Дейности:
|
Изготвяне работен план за изпълнение на проекта от Екипа за управление Екипът за управление на проекта се събира на работна среща в пълен състав, изготвя и приема план за действие с фиксирани срокове за изпълнение на задачите и отчитане на резултатите. Разпределят се задълженията и отговорностите между членовете на Екипа по изпълнение на предвидените дейности. Уточняват се възможните точки на забавяне и начините за тяхното преодоляване, процедурите за избор на обучител и подготовката им . Запознаване на обществеността със същността на ОП”Развитие на човешките ресурси” и проект ”Да осигурим достоен и независим живот” Организиране на пресконференция, на която екипът за управление на проекта представя неговата същност, цели, графика за изпълнение, очакваните резултати и полученото финансиране Избор на изпълнител за обучение на домашни помощници Изборът ще бъде осъществен съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и при спазване на следните критерии: най-добра цена, гаранции за качество на обучението, време за изпълнение Подбор на домашни помощници Публикуване на обяви в местните медии за набиране на молби от потенциалните кандидати. Селекцията ще се извърши от Община Дупница по следните критерии: безработни лица, образование в сферата на социалните дейности или опит в изпълнението на такива, комуникативност, отговорност, изпълнителност, добро физическо и психическо състояние, неосъждани, недопускане на дискриминация. Интервюиране на кандидатите от нарочно сформирана комисия от доставчика с цел установяване мотивацията и нагласите за работа. Сключване на договор с избраните кандидати по реда и условията на Кодекса на труда Едномесечно обучение на подбраните домашни помощници Обучението ще се извърши под формата на курс за професионално обучение в рамките на 63 учебни часа, според Методиката за предоставяне на услугата в общността на АСП по следните теми: общи познания за домашната грижа и необходимите умения на домашния помощник, основни задължения на домашния помощник, специфика на грижите за болни и самотни хора, методика за предоставяне на услугата, етични стандарти на домашния помощник, здравословни и безопасни условия на труд, въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт, процедури за осигуряване качеството на услугите и за мониторинг Подбор на потребителите на социалната услуга „Домашен помощник” Подборът ще се осъществи на база подадените в Община Дупница молби от целевата група въз основа на следните критерии: възраст, процент неработоспособност, липса на роднини или близки, които да полагат необходимите грижи, вид заболяване и доходи. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социалната услуга „Домашен помощник” на кандидатите за потребители Оценките ще се разработят от социален работник на Дирекция „Социално подпомагане” – гр.Дупница за общото физическо и психическо състояние, способността за справяне с ежедневните дейности, социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството и близката социална среда, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, допълнителни потребности на индивидуалния потребител на услугата, включително оценка за безопасност и рискове. Сключване на договори с потребителите на социалната услуга „Домашен помощник” Договорът ще бъде сключен в писмена форма, съгласно българското законодателство, в два еднообразни екземпляра – по един за страните.Съгласно договора ще бъдат определени и индивидуалните такси за ползване на услугата “Домашен помощник Изработване индивидуалните графици за предоставяне на услугата „Домашен помощник” за всеки потребител Изготвяне на графиците съвместно с потребителите и съобразяване с предпочитанията и начина им на живот. В графика ще се заложат оценки за възможности относно здравето и безопасността на отделния потребител Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” на 60 самотни болни възрастни хора от гр.Дупница Предвижда се осъществяването на следните основни почасови ежедневни услуги : почистване на жилището, поддържане на личната хигиена на обгрижваните лица, хранене, придружаване, битови услуги.Всеки домашен помощник ще обслужва 3 възрастни хора по 2.5 часа дневно (с 30 минути общо време за придвижване между обгрижваните лица). Финален технически и финансов отчет за изпълнението на проекта Изготвяне и представяне на цялата необходима финансова и техническа информация за изпълнението на проекта пред Управляващия орган и междинното звено за изпълнение на проекта. ЕУП ще представи постигнатите резултати на специална пресконференция в края на проекта
|