Дейности:
|
Разработване и прилагане на система за вътрешен мониторинг и контрол на качеството на социалните услуги Ръководителят на проекта ще разработи система за вътрешен мониторинг и контрол на дейностите по предоставяне на услугите, която включва :
І. Мониторинг.
Създаване на механизми за постоянно проследяване на качеството на предоставяните услуги и техния ефект, включително чрез ясни индикатори и правила при предоставяне на услугата, както и спазването на основните хоризонтални принципи на Оперативната програма: превенция на дискриминацията, децентрализация на дейностите, гарантиране на социалното включване, прозрачност, ефикасност на дейностите.
Резултатите от всяка проверка се записват в специален формуляр и се обобщават в ежемесечен отчет.
ІІ.Супервизия. Извършва се от 1 консултант –експерт супер визия
• Ежемесечни срещи - консултации по качеството на предлаганите услуги. със социалните асистенти в 3 групи по 6 часа месечно.
• Оказване на коригиращо въздействие върху изпълнението на услугата с цел подобряване качеството на предоставяната услуга
Представяне на проекта пред обществеността- пресконференции В рамките на проекта ще се реализират 2 пресконференции: встъпителна и заключителна.
Проектът ще бъде представен пред медиите и обществеността на пресконференциите с участието на екипа, представители на социалните институции, кмета на града, представители на НПО-та, работещи с лица в неравностойно положение.
• С мултимедийни презентации присъстващите ще бъдат запознати с целите, задачите, дейностите и резултатите от реализацията на проекта.
• Участници: в двете пресконференции ще вземат участие по 30 души- 4-ма представители на организацията;4-ма представители на партньорите; 12 репортери; 5 представители на социални институции; кмета на общината, 5 представители на НПО.
Проучване на нуждите в рамките на целевата група. Подбор на потребители В дейността ще бъдат включени всички заинтересовани страни, ще се приложи принципа на децентрализация и прозрачност при вземане на решенията.
• Предвижда се провеждане на анкетно проучване сред целевата група, изготвяне на анализ за състоянието на нуждите, потребностите и проблемите на потенциалните ползватели на услугата. Изготвяне на „дълъг” списък от потенциални ползватели.
• Подборът на потребители по проекта ще се извърши от Работна група, която включва представители на екипа на проекта, и отдел „Социални дейности” в Общината.
Изработване на критерии за подбор и избор на социални асистенти В дейността ще бъдат включени всички заинтересовани страни, ще се приложи принципа на децентрализация при предоставяне на социалната услуга и прозрачност при вземане на решенията.
Комисия ще изработи критериите за подбор е ще подбере лицата, които ще предоставят услугата „социален асистент Обучение на социални асистенти Наетите лица ще преминат курс на обучение за предоставяне на услугата „социален асистент”. Обучението ще се проведе в 3 групи. Програмата на обучението включва 6 специализирани обучителна модула, съобразени с изискванията на Методиката за предоставяне на социални услуги за възрастни хора и хора с физически увреждания.
Изготвя се Програма за обучение;Идентифицират се лекторите;Прави се график на обучението;
Предоставяне на услугата от социалните асистенти В дейността ще бъдат включени всички заинтересовани страни, ще се приложи принципа на децентрализация и прозрачност при вземане на решения.
1. Услугите ще се предоставят след сключване на договор между доставчика на услугата и потребителя и въз основа на индивидуален план за всеки един потребител.
2. Изработват се индивидуални графици за предоставяне на услугата “Социален асистент” на всеки потребител.
3. Дейностите на „социалния асистент” включват:
• Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, др.);
• Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.);
• Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, др.);
• Осигуряване на достъп до продължаващо обучение-придружаване и подпомагане по време на учебни занимания,подпомагане на включване в задочни и дистанционни форми на обучение за възрастни ;
• Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на потребителите, с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие на личностния потенциал;
• Посредничество при търсене на работа;
• Услуга „от и до работно място”;
• Подкрепа на работното място, съобразно индивидуалните графици, за лица с ментални увреждания
Издаване на дипляна. Дипляната ще обобщи резултатите от проекта и ще представи спецификата на услугата „социален асистент”. Ще бъде разпространена чрез социалните служби, служителите на водещата организация и партньора по проекта.
Тя ще бъде предложена на регионалните медии за представяне на проекта и социалните услуги. Ще бъде изготвена от ръководителя на проекта
Заключителна конференция Услугата „социален асистент” е все още малко известна, макар и доста търсена. Популяризирането и ще доближи услугата до евентуалните бъдещи потребители.В конференцията ще бъдат поканени да участват 50 представители на централни и местни институции и организации, които имат отношение към предоставянето на социални услуги в общността. Изготвяне на междинни и заключителни отчети • Всички социални асистенти предоставят ежемесечен отчет за предоставените услуги, съобразно разработените графици на координатора на проекта.
• Всички консултанти и експерти изготвят ежемесечни отчети за дейността си и ги представят на координатора на проекта.
• Счетоводителя на проекта изготвя ежемесечен и финален финансов отчет и чрез Ръководителя на проекта го представя пред Възложителя
• Ръководителят на проекта изготвя ежемесечен и финален отчет за напредъка на проектните дейности и го предоставя на Възложителя.
|