Дейности:
|
ОРГАНИЗАЦИОННА ДЕЙНОСТ Организационната дейност ще включва:
Формиране на екип за управление и изпълнение на проекта.
Определяне на подходящи кандидатури за социални асистенти.
Провеждане на обучения на 19 одобрени кандидатури за социални асистенти.
- надграждащо обучение – 15 човека ;
- основно обучение – 4 човека;
Избор на 30 ползвателя на услугата въз основа на предоставените Оценки на индивидуалните потребности на хора с трайни увреждания.
Изработване на работна документация и процедури за предлагането, качеството и мониторинг на услуга.
Поставяне на преместваем подход пред входа на Община Ямбол
ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ Публикуване на информация за проекта и услугата „Социален асистент” в сайта на Община Ямбол /общо описание на проекта, информация за процеса на предоставяне на услугата (оценка на потребностите, оценка на риска, планиране на услугата, периодична преоценка на потребностите); описание на правата и задълженията на социалния асистент и на потребителя; размер на потребителската такса; описание на процедурите за подаване на жалби и обратна връзка, общо описание на предлаганата услуга, кой може да ползва тази услуга, кой ще предоставя услугата, екипа по управление на проекта, лице за контакти и др.;
Изработване на брошура с цел информиране на гражданите и публичност на предлаганата услуга;
Публикации в местни печатни издания;
Периодични радио съобщения и анонси за изпълнението на проекта.;
Начална пресконференция за стартиране на проекта.
Заключителна пресконференция за приключване на проекта.
ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА „СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ Услугата «Социален асистент» включва:
Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента, др.);
Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.);
Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, др.);
Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие потенциала на детето;
Услугата се предоставя след оценка потребностите на лицето.
Конкретизира се вида на услугата краткосрочна, дългосрочна или предоставяна в кризисна ситуация;
Особено внимание ще се обърне на услугите, предоставени на деца. Ще се ползват необходимия броя консултанти, с цел повишаване качеството на услугата, индивидуалният план ще се актуализира според потребностите на децата.
МОНИТОРИНГ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПРОЕКТА И ПРЕДЛАГАНАТА УСЛУГА В хода на реализацията на проекта ще се извършва мониторинг и оценка за въздействието на проекта и постигането на неговите цели, както и мониторинг на предлаганата услуга.
Отговорните за изпълнението на проекта членове на екипа и привлечени външни експерти ще подготвят:
- оценка на изпълнението на проекта на основата на събраната информация;
- отчет относно постигането на целите на проекта, изразходването на средствата по него, като се посочват срещнатите трудности при реализацията;
- предоставят на ръководителя на проекта отчети, предложения и идеи за продължение на проекта и при необходимост разширяване и/или променяне на механизмите и обхвата на проекта на основа резултатите от мониторинга и оценката.
Ще се разработи:
• ефективна система за осигуряване на качество, включваща ясни индикатори и правила при предоставянето на услугата / Разработване на Правилника за вътрешния ред правила и процедури, основаващи се на практиката и съответстващи на законодателството./;
• процедура за получаване на обратна връзка за качеството на предлаганите социални услуги от потребителите, техните законни представители, близки или роднини.
Тази процедура включва:
• редовно наблюдение работата на социалните асистенти и ежемесечно оценяване по отношение на качество на работата
ОТЧИТАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА Екипът за управление и контрол на дейността на проекта ще отчита периодично изпълнението на заложените в проекта дейности пред Управляващият орган.
Доставчикът разполага с офис, който е добре оборудван и достъпен за хора в неравностойно положение, предлага сигурна работна среда, както и място за провеждане на поверителни разговори.
Доставчикът има ясна управленска структура и разпределение на отговорностите, които му позволяват да предоставя социалната услуга ефективно и в съответствие с неговите цел и мисия.
Управленската структура съответства на обема на дейността на доставчика, на обхвата и сложността на предоставяната услуга.
|