Дейности:
|
Дейност 1
Организационни дейности, мониторинг и отчетност
Администриране
Цялостното администриране на проекта ще се извърши от кандидата . Ще включва:
- Провеждането на планови и извънредни работни срещи на ръководния екип на проекта.
- Разпределение на конкретните длъжности и персонални задачи на всеки един от участниците и определяне на срокове за тяхното изпълнение начините и формулярите за отчетност.
- Ежемесечни заседания на ръководния екип за отчет на резултатите и възлагане на оперативни задачи.
- Изграждане на ефективна система за комуникации между ръководния екипа на проекта и целевите групи.
- Водене на цялостна документация на проекта, съхранение и архивиране.
Мониторинг
Мониторинг ще се осъществява от ръководния екип на проекта. Ще се проверява воденето на документи, точността им, пълнотата им. При необходимост, ще се вземат коригиращи мерки.
Текуща отчетност
Текущата отчетност ще се състои от:
- Отчети за дейността – пред финансиращата организация и пред ръководния екип на проекта.
- месечни отчети от членовете на екипите.
За финансовата отчетност по проекта отговарят Счетоводителят и Ръководителя на проекта
Чрез тази дейност ще се реализира администрирането на проекта. В нея са заложени изискванията на ОП „РЧР” за отчетност и контрол върху изпълнението на дейностите.
Дейност 2
Информационна кампания и популяризиране на проекта
1. Провеждане на информационна среща за старта на проекта –Проектът ще стартира с информационна пресконференция на коята ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществеността с целите на проекта, същността и обхвата на дейностите и реда за тяхното изпълнение. Ще се проведе дискусия за изпълнението на дейностите по проекта, като в последствие екипа за изпълнение на проекта ще се съобрази с мнението на заинтересованите страни.
2. Провеждане на заключителна среща, представители на медиите и всички заинтересовани страни. Ще бъдат отчетени резултатите от реализирането на проекта и ефективността от извършените дейности. Ще се отчете ролята и необходимостта от такива проекти насочени към заети лица в предприятията.
3. Изготвяне на информационна диплянка при стартирането на проекта с информация за дейностите заложени в него и кой по какъв начин може да се включи в тях.
4. Изготвяне на информационна брошура с резултатите от проекта. В нея ще се покажат етапите през които е преминало изпълнението на проекта и постигнатите резултати.
5. периодични публикации в медиите и интернет, поставяне на информационна табела.
6. Изработка на указателна табло – ще се постави пред трапезарията с информация за проекта и услугите, които предлага социалното предприятие.
Върху всички материали по проекта ще се поставят отличителните знаци на ЕС, на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и на ЕСФ съгласно изискванията за информация и публичност
Дейност 3
Подбор на бенефициенти от целевите групи по проекта и провеждане на мотивоционно обучение
За изпълнение на дейностите по проекта е необходимо да се извърши подбор на бенефициентии от целевите групи. За тази цел ще се организира информационна кампания включваща разпространение на листовки, публикуване на рекламни съобщения, обяви в интернет и др. Комисия ще разгледа постъпилите молби и ще направи подбор на конкретните бенефициенти по предварително обявена методика.
Избраните бенефициенти ще преминат мотивационно обучение в рамките на 40 учебни часа за придобиване или развитие на умения за работа. Обучението следва да включва занимания за адаптация, справяне със стреса и работа в екип, личностно и професионално развитие и др., които следва да бъдат съобразени от. избрания изпълнител със спецификата на работа с лицата от целевата група.
Дейност 4
Наемане на квалифициран персонал на социалното предприятие
За изпълнение на дейностите по проекта е необходимо да се извърши подбор на лица за следните длъжности:
- Ръководител на социалното предприятие – обществена трапезария;
- готвач;
- домакин;
- помощник готвач - 2;
- шофьор;
- разносвач храна.
За тази цел ще се организира конкурс за подбор на квалифициран персонал.
Информацията за конкурса ще се изнесе чрез средствата за масова информация и чрез „Бюрото по труда”
Комисия ще разгледа постъпилите молби и ще направи подбор на квалифициран персонал по предварително обявена методика.
Набирането на квалифициран персонал е необходимо за нормалното функциониране на социалното предприятие. Длъжностите са съобразени с конкретната спецификата на работа и нормативните изисквания за функциониране на обществена трапезария.
Дейност 5
Извършване на строително-ремонтни дейности необходими за дейността на социалното предприятие
- провеждане на търг за възлагане ремонта на помещенията на изпълнител;
- извършване на ремонт, съгл. количествено-стойностната сметка.
Изпълнителят ще бъде избран след провеждане на тръжни процедури по реда на НМОП и ЗОП.
Дейност 6
Функциониране на социалното предприятие – обществена трапезария
Обществената трапезария ще осигурява храна за 80 лица в неравностойно положение. Храната включва обяд – първо, второ, трето и хляб и ще се предлага както на място така и по домовете на нуждаещите се.
Социалното предприятие ще се управлява от ръководител. Неговата задача ще бъде цялостно управление на дейността на социалното предприятие, управление на наетият персонал, изготвяне на седмични менюто, ежедневни калкулациионни ведомости и др.
Останалата част от наетият персонал ще бъде ангажирана с доставката на хранителни продукти, приготвянето на храна и разпределянето и сред потребителите.
Наетите лица от целевите групи ще подпомагат целият този процес, като ще се включват в съответните дейности съгласно план изготвен от ръководителя на социалното предприятие.
|