Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.01-0093-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Ангели на независимостта
Бенефициент: Сдружение Дружество на хора с увреждания "Кураж"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 10.05.2008
Начална дата: 12.05.2008
Дата на приключване: 01.07.2009
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Северен централен
               Русе
                    Русе
Описание
Описание на проекта: Осигуряване на възможност за професионалано развитие и трудова заетост на хора с множествени увреждания, обгрижване на възрастни хора, нуждаещи се от грижи; намаляване на броя на хората, принудени да постъпят в специализирана институция.
Дейности: Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциални потребители и разпространение и публичност на проектните резултати. Дeйността е насочена към представителите на двете целеви групи и към членовете на техните семейства а също така и към обкръжаващата ги среда. Предвижда се разработването на брошура, в тираж 100 бр., която съдържа информация за организацията-доставчик,информация за процеса на предоставяне на услугата , описание на правата и задълженията на социалния асистент/домашния помощник и на потребителя, размер на потребителската такса, описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка.. В населените места ще се проведат информационни дни за представяне на проекта и възможностите за включване на потребителите в него като се популяризират дейностите, срещите ще са в районите, които сме заложили в проекта
Оборудване на офиса по проекта Изпълнението на всички дейности по проекта е свързано с размножаването на множество документи на хартиен носител – графици, списъци, индивидуални оценки, отчети и други, които са от същественно значение за реализирането на проектното предложение
Набиране на желаещи потребители и изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и подбор на преките бенефициенти Набирането на желаещи се извършва от организацията доставчик на социални услуги, което се осъществява чрез подаване на молба по образец на доставчика, подкрепена с всички съпътстващи документи. Доставчикът предава подадените молби за извършване на социален доклад на Дирекция “Социално подпомагане”. Индивидуалната оценката на потребностите се извършва от социален работник от Дирекция Социално подпомагане с участието на потенциалния потребител на услугата „Социален асистент/домашен помощник”. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на всеки потребител.
Сключване на договори с потребители за предоставяне на услугите социален асистент/домашен помощник, разяснителна дейност по договора Договорът се сключва писмено в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата и се издава в два еднообразни екземпляра - по един за потребителя и за доставчика
Изработване на индивидуални планове/графици за доставка на услугите Индивидуалният план.график се изготвя с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител. Планът/графикът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. Индивидуалният план/график се изготвя на база анкета, анализ и оценка на индивидуалните потребностите от социални услуги. Индивидуалният план формулира целта на предоставянето на услугите „Социален асистент/Домашен помощник” и съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените индивидуални потребности на потребителя, както и на областите, в които той ще бъде стимулиран да използва максимално своя потенциал и да разширява своята самостоятелност
Подбор и назначаване на Социални асистенти/Домашни помощници Дейността по стартирането на процедурата започва с публикуване на обява за набиране на кандидати в местен вестник, като обявата се повтаря след няколко дни, с цел набиране на повече кандидатури. Подборът и наемането на персонал от доставчика съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и осигурява защита на потребителите. За осъществяване на своята дейност може да привличаме и доброволци. Кандидатите за домашни помощници/социални асистенти и за доброволци задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. При кандидатстване на работа, кандидатите за домашни помощници/социални асистенти и доброволци задължително представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Наемат се само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани
Обучение на Социалните асистенти/домашните помощници Обучението на наетите работници, ще се проведе в съответствие със съвременните стандарти и натрупания опит в тази сфера през последните години в страната. Продължителността му ще бъде по 3 дни за социалните асистенти и 3 дни за домашните помощници с общ хорариум 48 часа, под формата на обучителни семинари. За изпълнението на дейността , ще бъдат привлечени лектори с достатъчен капацитет и опит в областта на социалните услуги.
Поддържащо консултиране на социалните асистенти/домашни помощници Дейността е насочена към осигуряване на поддържаща подкрепа на социалните асистенти/домашни помощници в периода на предоставяне на услугите”. Липсата на практически опит налага осигуряването на такава помощ, което е в интерес на потребителя и на самия помощник/асистент. Провеждане на поддържащо обучение за домашните помощници/социалните асистенти с цел надграждане знанията и уменията им чрез изследване и обмяна на натрупания от тях практически опит. Темите на поддържащото обучение се определят от обратната връзка, дадена в хода на основното обучение и от актуалните потребности на домашните помощници/социалните асистенти. Наетите почасово по проекта ще имат възможност да бъдат консултирани от лица с медицинско и друго релевантно на потребностите на бенефициентите от здравни услуги професионално образование, с каквито разполага персонала на Здравна Къща „Медика” – партньор по проекта
Предоставяне на услугите и мониторинг Услугите “Социален асистент/Домашен помощник” поощряват самостоятелността на потребителя, като го насърчават да участва във вземането на решения по всички въпроси, отнасящи се до начина му на живот Услугите подпомагат поддържането и развиването на силните страни и позитивните характеристики в ценностната система на потребителя. Услугите подпомагат личната активност и правото на участие в обществения живот.
Партньори
Партньори:
Здравна къща "Медика" ООД
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 82 829 BGN
Общ бюджет: 88 649 BGN
БФП: 82 320 BGN
Общо изплатени средства: 79 300 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 82 320 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 16 565 BGN
2009 62 735 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
79 300 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 69 972 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 14 080 BGN
2009 53 325 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
67 405 BGN
В т.ч. Национално финансиране 12 348 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 2 485 BGN
2009 9 410 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
11 895 BGN
Финансиране от бенефициента 6 365 BGN
Индикатори
Няма въведени индикатори към този проект


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз