Дейности:
|
Дейност 5 Функциониране на ЕИЦ Описание на дейността:
1) Информационно обслужване и услуги:
- Осигуряване на разнообразна основна и специфична информация за НСРР и оперативните програми, предоставяна по телефон, електронна поща и/или на място;
- Разпространение на информация и документи по открити процедури по ОП;
- Предоставяне на информация за добри практики – споделен опит и успешни проекти, включително на областно ниво;
- Разпространение на безплатни информационни материали, издавани от ЕК, други европейски институции, УО, произведени по проекти, съ-финансирани от СКФ;
- Разпространение на обща информация за политиките на ЕС и информация и информационни материали за съответната област.
(2) Логистични услуги:
- Организиране на специални събития за популяризиране на оперативните програми на съответната територия – семинари, посещения, лекции и др., съобразени със специфичните нужди на областта;
- Предоставяне на възможност за ползване на място (в информационния център) на специфична литература и информационни ресурси;
- Осигуряване на достъп до компютър с Интернет и съответната периферна техника (принтер и др.);
- Осигуряване на техническо оборудване и помещения (зали) за провеждане на информационни събития, популяризиращи Кохезионната политика.
Функции на ОИЦ :
• Експертни функции по информационно обслужване:
- Работа с целевите групи и потенциалните бенефициенти: предоставяне на информация за СКФ, НСРР и ОП на целевите групи;
- Работа с потенциалните бенефициенти: предоставяне на информация на потенциалните бенефициенти за възможностите за кандидатстване по оперативните програми на място, по телефона и по електронна поща;
- Осигуряване на отговори на въпроси, включително препращане към други специализирани източници на информация на място, по телефона и по електронна поща;
- Подготовка и предоставяне на информация до местни/областни медии;
- Участие в проучвания на областно ниво (напр. социологически проучвания);
- Набиране на добри практики на областно ниво;
- Подготовка на база данни с консултанти на областно ниво.
• Комуникационни функции:
- Сътрудничество с УО/ МЗ на оперативните програми и ЦКЗ;
- Създаване и поддържане на активно сътрудничество с националните и/или регионални медии;
- Координация и сътрудничество на областно ниво с областните съвети за развитие и регионалните структури на министерства и агенции (напр. Службата за съвети в земеделието, териториалните звена на ИАРА и др.);
- Координация на областно ниво с общините в областта;
- Сътрудничество с други мрежи за информация на ЕК;
- Организиране на събития – за осигуряване на информация, обучения и информационни дни, посещения; пресконференции, представяния за медиите;
- Подкрепа при организирането на инициативи за информация и публичност на Централното координационно звено, Централния информационен офис, Управляващите органи и Междинните звена на оперативните програми;
- Подготовка на публикации с обобщени добри примери на областно ниво, вкл. информационни бюлетини. Бюлетина ще обобщава всички възможности за финансиране, в т.ч, напредък по оперативните програми, често допускани грешки и др., ще се издава в тираж 500 бр. Два пъти годишно.
- За по-добрата информираност на бенефициентите от целевият район ще бъде изготвен 15 минутен филм и разпространен в Телевизия Шумен.
- Ежегодно в началото на всяка година ще бъде издаван Каталог съдържаш индикативни работни програми и възможностите за финансиране от фондовете на Европейският съюз.
В рамките на проекта ще бъдат организирани информационни срещи с бенефициентите в деветте общини - Каспичан, Нови Пазар, Каолиново, Никола Козлево, Венец, Хитрино, Смядово, Велики Преслав, Върбица от област Шумен. Срещите ще бъдат два пъти годишно. В община Шумен се предвиждат ежемесечни срещи в рамките на проекта.
1 Папки обучение - визоализирани
2 химикали обучение - визоализирани
3 Листа за писане - визоализирани - 10 бр.
4 хартия копирна- кашон
5 папки работни- пакет 50 бр.
6 джобове- пакет 100 бр.
7 папки - класьори
8 флипчарт
9 листа за флипчарт
10 маркер за флипчарт
11 чветни листи - кашон
12 чветен картон за копир
13 бяла дъска за писане
14 маркер за бяла дъска
15 гъба за триене на бяла дъска
16 Дискове CD
17 маркер за Дискове
18 мететен нож
19 ножица - канцеларска
20 сухо лепило
21 кореткор
22 телбод
23 тебчета за телбот
24 перфоратор - 20 листа
25 перфоратор - 70 листа
26 кабари
27 кламери
28 дъска седмичен план
29 карирани листа
30 моливи
31 органайзер
32 химикали
33 гума за молив
34 спрей за почистване
35 кърпички за почистване
36 коркова дъска
37 индекси
38 самозалепващи лисчета
39 тонер касети
40 линия
41 флаш памет
42 тиксо
43 машинка за тиксо
44 острилка
45 антителбод
46 постовка за бюро
47 кошчета
48 калкулатор
49 разделител А4
50 тефтери - визоализирани
Дейност 4 Откриване на ЕИЦ Описание на дейността:
Паралелно с изпълнението на Дейност 3, Екипа по проекта ще проведе процедурата за избор на служители съгласно Наръчника за работа на областните информационни центрове. Избраните служители ще преминат обучение организирано от Централният информационен център. След въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде организирано официално откриване на Областния информационен център. На церемонията ще бъдат поканени: представители на ЦИО, ЦКЗ, Областна администрация, представители на общините от Област Шумен, медии, НПО и др.
Дейност 1 Организация и управление на проекта. Дейността цели безпроблемното реализиране и в съответствие с план-графика изпълнение на дейностите по проекта чрез създаване на добре работещ екип. Екипът за управление на проекта, определен със заповед на кмета на Община Шумен ще следи за спазването на заложените срокове, ще отговаря за контрола от страна на общината върху качественото изпълнение на строителството, ще извършва координация между всички участници в проекта, ще извършва строг финансов контрол и отчет.
Описание на дейността:
- сформиране на екип, определяне на функциите и задачите, разработване на процедури за управление на проекта. Екипа ще се състои от ръководител на проекта и счетоводител.
Ръководителят на проекта ще направлява дейностите по цялостната реализация на проекта, ще осъществява контакти с централното координационно звено и централният информационен офис, фирмите определени за изпълнители на дейностите по проекта, ще участва в изготвянето на доклади – технически и финансови, ще разпределя задачите на екипа, Счетоводителят по проекта ще събира първични счетоводни документи и ще ги осчетоводява съобразно Закона за счетоводството и други нормативни актове; Провеждане на срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта
- В рамките на тази дейност ще бъдат разработени процедури за управление на проекта, механизъм за координация и разпределение на задачите между членовете на екипа съгласно Наръчник за работа на Областни информационни центрове.
Дейност 6 Публичност по проекта
Описание на дейността:
Тази дейност включва мерки свързани с огласяване на финансовата помощ на Европейския Съюз чрез Оперативна програма «Техническа помощ» и популяризация на проекта, съгласно насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките за информация и публичност целят повишаване на информираността на обществото за проектите. Мерките са насочени към целевата група, бенефициенти и цялата общественост, включително: регионални, местни и други обществени власти; икономическите и социални партньори; неправителствените организации; лицата и организациите, изпълняващи и популяризиращи проекта.
Предвижда се:
1. Пресконференция за оповестяване стартирането на проекта за популяризацията му сред обществеността и осигуряване на широка публичност с минимум 40 участници, на които ще бъдат раздадени информационни дипляни за презентация на проекта.
2. Изготвяне на 1 000 плаката и 10 000 брошури за информиране на широката общественост за ролята на ЕС и на българската държава за осигуряването на обновена образователна инфраструктура; те ще бъдат раздадени на присъстващите на заключителната конференция
3. Изготвяне на 10 обяснителни табели
4. Банери – 2 броя
5. Афиши – 450 броя
6. Стикери – 60 броя
7. Публикации – 7 броя
Дейностите за информация и публичност ще бъдат възложени, съгласно НВМОП чрез директно възлагане, съгласно праговете на чл.2, ал.2. т.2 на НВМОП.
При изпълнение на всички дейности по информация и публичност ще бъдат спазени всички изискуеми технически правила за обозначаване и визуализация.
Дейност 2 Провеждане процедури за избор на изпълнители Провеждането на тръжните процедури ще стартира, съгласно календарния график за изпълнение на проекта, след одобрението им от страна на Кмета на община Шумен и назначаването на тръжна комисия в община Шумен за избор на изпълнители по съответните тръжни процедури.
Описание на дейността
След като е разработени тръжните документи се пристъпва към провеждане на процедури за възлагане на обществена поръчка за избор на изпълнители на следните дейностите:
• „Доставка на консумативи и материали” – Избор на изпълнител съгласно НВМОП по чл. 2, ал. 1, т.2
• „Разработването и разпространението на печатна и аудио-визуална информация” –Избор на изпълнител съгласно НВМОП по чл. 2, ал. 1, т.2
• „Информация и публичност” – Избор на изпълнител съгласно НВМОП по чл. 2, ал. 2, т.2
• Разходи свързани с организирането на информационни събития и срещи – Избор на изпълнител съгласно НВМОП по чл. 2, ал. 1, т.2
• Разходи да строително монтажни работи – Избор на изпълнител съгласно НВМОП по чл. 2, ал. 1, т.1
• Разходи за подготовка на техническа документация – Избор на изпълнител съгласно НВМОП по чл. 2, ал. 2, т.2
За всяка отделна процедура се използват разработените в зависимост от спецификата й съответните критерии за оценка и таблици за индивидуална и обща крайна оценка на офертите.
Стойността на предвидените строителни работи, подробно разписани в представените КСС-та на проекта, изисква изборът на изпълнител да бъде извършен съгласно изискванията на ЗОП за провеждане на тръжни процедури за строителство. Дейността по провеждане на процедура за избор на изпълнители включва:
Решение на Кмета на Общината за откриване на процедурата и одобряване на документацията за участие.
Публикуване на поканите за участие в обществените поръчки в Държавен вестник и вписването му в Регистъра за обществените поръчки (изпращане на поканите до Агенцията по вписване).
Продажба на документация за участие и разяснения по документацията за участие
Подготовка на оферти от страна на кандидатите
Назначаване на комисия за провеждане на открития конкурс след изтичане на срока за подаване на офертите.
Разглеждане, оценка и класиране на офертите.
Мотивирано решение за класирането на всички участвали в процедурата кандидати.
Изпращане на решението за класиране до всички кандидати.
Сключване на договори за обществена поръчка с кандидатите, класирани от комисията на първо място и определени за изпълнител/и.
Дейност 7 Приключване на проекта и осигуряване на устойчивост Описание на дейността:
С цел осигуряване на функциониране на центъра след приключването на проекта екипа по проекта ще изготви проект.
Ползите от реализирането на настоящия проект ще имат дълготраен ефект и ще са налице преди приключването му, тъй като с разкриването на Областен Европейския информационен център в град Шумен ще се повиши усвояемостта на средствата от ЕС.
Чрез своята последователна политика и управленски решения ръководството на община Шумен ще гарантира устойчивостта на постигнатите резултати във финансов и институционален план и ще създаде необходимите структури, които ще отговарят за изпълнение след края на проекта.
Дейност 3 Изграждане и оборудване на ЕИЦ Планираните СМР дейности ще бъдат реализирани съгласно изготвеният Технически проект, изпълнението ще бъде съобразено с визията за брандинг и в съответствие с Наръчника за работа на областните информационни центрове.
След въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде доставено и монтирано обзавеждането, закупено след провеждане на обществена поръчка
|