Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта Гарантиране на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта. (ЕУОП) Дейност 7: Разработване на единен финансов стандарт за услугата „приемна грижа” Разработване на модел на финансов стандарт, който да бъде основа за преминаване на услугата „приемна грижа” като държавно делегирана дейност Дейност 4: Индивидуална работа с децата, подготовка за настаняване и проследяване на всеки конкретен случай Отдел „Закрила на детето” /ОЗД/ към дирекция „Социално подпомагане” осъществява пряка работа с деца от специализирани институции и деца от общността в риск от изоставяне, с цел настаняването им в приемно семейство или семейство на роднини и близки, съгласно българското законодателство. Поради това описаните в дейността функции на отдел „Закрила на детето” влизат в законовите му правомощия и финансиранепо проекта. Дейност 5: Обучение и подкрепа на семейства на роднини и близки, при които са настанени деца Настаняването при роднини и близки е ефективна мярка за закрила в българската реалност. Настаняването се извършва след съгласие на роднините или близките. Съгласно действащото законодателство настаняването при роднини и близки е доброволна приемна грижа, но не е предвидена специална подготовка и обучение за тях.
Семействата на роднини и близки, в които има настанени деца по време на проекта, ще преминат обучение, с цел повишаване на уменията за отглеждане на настаненото дете. Обучението има за цел да подпомогне семействата за адекватно посрещане нуждите на децата, в зависимост от тяхната възраст и индивидуални потребности.
Обучението ще се извършва от обучения екип по приемна грижа.
Семействата на роднини и близки ще имат възможност да получават от екипа по приемна грижа и съпътстващи услуги: индивидуални и семейни консултации; семейна конференция; групи за самопомощ.
Създават се групи за самопомощ, в които ще споделят своя опит, ще се обсъждат проблеми и предизвикателства, възникнали в процеса на предоставяне на грижата за децата.
Дейност 8: Информиране и публичност Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена.
След всеки от етапите на реализиране на проекта ще се предоставя информация в публичното пространство за постигнатите резултати.
организиране и провеждане на 1 пресконференция, която ще обяви стартирането на проекта. В нея ще бъдат представени планираните дейности;
- подготовка на текстовете на информационни материали: 15 000 броя брошури, 2 000 броя плакати, 6 броя банери за обученията, 10 000 броя, 84 информационни табели, рекламни листовки;
- публикации и/или излъчвания в местни медии – минимум по 3 на община – партньор за периода на изпълнение на проекта;
- публикации в национални медии – 8 за периода на изпълнение на проекта. Дейност 3: Предоставяне на социалната услуга „приемна грижа” Общините чрез екипите по приемна грижа предоставят услугата „приемна грижа” – доброволна, професионална и заместваща приемна грижа.
Подбор, обучение и оценяване на кандидатите за приемни родители-Доставчикът на услугата „приемна грижа” чрез екипа по приемна грижа ще предоставя целия пакет от дейности, насочен към кандидатите и приемните семейства;
Утвърждаване на кандидатите за приемни родители
Комисията по приемна грижа заседава веднъж месечно, а при необходимост два пъти месечно и се свиква от нейния председател.
Комисията взема решение за утвърждаване или отхвърляне на кандидатите за приемни родители.
Дейност 6: Провеждане на индивидуална и групова супервизия на приемните семейства. Създаване на групи за самопомощ. В рамките на предоставяне на социалната услуга „приемна грижа” ще се провежда индивидуална и групова супервизия на приемните семейства.Всяко приемно семейство получава по една индивидуална и една групова супервизия на три месеца.
Супервизията на приемните семейства се провежда от екипите по приемна грижа.
Ще се разработи план-график и програма за провеждане на супервизиите. След всяка супервизия съответният член на екипа, който е отговорен за нейното провеждане, представя в десетдневен срок отчет, като в него прави анализ, както на положителните резултати в работата на приемния родител, така и очертава проблемите, които са идентифицирани, и задачите на следващата супервизия.
Чрез процедура за подбор ще бъдат определени пет външни консултанти за подкрепа на екипите по приемна грижа при провеждане на индивидуална и групова супервизия Дейност 2: Сформиране на екипите по приемна грижа и специализирани комисии по приемна грижа Създаване на условия за компетентно и професионално предоставяне на услугата приемна грижа на общинско ниво;
- Създаване на компетентен и професионален екип за подбор и утвърждаване на кандидатите за приемни родители
|