Дейности:
|
1.Дейности по организация и управление на проекта В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от 3 члена – ръководител, координатор и счетоводител. На първата среща на екипа ще бъде детайлизиран плана за действие и конкретните ангажименти на членовете на екипа, ще бъде уточнен график за ежемесечните срещи на екипа. Ежемесечните срещи ще отчитат напредъка по изпълнение на проекта, резултатите от изпълнението на проекта, констатирани евентуални пропуски, несъответствия и мерки за преодоляването им. Екипа за управление е изцяло ангажиран с организация на проектните дейности, съблюдаване резултатите от тях и отчитането им.В рамките на дейността ще бъде подготвена документацията за тръжните процедури, което ще бъде възложено на общински експерт. 2. Текущ ремонт на помещение за осъществяване дейността на социалното предприятие Помещението е основно ремонтирано през 2009 година. Необходимо е извършването на текущ ремонт и преустройство на едно от помещенията за да се създадат условия за работата на социалните работници с представителите от целевата група. 3.Закупуване на обзавеждане и оборудване, необходими за дейността на социалното предприятие В рамките на дейността ще бъде закупено кухненско и офис оборудване за дейността на социалното предприятие. Кухненското оборудване ще бъде използвано от ДСП за приготвяне на храна и предоставяне на социалната услуга- доставка на храна до домовете. Офис оборудването ще бъде използвано от социалните работници за предоставянето на останалите социални услуги. Ще бъде проведена тръжна процедура за доставка на необходимото оборудване. Обществената поръчка ще бъде изцяло в съответствие с така нар. „зелени общ. поръчки”, оборудването ще е в съответствие с изискванията за опазване на околната среда. 4.Наемане на персонал на социалното предприятие Персонала на предприятието ще се състои от 9 лица. Ръководен персонал:директор, финансист и специалисти-социални работници /2 лица/, готвач, помощник-готвач, работник-наставник /2 лица/, шофьори /1 лице/. Екипа за управление на проекта ще изготви длъжностни характеристики и определи критериите за подбор на персонала. Ще бъдат публикувани обяви в местни ежедневници, сайта на общината, за провеждането на конкурси за обявените длъжности. Комисия назначена от кмета на общината ще проведе подбор на кандидатите, съгласно нормите на трудовото законодателство. С одобрените лица ще бъдат сключени трудови договори за 12 месеца. Шест лица /специалистите/ от персонала на предприятието ще работят пряко с лицата от целевите групи назначени в СП. 5. Наемане на представители от целевата група в социалното предприятие Екипа на проекта ще проведе информационна кампания насочена към целевата група на проектното предложение за целите,дейностите по проекта, създаването на социално предприятие и как може да се кандидатства за работа в него. Заинтерисованите представители на целевата група ще подадат заявление до ръководителя на социалното предприятие, с което ще декларират желанието си за трудова заетост. Ръководният персонал на предприятието ще изготви длъжностни характеристики за определените длъжности за лицата от целевите групи и критерии за подбор. Социалните работници от персонала на предприятието ще изготвят оценъчни карти въз основа на критериите за подбор и ще проучат нагласите у всеки кандидат за определен вид дейност. Ръководителя на социалното предприятие ще сформира оценителна комисия, включваща:ръководителя на СП и ръководителя /координатора/ на проекта, социален работник, общински експерт «Човешки ресурси», юрист, която провеждайки интервюта ще приложи индивидуален подход за определяне на подходяща работа за всяко лице от целевата група. С класиралите се 18 кандидати ще бъдат сключени трудови договори за 12 месеца. Всеки от наетите ще бъде разпределен към съответен специалист от персонала на социалното предприятие, за да му бъде оказвана персонална помощ и наставничество. 6.Провеждане на мотивационно обучение на заетите от целевите групи в СП Непосредствено след стартиране на СП ще бъде проведено мотивац. обучение. На обучението ще бъдат представени теми свързани с усвояване на социални умения за активно поведение и самостоятелност, а именно: Специфика в общуването с хора от уязвимите социални групи● Социално-психологически блок● Опазване на околната среда ●Здравословни и безопасни условия на труд. Обучението ще е 3 дневно, хорариум 24 часа /3 дни по 8 часа/. Обучението ще се проведе в гр. Аксаково, поради спецификата на дейността на социалното предприятие една част от обучителните модули ще бъдат проведени на место, а за други ще бъде наета зала. На участниците в обучението ще бъдат връчени сертификати за участие. 7.Стартиране и дейност на социалното предприятие 1.Откриване на социалното предприятие. Основна цел на това събитие е презентирането на новата система за предоставяне на социални услуги пред общността, медийно отразяване на хода и резултатите от проекта. Откриването е част от информационната кампания за популяризиране на проекта и набиране на потребители на социалните услуги. Потенциалните потребители ще трябва да заявят желанието си за ползване на услугата чрез подаване на заявление в социалното предприятие. Социалните работници от предприятието ще проведат социална анкета и изготвят социална оценка. Въз основа на социалните оценки ще бъде извършен подбор, изготвени индивидуални планове за работа с потребителите и сключени договори за предоставяне на услугате.
2. Дейност на социалното предприятие с капацитет 200 потребители. Социалното предприятие ще предоставя следните социални услуги: доставяне на храна; поддържане на личната хигиена и хигиената в жилищните помещения, обитавани от обслужвания; съдействие за снабдяване с необходимите помощни средства при инвалидност или тежко заболяване; помощ в общуването и в поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома или извън него; битови услуги - закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост, заплащане на електрическа и топлинна енергия, телефон и други със средства на лицето; съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на трудово-експертна лекарска комисия. Услугите ще се предоставят в седем населени места от общината /по предварително проучване това са Аксаково, Игнатиево, Ботево, Крумово, Припек, Слънчево, Любен Каравелово.
Приготвянето на храната се извършва в помещение предоставено от общината, съобразено със санитарно-хигиенните изисквания. За да се осигурят условия наетия персонал да осъществява трудовите си задължения по предоставяне на социалните услуги ще бъде нает 1 автомобил с обем на двигателя до 1800 куб. с катализатор и съответстващ на изискванията на Евро 4.
Конкретните услуги, които ще получава всеки потребител ще бъдат уточнявани при провеждане на социалните оценка и последващ индивидуален план за нуждите на всеки потребител, изготвяни от социалните работници и „поверените им „ наети от целевите групи. След приключване на 12 месечната заетост 5 лица ще останат на работа в СП.
С общински експерти «Човешки ресурси» и счетоводител ще бъдат сключени граждански договори за администриране съответно на трудовите досиета и ведомостта за заплати на наетите лица в СП.
8.Дейности по информация и публичност 1. Провеждане на три пресконференции с 30 човека: начална за представяне пред обществеността на целите, дейностите и очакваните резултати, междинна при откриване на социалното предприятие, целяща представяне на напредъка по проекта, заключителна, целяща представяне на постигнатите резултати. Изработване на два варианта брошури: първи вариант - насочена към лицата от целевите групи с цел насърчаване кандидатстването им за работа в социалното предприятие, съдържаща целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, възможностите, сроковете и начина за кандидатстване за работа в социалното предприятие. Ще бъдат разпространявани на информационната кампания, част от дейност 5
втори вариант- Насочена към потребителите на социалните услуги, предоставяни от домашния социален патронаж, съдържаща целите, дейностите и очакваните резултати по проекта, дейността на новосъздаденото социално предприятие, услугите, които предоставя, сроковете и начина за кандидатстване за предоставяне на услугите. Ще бъдат разпространявани на информационната кампания, част от дейност7. Изработка и разпространяване на плакати – с информация за целите, резултатите на проекта популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Изработка на банер- ще бъде поставен при провеждане на мотивационно обучение и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на транспирант – ще бъде използван при откриване на социалното предприятие. Изработка на информационна табела – ще бъде поставена на входа на социалното предприятие. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали от обучението, при провеждане на пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространяване на трите пресконференции, мотивац. обучение
|