ще бъдат подбрани 10 души от следните целеви групи- хора с трайни увреждания – 2 бр.;Самотни родители – 2 бр.;Многодетни майки – 1 бр.;Лица от малцинствени етнически групи – 2 бр.;Дълготрайно безработни лица, обект на социално подпомагане – 3 бр.
Подборът ще се извърши на базата на разработени от община Якоруда критерии за подбор. В тях ясно ще бъдат посочени изискванията и условията, на които трябва да отговарят кандидатите. Ясно ще бъдат определени процедурата и сроковете, както и комплекта от документи, който трябва да бъде подаден до кандидата. Ще се спазва принципа на равнопоставеност на пол и религия. С изявилите желани лица ще бъде проведено интервю от представители на община Якоруда с цел установяване степента на мотивацията и нагласите им за тази работа.
Провеждане на мотивационни обучения на подбраните лицата от целевата група Имайки в предвид, че представителите на избраните целеви групи са предимно хора с липса на мотивация, изгубили трудовите си навици и умения, община Якоруда ще осигури мотивационно обучение на предварително подбраните 10 бр. представители от целевите групи, преди да започнат работа в социалното предприятие-обществена трапезария. То ще трае 3 дни и ще бъде направено от нает за целта обучител в специализирана работна среда. На лицата, преминали успешно обучението, ще бъде издаден съответен документ, удостоверяващ проведеното обучение. Подбор на персонал в новосъздаденото социално предприятие За да се осъществи качествено и успешно управление и изпълнение на дейностите на социалното предприятие-обществена трапезария, на базата на ясно разписани критерии ще се подбере и персонала на предприятието. Тяхното назначаване ще стане след предварително проведен конкурс, в съответстие с кодекса на труда. Ще бъдат разработени ясни критерии за заемане на всяка една от длъжностите в предприятието, на база на които ще бъде направен и подборът. Конкурсната процедура ще се състои от два етапа:
- Документален, на който кандидатите ще бъдат оценявани съобразно образование и квалификация за заемане на длъжността, необходим професионален опит в сферата на социалните услуги, представена концепция и програма успешното управлене на социалното предприятие, други изисквания, съобразени с конкретнаа длъжност.
- Събеседване с допуснатите кандидати, с цел да се установи тяхната мотивация за работа и социална ангажираност към проблемите и нуждите на представителите от уязвимите групи.
Назначаване на подбраните лица от целевите групи. Назначаване на персонал в социалното предприятие. След предварително извършения подбор и успешно преминато мотивационно обучение, ще бъдат назначени 10бр.представители на целевите групи за извършване на следните конкретни дейности в социалното предприятие:
1 главен готвач
2 помощник-готвачи
1 работник кухня
2 миячи
2 чистачи
2 общи работници
Наемането на тези лица ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Лицата от целевата група ще бъдат назначени с трудов договор, на пълен работен ден. Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики, от които ще им бъде предоставен екземпляр.
Преминалите успешно двата етапа на подбор кандидати за персонал на социалното предприятие ще бъдат назначени на следните длъжности:
1 Директор
1 Счетоводител-домакин
1 Наставник работници
1 Социален работник
1 Шофьор
Персоналът на предприятието също ще бъде назначен с трудови договори на пълен работен ден. Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики, от които ще им бъде предоставен екземпляр.
Организиране на дейността и старт на социалното предприятие Наетите лица ще започнат работа.Основната дейност, която ще осъществява новосъздаденото социално предприятие-обществена трапезария е приготвяне и доствака по домовете на храна за обяд на 100 потребители, които ще бъдат подбрани въз основа на предварително направени проучвания за социално-икономическия им статус и потребността им от ползване на услугата. Причината за избор на конкретния тип социално предприятие е липсата на такива социални услуги на територията на общината и същевременно огромната нужда от предоставянето им. По данни на Дирекция “СП”- гр.Якоруда, броят на самотно живеещите лица, получаващи минимални пенсии, лицата на месечно подпомагане и лицата с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, които ще са преките ползватели на тези услуги, е значителен. Тези хора не са в състояние да задоволят сами основните си жизнени потребности. Разкривайки социално предприятие - обществена трапезария те ще бъдат стимулирани за активност, за жизнена адаптация и водене на самостоятелен начин на живот. Целта ни е в условията на задълбочаващата се икономическа криза да се осигури помощ и подкрепа за тези хора и да се подобри качеството им на живот.
Информиране и публичност В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани по европейски фондове, се предвижда осъществяването на мерки за публичност и информираност за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” в съответствие с правилата за комуникация и визуализация, предвидени в чл. 8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и Приложение 1 към него.
Тук се предвиждат следните действия в тази насока:
1. Организиране на три медийни изяви/радио или TV – при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с целите на проекта, по време на изпълнение на заложените дейности и при неговото приключване, за да бъде отчетено изпълнението му и да се демонстрират постигнатите резултати.
2. Три публикации в печатни издания - ще бъдат публикувани периодични информационни съобщения в едно местно и в едно национално печатно издание.
3. Подготвяне и издаване на брошури с тираж от 150 броя, които ще представят постигнатите резултати от проекта и ще съдържат информация както за самата Оперативна програма, така и за дейностите, които ще се реализират. Те ще бъдат разпространени във всички населени места на територията на общината.
4. Монтиране на една постоянна разяснителна табела в близост до мястото, къцето ще се помещава социалното предприятие, с цел информиране на обществеността за целите и на резултатите от проекта, такава ще бъде поставена след приключване на всички дейности, предвидени по проекта и ще служи като постоянно визуализиращо средство.
Финално отчитане по проекта В обхвата на тази дейност се включва и изготвянето на финалните технически и финансов отчети, отчитащи изпълнението на отделните етапи на проекта и постигнатите резултати.
|