Дейности:
|
1. Сформиране на екип Екипът се състои от: Ръководител на проекта, Експерти, Счетоводител,
Изпълнението на проекта започва с първа среща на екипа, който е пряко отговорен за изпълнението на проектните дейности и постигането на заложените резултати. Ръководителят представя проекта и неговите цели, основните дейности и механизмите за изпълнението им, включително и принципите за ефективна и успешна работа в екип. На срещата се изясняват отговорностите на всеки един от екипа и се определят начините на комуникация и осъществяване на обратна връзка между членовете.
Ръководителят запознава членовете на екипа с насоките на Агенция за социално подпомагане за изпълнение и отчитане на проекти.
2. Наем и оборудване на офис За ефективното реализиране на дейностите Сдружение „Реха” наема офис, които се оборудва с компютър и мебели за създаване на условия за провеждане на екипните срещи, срещите със социалните асистенти, както и потребителите на услугата и техните близки и роднини.
Офиса предоставя възможност за провеждане на поверителни разговори и е достъпен за хора с увреждания.
3. Разработване на система за подбор и оценка на персонала. Експертите изготвят системата за подбор и оценка на персонала. В системата са заложени качествата и изискванията, на които отговарят хората, които предоставят услугата „Социален асистент”.
Едни от основните изисквания са: средно образование, мотивация за работа с възрастни хора и хора с увреждания, чувствителност към проблемите на целевата група, отговорност при изпълнение на задълженията и възложените задачи, стремеж и готовност за подобряване качеството на работата, желание за развитие и обучение, добро физическо и психическо състояние, да не са осъждани и други.
Изготвената система за подбор и оценка на персонала улеснява избора на социални асистенти, които са отворени да зачитат личното пространство и достойнство на клиентите, самостоятелността и независимостта на потребителя и да спазват поверителността на личните данни и информация.
4. Информационна кампания За предоставянето на информация до заинтересованите лица се публикува информация в местния печат и местните медии и се изготвят 500 брошури. Информацията, която се предоставя е за наличието на услугата, начина на нейното реализиране, контакти, целевите групи към които е насочена, както и за Оперативната програма
Дейността се реализира на основата на принципа на прозрачност и публичност.
5. Подбор на социални асистенти На основата на изготвена длъжностна характеристика за Социален асистент се публикува обява в местна медия за наличието на 15 свободни работни места. Желаещите да се включат като социални асистенти в проекта подават документи (автобиография, документ за образование, мотивационно писмо и когато е възможно препоръка).
Комисията се състои от Ръководител на проект и експертите. Подборът се осъществява чрез интервю и събеседване.
Одобрените социални асистенти представят нужните документи и с тях се подписва договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, както и Декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията. Запознават се с длъжностната характеристика на „Социален асистент” и вътрешните правила за изпълнение на услугата.
6. Подготовка на обучителни материали Експертите подготвят материали за провеждане на обученията, които включват информация и препоръки за работа по основните теми на въвеждащото и последващите обучения.
Добрата теоретична подготовка на изпълнителите на услугата е стъпка напред към достигането на ефективно изпълнение на критериите за предоставяне на услугата.
7. Обучение и супервизия на социалните асистенти За осигуряване на качество на предоставяната услуга „Социален асистент” се провеждат:
Въвеждащо обучение, което включва: общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент умения; основни задължения на социалния асистент; специфика на грижите за възрастни хора и хора с увреждания; методика на предоставяне на услугата „Социален асистент”; етични стандарти в работата на социалния асистент; здравословни и безопасни условия на труд; процедури за осигуряване на качество на услугата в различни форми; досегашен опит и практики в предоставянето на услугата, както на национално ниво, така и европейски опит. Обучението е в рамките на 4 дни.
Последващите обучения, които са в рамките на 1 ден и засягат следните теми: спазване на основните принципи на грижата в общността, свързани с насърчаване на независимостта на потребителя, зачитане на неговото достойнство и правото му на лично пространство; антидискриминационни практики, включително зачитане на различията; оказване на първа помощ и начини на действие в спешни случай; основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на опасностите от заразяване; действия и поведение при боравенето с пари на потребителя; начини, по които се изразява загриженост относно управлението и предоставянето на услугата и други.
Последващите обучения се предоставят след установяване на потребностите от обучение на социалните асистенти поне веднъж на 2 месеца и се включват в програма за развитие и обучение на персонала.
Експертите на сдружение „Реха” предоставят консултация и супервизия на социалните асистенти, както и подкрепа в кризисни ситуации.
8. Предоставяне на услугата „Социален асистент” Предоставянето на услугата „Социален асистент”, включва следните дейности:
• Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на целевата група)
• Административни услуги ( съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.)
• Медицински услуги ( съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства и др.)
• Услуга „от и до работното място”
• Подкрепа на работното място, съобразно индивидуалните графици
С цел да се ползват от тези услуги, кандидатите попълват формуляр ( име, адрес, семейно положение, контакти, здравословно състояние, включително и % на намалена работоспособност и друга нужна информация за да се направи избор на подходящ асистент.
Дейностите, които се извършват за всеки отделен клиент се определят след оценка на потребностите и се записват в План за грижа. На базата на оценката на потребностите се изготвя Договор, които се подписва от потребителя на услугата и представител на Сдружение „Реха”.
15-те социални асистента са разделени на три екипа по пет човека. Всеки екип има отговорник и той е свързващото звено между ръководителя на проекта и социалните асистенти от съответния екип.
Социалният асистент предоставя услугата съвместно с потребителите, а не вместо тях.
9. Мониторинг, контрол и оценка на резултатите Дейностите по мониторинг, контрол и оценка на планираните дейности се реализират по време на изпълнението на целия проекта и включват:
Регулярни срещи на екипа по изпълнение на проекта
Редовни доклади на отговорниците на екипите на социалните асистенти пред Ръководителя на проекта
Мониторинг от Ръководителя на проекта, чрез проверки на място най–малко веднъж месечно, като резултатите се документират
Срещи с потребителите на услугата
Ясно изградена система за подаване на жалби и похвали от страна потребителите и техните близки
|