Дейности:
|
1. Разработване на информационни материали за услугите „социален асистент” и „домашен помощник” и провеждане на кампании сред потенциалните потребители на социалните услуги и кандидатите за работа. Ще бъдат изработени 200 бр. дипляни/брошури с информация за организацията доставчик на социалната услуга, процеса на предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”, описание на правата и задълженията на предоставящите социални услуги и съответно на потребителите. Ще се проведат информационни кампании с помощта на местните печатни и електронни медии (кабелна телевизия, радио, вестници). Идеята е да се постигне висока степен на информираност сред потребителите на социални услуги и лицата, предоставящи такива, както и сред обществото като цяло. 2. Назначаване на технически изпълнител Ще бъде нает технически изпълнител, който да отговаря за изготвяне на документи, които ще бъдат необходими през целият текущ период на проекта 3. Ремонт и закупуване на оборудване за офиса на проекта. След приключването на всички вътрешни ремонтни дейности в офиса и закупуването на оборудването ще се създадат оптимални условия за работа в обекта. С изградената рампа се осигурява достъп до офиса на хора с увреждания. 4. Подбор на потребителите на социални услуги на „социален асистент” и/или „домашен помощник”. Ще се осъществи подбор на лица от целевите групи (възрастни болни и самотни хора, лица с трайни увреждания и такива изведени от специализирани социални институции), които ще бъдат обслужвани от „социален асистент” и/или „домашен помощник”. Отчита се общото физическо и психическо състояние на потребителя, социалната му активност, допълнителните потребности, безопасност и рискове и др. 5. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на потенциалните потребители за удовлетворяване на конкретните им нужди. С оглед спецификата на проблемите и нуждите на хората от целевата група на проекта ще се разпишат конкретни дейности в работата на „социалните асистенти” и „домашните помощници”, които да удовлетворят в максимална степен конкретните потребности на потребителите на социални услуги от горепосочените целеви групи. 6. Подбор на социалните асистенти и домашните помощници. При подбора на социалните асистенти ще бъдат отчитани възможностите на кандидатите за предоставяне на тази социална услуга - професионална квалификация и евентуално опит. Хората, които ще бъдат наети като домашни помощници могат да бъдат с по-ниска образователна и професионална квалификация. Кандидатите за работа могат да бъдат безработни, пенсионери, студенти. 7. Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник” с включени права и отговорности на всички страни по договора. Ще бъдат сключени договори с потребителите на социални услуги, в които подробно ще бъдат описани правата и задълженията на всички страни по договора – доставчика на социални услуги (в случая Община Нова Загора) и партньора по проекта – СНЦОП „Бизнесцентър/Бизнесинкубатор Нова Загора, прекия доставчик на услуги – „социален асистент” и/или „домашен помощник” и потребителя. 8. Изработване и прилагане към договора на индивидуален график за всеки потребител. Към сключените договори между участниците в проекта ще бъде приложен и индивидуален график за всеки потребител на социалните услуги, с оглед спецификата на нуждите и потребностите му. 9. Обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги. Партньора по проекта в лицето на СНЦОП „Бизнесцентър/Бизнесинкубатор Нова Загора” ще организира обучението на преките доставчици на социални услуги с цел повишаване мотивацията им за работа, професионалните им умения, както и качеството на предоставяните услуги. 10. Предоставяне на социалните услуги „социален асистент” и „домашен помощник” на потребителите. Услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” ще се предоставят поотделно или заедно на възрастни болни хора, самотни лица, хора с трайни увреждания и такива напуснали специализирани институции в зависимост от специфичните им потребности. Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на пълен работен ден от лица, търсещи работа и/или под формата на почасови услуги от работещи, учещи или пенсионирани лица. «Социалният ассистент» ще предоставя комплекс от услуги свързани със задоволяване на ежедневните потребности на потребителя от организиране на свободно време, поддържане на лични контакти и социални умения. «Домашният помощник» ще предоставя услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности. 11. Отчитане и популяризиране на резултатите по проекта Да се обобщят междинните отчети и да се разработи финален отчет, показващ резултатите от проектните дейности. За популяризиране и отчитане на заложените цели в проекта са предвижда изработване и разпространение на печатни материали, пресконференция с участието на водещата организация и партньорите и медийни изяви на ръководителя на проекта.
|