Дейности:
|
Дейност 1:
Сформиране и обучение на екип по проекта
Същност на услугите, етични принципи, екипна работа, работа по случай Дейност 2:
Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители с описание на обхвата на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” и реда за тяхното предоставяне.
Предвижда се провеждането на две информационни кампании, в началото и в края на проекта, чрез местните средства за масово осведомяване /месно радио и месна телевизия/. Целта е да се опише обхвата на съответните услуги и какъв е реда за предоставянето им. Не на последно място се цели прозрачност и публичност при изпълнение на проекта. Като допълнително осведомяване се предвижда и разпространението на диплянки. Дейност 3:
Подбор на потребители на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”
Подбор на потребителите на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” ще бъде след оповестяване чрез средства на масова информация Дейност 4:
Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители.
Включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Дейност 5:
Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник”.
Работа с потенциалните потребители за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора (права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – социален асистент или домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги, други партньори). Дейност 6:
Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на всеки потребител.
Изработката на индивидуалните графици се състои в срещи и разговори с потенциалните потребители за уточняване на времето на посещения и дейностите, които има нужда да получава обгрижвания. Сключват се първоначално за 6 месеца и после се удължават. Дейност 7:
Подбор на социалните асистенти и домашните помощници
Чрез Дирекция Бюро по труда; чрез средствата за масово осведомяване.
Конкурса ще се проведе на два етапа:
1.По документи
2.Чрез интервю, с кандидатите преминали първия етап.
Дейност 8:
Обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги,
Провеждане на тридневно обучение на социалните асистенти и домашните помощници за предоставяне на качествени услуги през месец втори и месец шести Дейност 9:
Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” комплексно или поотделно на потребителите.
Услуги, предоставяни от социален асистент:
1. Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература , придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, др.);
2. Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.);
3. Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, др.);
4. Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие потенциала на детето;
Услуги, предоставяни от домашен помощник:
1. Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение);
2. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.);
3. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др. или придружаване до мястото на услугата);
4. Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и от сервиране);
5. Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел. енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.).
Дейност 10:
Отчитане на проекта
Отчитане на резултатите според изискванията на Договарящия орган.
• Постигната ефективност- брой наети СА и ДП, брой сключени договори с потребители, брой лица не постъпили в институции, брой обслужени деца с група инвалидност
• Повишено ниво на професионализъм на СА и ДП- проведени поддържащи обучения, брой разрешени казуси.
• Спазени финансови параметри -точно и коректно изпълнена финансова рамка на договора.
|