Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0009-C0001
Номер на проект: BG051P001/07/5.2-01/D01/0029
Наименование: "Предоставяне на услегата "Домашен помощник" и грижа в семейна среда на хора с увреждания и самотноживеещи хора от общините Елин Пелин, Сливница и Драгоман"
Бенефициент: Фондация "Приобщаване"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 12.05.2008
Дата на приключване: 12.05.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София област
Описание
Описание на проекта: Проектът е в подкрепа на възрастни хора и хора с различни видове увреждания в общините Елин Пелин, Сливница и Драгоман да се чувстват самостоятелни в домашна среда; създаване на условия членовете на целевата група да бъдат активни и да взимат самостоятелни решения . Ще бъде разработен наръчник по предоставяне на грижи в домашна обстановка и справяне с проблемите на домашния помощник.
Дейности: Избор на подизпълнител за разработване на информационна брошура с цел представяне на проекта и дейността “Домашен помощник” Планира се създаване на 1000 броя брошури, формат А4 двойно сгъната, пълноцветен печат 4+4, която съдържа информация за Фондация “Приобщаване”, информация за целия процес на предоставяне на услугата Домашен помощник, описание на правата и задълженията на домашния помощник и на потребителя, размер на потребителска такса и др. Ще бъде избран подизпълнител, който да изготви дизайна, да редактира и аранжира текстa в брошурата. Координаторите и социалният работник ще предоставят необходимият текст за съставянето на информационната брошура.
Провеждане на информационен семинар в гр. Елин Пелин за представяне на дейностите по проекта На семинара ще бъдат поканени членове на семейства на потенциални потребители на услугата “Домашен помощник”, потребители, местни ключови партньори и медии от общините Елин Пелин, Сливница и Драгоман, които да отразят събитието и да популяризират проекта.
Избор на подизпълнител за разработване на интернет сайт на Фондация “Приобщаване” и проект “Предоставяне на услугата “Домашен помощник” и грижа в семейна среда на хора с увреждания и самотноживеещи хора от общините Елин Пелин, Сливница и Драгоман.” Интернет сайтът ще съдържа подробна информация за възможностите за ползване на услугата “Домашен помощник”, кратко представяне на проекта и дейността на Фондация “Приобщаване”. Ще бъде избран подизпълнител, който да изготви дизайна, да форматира и аранжира текстa в сайта. Координаторите и социалният работник ще предоставят необходимият текст за съставянето на интернет сайта.
Подбор на потребители на услугата домашен помощник в градовете Елин Пелин и Сливница ще се подберат минимум 30 човека, които имат нужда от домашен помощник – самотноживеещи хора или хора с увреждания за градовете Елин Пелин, Сливница и Драгоман.
Подбор на домашни помощници и рехабилитатор Ще се подберат 12 броя домашни помошници и 1 рехабилитатор от община Ботевград. Ще се даде възможност за кандидатстване за длъжността “Домашен помощник” на безработни лица, медицински работници или студенти. Кандидатите ще бъдат интервюирани за работа от екипа по проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите за работа. След подбора на кандидатите ще се сключат трудови договори с тях.
Провеждане на обучения на домашни помощници Планира се провеждане на 3 обучения по 2 дни. Обученията ще се проведат в гр. Сливница. Участниците ще се извозват с микробус отградовете Елин Пелин и Драгоман. Ще се избере подизпълнител – транспортна фирма, която да се ангажира с превоза на участниците до мястото на провеждане на обучението. Обученията ще включват следните теми: 1-во обучение: общи познания и умения за домашните грижи; основни задължения, стандарти за работа и методика за предоставяне на услугата ДП, здравословни и безопасни условия на труд, процедури за осигуряване на качество на услугата 2 – ро обучение: оценка на рисковете, избор на подходящо облекло и обувки, оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи; оказване на помощ при приемането на лекарства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна, правила за водене на документация относно инциденти и др. 3 – то обучение: поверителност на личните данни и информация, антидискриминационни практики, действия и поведение при предоставяне на услуги, изискващи физически допир, боравене с пари и имущество на потребителя и др. В края на обучението ще се издадат удостоверения за професионална компетентност на 12-те обучени Домашни помощници.
Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители и разработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата домашен помощник на всеки потребител Оценката ще се извърши от професионалист с участието на потенциални потребител на услугата “Домашен помощник”. Услугата включва преглед и характеристика на: • общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител • способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; • социалната му активност и интереси; • взаимоотношенията със семейството му; • други социални контакти; • битовите му условия на живот; • изискванията за медикаментозно лечение и диети; • допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния; • безопасност и рискове Индивидуалният план се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания.
Сключване на договор между доставчик и потребител и предоставяне на услугата “Домашен помощник” Договорът се сключва писмено в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата и се издава в два еднообразни екземпляра - по един за потребителя и за доставчика.
Провеждане на двудневно поддържащо обучение на домашни помощници, работещи по проекта. Обучението ще включва следните теми: • Правила и изисквания за работа на домашния помощник. Комуникация с проблемни потребители. Добри и лоши примери за работа. Планира се работа по групи и решаване на различни казуси, свързани с ежедневието на социалния асистент. Тренингът ще бъде проведен в гр. Сливница.
Актуализиране на индивидуалните планове След шест месечна работа на социалните асистенти, се планира извършване на актуализация на индивидуалните планове на потребителите. Целта на актуализацията е да се отразят настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което се вписват в плана
Разработване на практически наръчник Планира се наръчникът да бъде в обем до 10 страници, формат А5, издадена в 600 броя екземпляра, пълноцветен печат 4+4. Ще бъде избран подизпълнител, който да изготви дизайна, да редактира и аранжира текстa в практическия наръчник. Координаторите и социалният работник ще предоставят необходимият текст за съставянето на наръчника..
Провеждане на заключителна конференция по проекта планира се организиране на заключителна среща, на която да се поканят представители на Дирекция “Бюро по труда” и Дирекция “СП” от градовете Елин Пелин и Сливница, местна власт, ключови партньори, потребители на социални услуги и др. заинтересовани лица от общините Елин Пелин, Сливница и Драгоман. На срещата ще се представят резултатите от реализирането на проекта и ще се дискутират потенциални източници на финансиране с цел създаване на устойчивост на настоящия проект.
Партньори
Партньори:
Фондация “Агенция за правна сигурност и медиация”
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 72 629 BGN
Общ бюджет: 70 151 BGN
БФП: 66 306 BGN
Общо изплатени средства: 65 953 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 66 306 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 26 152 BGN
2009 45 985 BGN
2010 - 4 053 BGN
2011 - 2 131 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
65 953 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 56 360 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 22 229 BGN
2009 39 088 BGN
2010 - 3 445 BGN
2011 - 1 812 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
56 060 BGN
В т.ч. Национално финансиране 9 946 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 3 923 BGN
2009 6 898 BGN
2010 - 608 BGN
2011 - 320 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
9 893 BGN
Финансиране от бенефициента 4 213 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз