Дейности:
|
1.Организация и управление на проекта Екип по проекта се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Той отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта: За финансовото управление по изпълнението на проекта; За иницииране на процедури за мостово финансиране с цел осигуряване на оборотни средства по проекта; За правилното разходване на средствата по проектa, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; За навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график; За изготвяне на технически и финасови отчети, искания за пращане; управление на риска и минимизиране на риска; За отразяване и представяне на резултатите от изпълнението на проекта пред обществеността. За постигане резултатите и индикаторите заложени в проекта. 2. Дейности за информация и публичност. За целите на проекта ще бъде проведена информационна кампания, която да информира обществеността за дейностите по проекта, да създаде прозрачност при вземането на решения и тяхното изпълнение, да даде възможност на заинтересованите лица да получат информация за проекта и да станат част от него. По проекта са предвидени : Отпечатване на брошури, табела, банер и рекламни материали. Провеждане на две пресконференции за популяризиране на проекта. Изработване на интернет страница за целите на проекта, която освен информационна функция ще бъде и онлайн магазин за изделията на социалното предприятие. Публикуване на прессъобщения за напредъка на проекта. Организиране на изложба на произведени сувенири и изделия на традиционния родопски бит. 3. Подбор и оценка на целевите групи Екипът по проекта, Бюро по труда и Социално подпомагане ще определят представители на целевите групи за работници в новото социалното предприятие. Лицата ще заемат съответната длъжност според възможности си. При подбора ще се прилагат принципите на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др. 4. Мотивационно обучение Ще бъде избран лектор с нужната квалификация който ще проведе обучението на целевите групи. В мотивационнто обучение ще бъдат включени подходящи теми. Ще бъде използван и метода - Трудотерапия чрез техниката филцоване, работа с вълна. 5. Ремонт на помещения предоставени на социално предприятие, доставка на подходящо оборудване и обзавеждане Ремонта на помещенията се състои от смяна на компрометирана дървена дограма, поставяне на окачен таван и смяна на осветителни тела. Необходимостта от ремонта е продиктувана от създаване на подходящи условия за работа на предприятието през зимните месеци. Поради височина на етажите от 3,5 м. респективно по-голям обем, отоплението не е ефективно и температурата в студените дни трудно достига 150 С Отоплението на помещението ще се извършва с климатик закупен по проекта. Доставяне компютърна конфигурацция, принтер и касов апарат за новото предприятие. Снабдяване на работните помещенията с необходимото обзавеждане за заетите със занаяти. Оборудване на предприятието с дървен стан и бродираща машина. Закупеното оборудване е необходимо да функционират двата основни занаята в предприятието тъкачество и ширачество. Бродиращата машина е необходима за бродерия върху ръчно ушитите родопски терлици, тя може да бъде използвана в бъдеще за бродерия върху всякакъв вид материи и продукти. Доставка на градински и други инструменти за дейностите по озеленяване и благоустройство. 6. Създаване и функциониране на общинско предприятие „Озеленяване, благоустройство и развитие на традиционни занаяти – Рудозем“ Регистрацията на общинското предприятие „Озеленяване, благоустройство и развитие на традиционни занаяти – Рудозем“ ЕООД пред съответните органи. Икономическа дейност на предприятието ще попада в раздел - Административни и спомагателни дейности, Код по КИД-2008 – 81.30 - Оформяне и подържане на озеленени площи. Определящ е броя на работниците заети в тази дейност.
Сключване на договори с административен персонал на новосъздаденото предприятие: Директор, Касиер/счетоводител/човешки ресурси, Технически ръководител и Технолог притежаващ специфични умения в областта на заннаятите тъкачество и ширачество. Сключване на трудови договори с 15 лицата определени с подбор и преминали мотивационно обучение. Изготвяне на длъжностни характеристики. Разпределение на работни места. Снабдяване на хората с работно облекло и предпазни средства.
Създаване на процедури и правила за работа в общинското предприятие. Изтовяне и утвърждаване на производствена програма, основана на заложените цели по проекта.
Провеждане на трудова медицина в общинското предприятие с цел осигуряването на безопасни условия на труд, превенция на риска и здравето на работещите. Доставка на консумативи и материали за нормалното функциониранто на социалното предприятие. Подобряване условия на живот в населените места, чрез ремонт на настилки, алеи, тротоари, оформяне на нови зелени площи; Засаждане на цветни лехи, затревяване на изоставени публични пространства; ремонт на съществуващи паркови съоражения, пейки, кошчета и пр; Боядисване на огради, паркова мебел; Запръстяване и затревяване на скатове и прилежащи пространства около жилищни блокове общинска собственост; Почистване на паркови пространства от нежелана растителност; Оздравяване на парковата среда, формиране на пространства, създаване на естетически акценти с живи плетове и розови храсти; Резидби оформяне на топиарни форми на подходящи видове храсти. Сезонна поддръжка на озеленени пространства- подготовка на почва, обработка на почва, засаждане на цветя, храсти, поливане, следпосадъчни грижи-специални посадъчни грижи през сезоните според видовете; Обезопасяване на общински имоти - детски градини и др. с цел безопасни условия на живот в градска среда; Ремонт / поставяне на огради, изграждане на перипети и пр.
По- долу са изброени ситуираните обекти на интервенция. Възможно е към момента на изпълнение да настъпят промени – да се изключат и/или включат други обекти с подобни нужди впосочените или друго населено място на общината с цел избягване на двойно финансиране. Собственото финансиране е в размер на 36 000,00 лв. ще даде възможност за гъвкавост на прилаганите дейности.
Обекти: В гр. Рудозем –трета площадка, пета и шеста площадка, паркинги и градинки в тези квартали на града. Озеленени и благоустроени общински терени в с. Ченици и с.Елховец. Организацията на работата, която ще извършват работниците ще се осъществява под умелото ръководство на специалист – технически ръководител.
Дейности от типа традиционни занаяти - подготовка на естествени материали за тъкане - чепкане, боядисване, влачене и предене на вълна, тъчене на дървен стан; ръчна и машина изработка на родопски терлици ширачество, плетене; тъчене на типични родопски тъкани– родопски месали (покривки за храна), ъглоци (кърпи) битови торби, мендили (домашни престилки), тестемели (бяла кърпа за глава), битови възглавници, текстилни пана и др.; изработка на родопско одеало. Изработката на изделията ще бъде под вещото ръководство на технолог с практически опит.
7. Одит на проект Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги. Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта и др.
|