Дейности:
|
Дейност 1. Информиране на местната общност за проекта Кампанията ще запознае местната общност, потенциалните потребители на услуги и желаещите да работят като социални асистенти и домашни помощници лица с възможностите по проекта и приноса на Европейския социален фонд. Кампанията ще включва: 1.Публикуване и разпространяване на брошура и плакати в местни институции и по населени места в общината
2. Публикуване на обяви в местни медии – Общинско кабелно радио, телевизия “Рава”.
Брошурата, плакатите и обявите ще съдържат описание на възможностите за включване на потенциални бенефициенти, обхвата на услугите, реда за тяхното ползване и информация за ОП РЧР и областта на интервенция за превенция на социалното изключване.
3. Ежемесечно информиране на местна общност чрез медиите за хода на проекта
Дейност 2. Подбор на потенциални участници в проекта Подборът се извършва при спазване на принципите на недискриминация, зачитане на личното достойнство и поверителността на личните данни.
2.1.Подборът на потребители се извършва на база подадени заявления в дирекция “Социално подпомагане”, която извършва оценка на потребностите от социални услуги и категоризира потенциалните потребители по услуги и според степента на неотложност за получаването им.
2.2. Подборът на асистентите и помощниците са извършва на база подадени заявления и оценка на кандидатите. Оценката по документи и чрез интервю е с цел избор на подходящи лица, които ще осигурят защита и най-добра грижа на потребителите. В провеждане на интервютата ще се включат експерти от “Бюро по труда” и Общинска администрация.
Дейност 3. Предоставяне на почасови услуги “Социален асистент” и “Домашен помощник” Дейността се извършва при спазване на принципите на недискриминация, зачитане на достойнството и спазване на поверителност на личните данни (в съответствие с Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент”). Дейността включва:
3.1 Оценка на рисковете за потребителите с цел изготвяне на план за намаляване на рисковете, който е част от индивидуалния план за социални услуги. Оценката се извършва от Доставчика на услуги.
3.2 Сключване на договори и други необходими споразумения между Доставчика на услуги и социалните асистенти, домашните помощници и потребителите на услуги.
3.3 Провеждане на обучения от обучителна организация за социалните асистенти и домашните помощници - 1 въвеждащо обучение и 3 поддържащи обучения.
3.4 Изработване на индивидуални планове за социални услуги за потребителите и индивидуални работни планове на асистентите и домашните помощници
3.5 Ежедневно предоставяне на услуги от наетите за целта лица
3.6 Мониторинг на услугите чрез посещения на място по домовете на потребителите, извършвано от Доставчика чрез екипа за изпълнение на проекта
3.7 Оценка на работата на социалните асистенти и домашните помощници
3.8 Оценка и актуализиране на индивидуалните работни планове и индивидуалните планове за социални услуги. В оценката на плановете за социални услуги участва социален работник от дирекция “Социално подпомагане”.
3.9 Сключване на договор със социален консултант (с опит по проект СЕЙН). Социално консултиране на потребители, асистенти и други ангажирани в процеса на предоставяне на социални услуги. Извършва се от социалния консултант.
3.10 Поддържане на база данни и досиета при спазване разпоредбите на Закона за защита на личните данни.
3.11 Консултиране и подкрепа за намиране на работа на членове на семейства на деца с увреждания с посредничеството на дирекция “Бюро по труда”(ДБТ).
3.12 Супервизия на екип и асистенти. Извършва се от нает за целта супервизор.
Дейностите са в съответствие с изискванията на стандартите за качество при предоставяне на услугите. Чрез тях се дефинират правата и отговорностите на участниците в процеса на предоставяне на социални услуги.
Дейност 4. Подкрепа за деца с увреждания и семействата им Дейността се извършва при спазване принципите на недискриминация, зачитане на личното достойнство и поверителността на личните данни. Включва сформиране на екип от специалисти, който ще работи ще извърши оценка на ресурсите на децата с увреждания и ще изготви индивидуални програми за развитие и консултиране на семействата им като най-значима подкрепяща среда. Консултирането има за цел насочване на усилията на близките към развитието на детето и ще даде пространство за споделяне на опит и възможност за обучаването им в областта на психо-социалното развитие, образованието, социалното подпомагане и трудовата заетост за децата и семействата им. Консултантската помощ ще се извършва по график и по заявка. Дейност 5. Разработване на процедури за изпълнение на дейностите Предвижда се разработване на процедури за защита на правата, здравето и интересите на включените в проекта потребители, длъжностни характеристики на социалните асистенти и домашните помощници, формуляри на документи и други необходими за изпълнение на дейностите процедури, съгласно Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент”. Дейност 6. Управление, финансово-счетоводна, отчетна и контролираща дейност Дейността включва изграждане на система за управление на проекта и разпределяне на отговорностите по изпълнението на проектните дейности между членовете на екипа за управление. Ръководителят на проекта отговаря за цялостното му изпълнение. Координаторът участва в организирането и администрирането на отделните дейности по проекта и изготвянето на технически отчети. Счетоводителят отговаря за цялостното финансово управление на проекта.
Учредяване на Направляващ комитет, който ще следи изпълнението на проекта и ще дава насоки по него. В комитета ще участват представители на сдружение “Първи юни”, фондация МИЕР, дирекции “Бюро по труда”, “Социално подпомагане” и Общинска администрация.
|