Дейности:
|
1.Подготовка, организиране и реализация на проекта. Оборудване на офиса за управление на проекта;Регистър на лицата, Разработена система за вътрешен и външен мониторинг /система за финансово управление и контрол, процедура за подаване и разглеждане на жалби, вътрешни правила /външен одит/; Подготовка на индивидуалните планове за членовете на екипа по управление.Изготвяне на отчети ежемесечно. Календар на екипните срещи за разпределяне на текущите задачи, решаване на оперативни въпроси, планиране и отчитане на направеното, изготвяне на протокол от срещите. Ритмични комуникации между представителите на екипа и други ангажирани лица в реализацията на проекта, с цел ефективно планиране, организация и управление.
Набавяне на нормативна уредба, необходима по проекта /Закони,Наредби, Методически указания/. Текущо обработване и поддържане на документация.
Изготвяне на междинни отчети,финален доклад.
2.Информационна кампания по популяризиране на ОП РЧР, на проектното предложение, разясняване спецификата на дейностите по създаване на социално предприятие, публичност-конференция. 1.Конференция- Промоциране идеята, проектното предложение и старта на проекта. 1.1.Пресконференция с представители на медии, публикации за старт, цели, същност на проекта.
2.Изготвяне на информационни табели за офиса и самия обект, пресконференция с журналисти, конференция за информиране на представители на различни сектори, бизнес, общественост. Изготвяне на брошури, флайери, статии за медии.
3.Подготовка, организация, материално-техническо обезпечаване на социалното предприятие- ремонт, обзавеждане, оборудване. 1.Подготовка на ремонтните дейности. 1.1.Провеждане на тръжна процедура, в съответствие със ЗОП и подзаконовите нормативни актове за избор на изпълнител на ремонтните дейности; 1.2.Обособяване на съответните помещения-топла кухня, складове, подготвителни, трапезария, санитарни възли, стая за персонала /по нормативна уредба/. 2.Оборудване – изготвяне на оферта, ел. уреди висок енергиен клас, избор на изпълнител - доставчик на хранителни продукти.
3.Набавяне на програмен продукт-калкулации, счетоводна програма, HAССP система за безопасност на храните , документация-инструктажи, трудова медицина.
4.Регистрация, осигуряване на всички разрешителни и лицензионни документи.
4.Подбор и оценка на персонала зает в социалното предприятие. Система за подбор и оценка на персонала. Обучение за създаване на управленски капацитет за администриране на социалното предприятие
1.Изготвяне на длъжностно разписание-управител, касиер-счетоводител,домакин,готвачи,шофьор-снабдител,…..
2.Длъжностни характеристики, правилник за ВТР;
3.Сключване на трудови договори, инструктажи по безопасност на труда
4.Обучение на персонала по модули: Същност на социалното предприятие за обществено хранене, управление на ЧР, методика на обществена трапезария, домашен социален патронаж, същност на столовото хранене, кетъринг.
5.Обучение”Модул-Мотивация, оценка на готовността за стартиране на СП и оценка на риска”,методология на социалното предприятие.
6.Работна среща в гр. Трявна-социално предприятие и услуги, в които заетите лица са хора от рисковите групи.
5.Подбор на лицата от целевите групи, разработване на програма за мотивационно обучение, тренинги в работна среда. Подбор и наемане на лица от рисковете групи
-Провеждане на информационни срещи и интервюта с лица от рисковите групи /със съдействието на Бюро по труда, Д”СП”/ за включване в мотивационен тренинг - Мотивация за заетост и адаптиране към новите изисквания на пазара на труда" – по модули .
Изготвена обучителна програма;
- Подбор на 12 лица за включване в проектните дейности-равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и др., идентифициране на специфичните им потребности и възможности;
- Изготвяне на индивидуална оценка и работна програма за мотивационна подкрепа .
-Провеждане на мотивационни обучения в специализирана работна среда с лицата от целевите групи за придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност чрез трудова заетост,/ издаване на съответни документи , удостоверяващи проведеното обучение/, разработена програма по модули;
-Информация по нормативната уредба, касаеща съответната рискова група /хора с увреждания-права и възможности/, дейността и методиките домашен социален патронаж, обществена трапезария, същност на столово хранене в специализирана работна среда-комуникативност.
- сключване на трудови договори, с оглед осигуряване на защитената им заетост,длъжностни характеристики, планове за работа. Запознаване с работата в кухнята – приготвяне на храна, заготовка на продукти, разсипване, обслужване, разнасяне, помощ в домашна среда, почистване, дезинфекция Ще се сменят на ротационен принцип, с цел овладяване всички умения и компетентности, в разнообразието ще се поддържа интереса.
6.Функциониране на социалното предприятие за обществено хранене”Независим живот”-патронаж, трапезария и стол. Участие в приготвяне, разсипване и разнасяне на топла и питателна храна за лица, нуждаещи се от услугите на Домашен социален патронаж в общ. Ситово и съставни села на общината /лица определени от социалните служби и тяхно желание/. Обслужване по домовете на лицата, доставяне на храна, наблюдение на здравното състояние и съдействие за получаване на медицинска помощ, поддържане на хигиена в дома, снабдяване с отоплителни материали, дребни ремонти на жилища и битова техника, развлечение и занимание, покупка на хранителни продукти и други стоки от първа необходимост със средства на обслужваните,помощ при приготвяне на ястие в домашни условия, административни, финансови и правни консултации.
-Осигуряване на храна за лица с потребности от услуга Обществена трапезария в общинския център и съставните населени места.
Приготвяне на храна за 70 човека на ден-патронаж и трапезария. Междинна конференция възможност за разкриване на тези услуги, предоставяне и развитие и след приключване на проекта.Поставено начало на социални дейности и услуги в община Ситово. .
-Организиране на увеселителни тържества и ритуали, конференции, симпозиуми и кетъринг с продукти на клиента.
-Конференция-презентиране дейността,междинен отчет, дискусия, медийно отразяване.
-Управление на отпадъците-разделно сметосъбиране.
Мониторинг и отчитане социалния ефект от реализацията на проекта-Заключителна конференция Презентиране дейността на социалното предприятие за обществено хранене „Независим живот”- домашен социален патронаж, обществена трапезария, столово хранене:
-изготвяне на презентационна брошура-15стр., цветна, гланцирана, снимков материал, адрес,страница, популяризиране на проектните резултати;
-разпространение на брошурата-общественост, бизнес, близки на заетите, неправителствен сектор, социални предприемачи;
-подготовка и провеждане на конференция-презентация на разработен модел на социалното предприятие след приключване на проекта,дискусия-анализ и оценка. Доклад –резултати от външния одит. Участие на представители от Община Чуканещ-Румъния, побратимена на община Ситово.
-Изготвяне на проектно предложение за разкриване на услуга домашен помощник, социален асистент за осигуряване на заетост на пет лица от целевите групи след приключване на проекта, преминали мотивационния тренинг.
-Презентиране на бизнес-план за осигуряване устойчивост на социалното предприятие за обществено хранене.
|