Дейности:
|
1.Организационно изграждане на Център за социални услуги в семейна среда 1.1.Изработване на организационната структура на Центъра
1.2.Изработване на вътрешна документация, която включва всички документи, регламентиращи правилата и процедурите при предоставяне на услугите, в съответствие с методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП, и отразяващи спецификата на услугата “Домашен помощник”.
1.3.Изработване на методически насоки за предоставяне на услугата “Домашен асистент”.
1.4.Изготвяне на схема за информационните и документо-потоци
1.5.Изработване на оперативен график за дейностите в Центъра.
1.6.Създаване и функциониране на Съвет за управление на проекта.
1.7.Изработване на етичен кодекс в работата на социалните асистенти и домашните помощници.
1.8.Изработване на инструментариум и план за вътрешен мониторинг и оценка
1.9.Подробен анализ на количествени и качествени индикатори, отчитащи успеха и постигането на резултатите заложени в техническото задание.
1.10. Изготвяне на тримесечни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, трудностите и успехите
1.11.Заключителен доклад
1.12.Оборудване на офис на Центъра 2. Подбор и назначаване на персонал 2.1 Изготвяне на длъжностни характеристики на екипа по проекта; на социалните асистенти и на домашните помощници
2.2 Консултиране на критериите за подбор в Съвета за управление на проекта.
2.3 Публикуване на обяви за набиране на персонал
2.4 Приемане и регистриране на кандидатури
2.5 Преглед и оценка на постъпили кандидатури
2.6 Създаване на "къса листа" от подходящи кандидатури
2.7 Насрочване на дати за интервюта
2.8 Провеждане на интервюта с кандидати за обявените места
2.9 Окончателен подбор на кандидати (на база проведени интервюта)
2.10 Сключване на договори с избраните кандидати
2.11 Инструктаж на назначения персонал
3. Обучения на социални асистенти и домашни помощници 3.1.Провеждане на въвеждащо обучение за 10 социални асистенти / По проекта ще работят 5, но останалите пет ще бъдат получили начални познания - резерви/
3.2.Провеждане на въвеждащо обучение за 15 домашни помощници
3.3.Обучение на социалните асистенти в специфични практически умения за предоставяне на услугата.
3.4.Обучение на домашните помощници в специфични практически умения за предоставяне на услугата.
3.5.Обучение за социалните асистенти в здравословни и безопасни условия на труд
3.6.Обучение за домашните помощници в здравословни и безопасни условия на труд
4. Консултации и супервизии на персонала 4.1. Осъществяване на екипно и индивидуално консултиране
4.2. Провеждане на планирани супервизии
5. Предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” на клиентите на Центъра Дейностите по предоставяне на услугите са в съответствие с методиката за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП, и са съобразени със спецификата на услугата “Домашен помощник”.
5.1. Предоставяне на информация за услугите.
- Информация за услугите ще се предоставя по няколко начина: чрез изработване и разпространение на дипляна, която да дава информация за проекта и описание на социалните услуги; чрез консултиране от екипа на Центъра и чрез провеждане на информационни срещи с местната общност по селата в общината. Целта на тези срещи е информацията за проекта и за услугите да достигне до всички потенциални потребители на услугите.
5.2. Оценка на индивидуалните потребности
Оценката се осъществява от Д»СП» и включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове.
5.3. Договор между доставчика и потребителя
Договорът се сключва в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата и
регламентира условията за предоставяне на услугата; правата и отговорностите на доставчика и потребителя; размер на потребителската такса и начин за нейното заплащане; отговорности и неустойки при неспазване на клаузите на договора; срок на договора и условия/начини за неговото прекратяване.
5.4. Изработване на Индивидуален план за предоставяне на услугите
В плана се формулира целта на предоставянето на услугата и съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на потребностите на конкретния потребител, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да изгражда своята самостоятелност. Индивидуалният план включва освен оценката на потребностите, оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя, както и процедури/действия за контролиране на основните рискови фактори.
5.5. Изпълнение на индивидуалния план
Всички дейности, включени в плана следват постигането на набелязаните в него цели.
5.6. Периодичен преглед на изпълнението на индивидуалния план
Планът се актуализира веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана.
5.7. Групови дейности, свързани с осигуряване на условия за общуване и социални контакти
По проектът се предвижда провеждането на четири инициативи, в които ще се включат всички потребители на социалните услуги. Инициативите ще помогнат за социализацията на възрастните хора и хората с увреждания, за разнообразяване на живота им, за създаване на повече положителни емоции у тези хора. Поради етническото многообразие на местната общност в с. Крушари, се предвижда организиране на честване както на Великден, така и на Курбан Байрям. В честването на тези празници ще се включат деца от детска градина и от училища в общината. По проекта се предвижда организирано участие в общоселския събор на Илинден в местността Текето. В края на проекта ще се проведе заключителна среща на всички потребители на услугите с общинското ръководство – кметски екип, Общински съвет, на която освен резултатите по проекта, ще се обсъдят възможности за бъдещи социални услуги в подкрепа на възрастните хора и хората с увреждания
6. Информиране и популяризиране на проекта 6.1. Публично представяне на проекта, неговите цели; услугите, които ще предоставя; както и на постигнатите резултати, чрез провеждане на две пресконференции- в началото и в края на проекта
6.2. Изработване на информационни материали: плакати; дипляна и информационни табла за проекта
6.3. Провеждане на тематична кръгла маса „Социалните услуги в подкрепа на възрастните хора и хората с увреждания”, на която ще бъдат поканени представители на общините, на доставчици на услуги от област Добрич.
|