Дейности:
|
1.Провеждане на информационна кампания за популяризиране на проекта сред заинтересованите страни на местно ниво Дейността предвижда разработването и разпространението на два типа информационни материали:
- информационна дипляна за набиране на кандидати за социални асистенти и домашни помощници с подробно описание на целите на проекта, изискванията и възможностите пред потенциалните кандидати (500 копия, А4 формат, пълноцветен печат).
- информационна дипляна, адресирана към крайните бенефициенти с подробно описание на диапазона от услуги, предоставяни по проекта и процедурата по кандидатстване (500 копия, А4 формат, пълноцветен печат).
В рамките на дейността се предвижда да бъдат проведени информационни събития – 2 пресконференции за местните медии (за старта и завършването на дейностите по проекта) и информационна среща с цел представяне на проекта пред местната общност.
Ще бъде изработена и информационна табела на проекта
2.Подбор на крайни бенефициенти – ползватели на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”. Дейността включва:
- Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциални бенефициенти на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”: формуляр – заявление, декларация или друг документ, удостоверяващ доходите на бенефициента и подкрепяща документация;
- Извършване оценка на нуждите на бенефициентите от експерт от Дирекция „Социално подпомагане” – Пазарджик, с акцент върху социалния статус и потребности на бенефициента, включително и възможностите за социално включване и работа с близкото семейно обкръжение при наличие на такова. Експертът извършва комплексна оценка на потребностите на лицата, която представлява неразделна част от процедурата по подбор и е основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги.
3. Договаряне и изготвяне на индивидуални планове за грижа на бенефициентите, обхванати по проекта Дейността обхваща:
- Сформиране на Консултативен екип по проекта, включващ медицинско лице (фелдшер или лекар), психолог, експерт по социални дейности. Основните функции на екипа са насочени към консултиране и фасилитиране на процеса на разработване на индивидуалните планове за предоставяне на услуги на всеки бенефициент и консултиране на ползвателите по здравни, социални и психологични проблеми.
- Определяне на вида услуги, които ще ползва всеки бенефициент в рамките на проекта;
- Разработване на индивидуални планове за предоставяне на услуги на всеки бенефициент, обхванат от проекта, с участието на определените социален асистент и/или домашен помощник, самият бенефициент и Консултативния екип. Във всеки индивидуален план се съдържа: ясно формулирана цел на предоставяната услуга, видовете дейности, които ще бъдат извършвани в полза на бенефициента и в съответствие с извършената оценка на нуждите, както и план за намаляване рисковете, свързани с опазване здравето и живота на потребителя;
- Изготвяне и подписване на договори с крайните бенефициенти, които съдържат: описание на конкретните потребности на потребителя, услугите, които ще бъдат предоставяни в рамките на проекта, тяхното времетраене и честота на предоставяне, размерът на потребителската такса и основанията за нейното определяне и др.), условия за актуализиране и/ или прекратяване на договора.
4.Подбор и договаряне с кандидатите за социални асистенти и домашни помощници. Дейността включва:
- Провеждане на процедура по подбор на кандидати за социални асистенти и домашни помощници на няколко етапа:
а/ подбор по документи: Всеки от кандидатите за социален асистент или домашен помощник подава до организацията – доставчик молба за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование, медицинско и свидетелство за съдимост и попълва специално разработен за целта въпросник, насочен към определяне мотивацията на кандидата за работа и потребностите от обучение и квалификация;
б/ интервю с кандидатите: Провежда се от членове на екипа по проекта и представители на Консултативния екип, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, както и да им предостави изчерпателна информация за ангажиментите и функциите на социалния асистент/ домашния помощник.
- Изготвяне и подписване на договори с избраните кандидати за социални асистенти и домашни помощници: Назначените по проекта социални асистенти и домашни помощници подписват трудов (при пълен работен ден) или граждански (при почасово полагане на труд) договор с организацията – доставчик, в който ясно са разписани задълженията и правата на двете страни. Неразривна част от процеса на договаряне са изготвянето и подписването на длъжностна характеристика и етични правила на поведение
5.Обучение и консултации на социални асистенти и домашни помощници:
Въвеждащо обучение
Партньорът извършва въвеждащо обучение на всички назначени социални асистенти и домашни помощници, преди да започнат работа в дома на потребителя. Обучението включва следните теми:
общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент умения; сновни задължения на социалния асистент; специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания, за терминално болни; методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”и етични стандарти в работата му; работа с клиентите и техните семейства; справяне с кризисна ситуация при загуба и смърт; процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг;
6. Обучение и консултации на социални асистенти и домашни помощници:
Поддържащо обучение
Партньорът извършава подържащо обучение по следните теми:
- бота с възрастни хора и терминално болни
- бота с възрастни с увреждания
7. Обучение и консултации на социални асистенти и домашни помощници:
Консултиране
Консултациите се провеждат веднъж на 2 месеца и се отнасят до всеки от социалните асистенти и помощници.
Консултациите се отнасят до:
Зтруднения в работата с клиенти ; Затруднения в работата с институции на социалните асистенти и помощници ; Необходимост от допълнителни знания и умения за работа.
8. Предоставяне на услугата „социален асистент” и „домашен помощник” за 30 лица с увреждания и самотноживеещи хора със затруднено самообслужване. Дейността включва:
- Изготвяне на работни графици за предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”: всеки социален асистент и домашен помощник предоставя услуги на минимум двама бенефициенти на пълен работен ден или почасово, според конкретните нужди на бенефициента;
- Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услуги: досиета на потребителя, социалните асистенти и домашни помощници, регистър на трудови злополуки и необичайни ситуации, жалби и оплаквания, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на бенефициента, дневници на потребителите;
- Предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник” по график: всеки бенефициент ползва услугите „социален асистент” и/или „домашен помощник” според предварително договорен график и установени потребности. В рамките на предоставяните услуги са интегрирани елементи за усвояване на умения за самопомощ и самостоятелно справяне с ежедневните потребности, съобразени с възможностите на всеки конкретен бенефициент;
- Предоставяне на бенефициентите консултации в домашна среда по здравни, социални и психологични проблеми от членовете на Консултативния екип.
- Подготовка и предоставяне на необходимото работно облекло, санитарни материали, консумативи и отличителни знаци;
- Преразглеждане и актуализиране на Индивидуалните планове за предоставяне на услуги след четвърти месец от началото на предоставяне на услугите,
9. Текущ ремонт местен офис на БЧК и закупуване на компютър, оборудване и обзавеждане за офиса. ОС на БЧК предоставя собствен офис – около 35 кв.м. Необходима е ремонт на подовата настилка и закупуване на необходимото оборудване за администриране на проекта:
-Закупуване на ламиниран паркет и первази за покриване на 35 кв.м. площ – текущ ремонт.
-Закупуване на компютър и хардуер
-Закупуване на оборудване – многофункционално устройство, заседателна маса, столове и бюро за компютър.
|