Дейности:
|
Разходи за организация и управление на проекта Разходи за организация и управление на проекта Дейност 1. Участие в обучения, семинари, конференции, работни срещи, посещения за обмяна на опит в страната и чужбина за служителите на УО В рамките на дейност 1 ще се осъществява участие на служителите в обучения, семинари, конференции, работни срещи, посещения за обмяна на опит, служебни пътувания за разширяване на компетенциите и повишаване на квалификацията в областта на цялостно управление, наблюдение, оценка и контрол на средствата от Структурните фондове и Кохезионния фонд. Тази дейност е изцяло насочена към укрепването на капацитета на служителите на УО посредством повишаване и надграждане на професионалните им знания и умения чрез участието им в обучения, семинари, конференции, организирани от обучителни институции в страната и чужбина или от УО на ОПТП при идентифициране на конкретна нужда. По преценка на УО в тях може да участват и служители на финансовите дирекции, отговорни за счетоводното отчитане на разходите по проектите на бенефициентите, в рамките на структурите, където се намират бенефициентите на програмата, както и финансовите контрольори в същите структури, участващи в процеса по контрол на законосъобразността на разходването на средствата по програмата, а също така и структурите, занимаващи се с организирането и провеждането на обществените поръчки, и други структури имащи отношение към управлението/изпълнението на проекти по програмата.
Специализираните обучения ще бъдат в следните индикативни области в зависимост от специфичните задължения, отговорности и нужди на експертите, както и според индивидуалните планове за обучение и развитие, а именно: общи принципи при управление на проектния цикъл, оценка и мониторинг на проекти от СФ на ЕС; изпълнение и контрол на проекти, прилагане на правото на ЕС от националните органи в държавите-членки; оценка и управление на риска и вътрешен контрол, нормативна база и прилагането й в областта на обществените поръчки; превенция на измамите, антикорупционни мерки и превенция на нередностите; възстановяване на неправомерно изплатени суми; контрол, одит и отчетност в бюджета на централната администрация; и други при идентифицирана нужда.
Обмяната на опит със сходни структури в други страни-членки на ЕС е с цел повишаване на ефективността от функционирането на УО чрез усъвършенстване на прилаганата цялостна система от правила, процедури и документи в работния процес по управление на средствата от СКФ на ЕС. Този тип посещения са утвърдени като ефикасен източник за възприемане и въвеждане на добри практики и изграждане на капацитет на структурите, отговорни за управлението, мониторинга и контрола на усвояване на средствата от СКФ. Посещенията за обмяна на опит ще бъдат извършени с максимална продължителност до 7 дни.
Организирането на семинари, конференции, работни срещи, заседания и др. за служителите на УО цели запознаване в детайли и практическа проверка на изградените системи за управление, контрол, мониторинг на средствата от Структурните фондове и Кохезионния фонд, обсъждане на настъпили промени в нормативни изисквания и/или решаване на текущи проблеми, целящи подобряване на работните процеси в дирекцията и постигане на по-ефективно управление и изпълнение на програмата. Констатирана е нуждата на регулярна база да се обсъждат текущи въпроси, свързани с цялостното функциониране на дирекцията в качеството й на УО, оптимизирането на работния процес, както и сплотяване на колектива с цел постигане на добра работна атмосфера и ефективност на изпълняваните отговорности и задължения на служителите. Максималната продължителност на едно мероприятие не следва да надвишава 7 дни.
Максимум четири броя семинари за служителите на УО на ОПТП ще бъдат организирани и проведени , възложено на външен изпълнител по реда, установен в ЗОП. За реализирането на тази част от дейност 1, частта от дейност 2, свързана с организиране и провеждане на максимум 8 обучения за бенефициентите по програмата, и цялата дейност 3 е проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: Актуализиране на документ Наръчник на бенефициента, организиране и провеждане на обучения/семинари, с две обособени позиции: Обособена позиция №1: Актуализиране на документ Наръчник на бенефициента и провеждане на обучения/семинари, обособена позиция № 2: Организиране на обучения и семинари. В дейността са предвидени разходи за организиране на семинарите, осигуряване на материали за провеждането им, както и възнаграждения на лектори.
Резултатът от тази дейност е разширяване на компетенциите, развиване и подобряване на практическите умения на служителите от УО при изпълнение на програмата.
Планирани резултати от дейността:
средно 10 сертификата /дипломи или други документи от съответните обучаващи институции от всеки служител на УО;
средно 20 платени такси за участия в обучения в страната;
средно 190 командировки в страната;
средно 130 участия в обучения, конференции, семинари и др. в чужбина;
Средно 30 участия в работни срещи, посещения за обмяна на опит и др. в чужбина ;
Максимум 4 организирани и проведени семинара за служителите на УО на ОПТП. Дейност 2: Специализирани обучения за бенефициентите на програмата В рамките на тази дейност ще бъдат реализирани максимум 8 обучения във връзка с актуализирането на документ Наръчник на бенефициентите по ОПТП, възложено на външен изпълнител по реда, установен в ЗОП. За реализирането на тази част от дейност 2, част от дейност 1 (организиране и провеждане на семинари за служителите на УО на ОПТП до 20 участници и цялата дейност 3 е проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: Актуализиране на документ Наръчник на бенефициента, организиране и провеждане на обучения/семинари, с две обособени позиции:Обособена позиция №1: Актуализиране на документ Наръчник на бенефициента и провеждане на обучения/семинари, Обособена позиция № 2: Организиране на обучения и семинари.
В дейност 2 са предвидени разходи за организирането и провеждането на обученията. Същите ще бъдат насочени към служителите на бенефициенти по ОПТП. Целева група на тези обучения са:
служители на структури- бенефициенти, отговорни за отчитането на проекти по ОПТП, включително експерти от финансови дирекции, отговорни за счетоводното отчитане на разходите по проекти; финансовите контрольори, участващи в процеса по контрол на законосъобразността на разходването на средствата; и структурите/звената, отговорни за организирането и провеждането на обществените поръчки за дейности, финансирани по проекти на ОПТП.
В периода декември 2012 г. – септември 2014 г. се предвижда организирането и провеждането на максимум 6 работни срещи с бенефициенти по програмата с цел подобряване координацията, ефективността в работата им по изпълнение на проекти, обсъждане на текущи проблеми, както и теми, свързани с програмирането на периода 2014 г. – 2020 г. По преценка на УО в тях може да участват и служители на финансовите дирекции, отговорни за счетоводното отчитане на разходите по проектите на бенефициентите, в рамките на структурите, където се намират бенефициентите на програмата, както и финансовите контрольори в същите структури, участващи в процеса по контрол на законосъобразността на разходването на средствата по програмата, а също така и структурите, занимаващи се с организирането и провеждането на обществените поръчки, и други структури имащи отношение към управлението/изпълнението на проекти по програмата. С оглед своевременното изпълнение на дейността всички извършени разходи за работните срещи ще бъдат отчитани съгласно Наредба за командировките в страната. Предвидени са и средства за наемане на зала и хонорари за външни експерти/ лектори, когато е идентифицирана необходимост.
Резултатът от дейността ще бъде подобряване и надграждане на знанията на служителите на бенефициентите относно цялостната система на управление, контрол и отчитане на изпълняваните проекти в рамките на ОПТП, както и настъпилите последващи промени в приложимите правила, процедури и работни документи.
Планирани резултати от дейността:
Максимум 8 обучения за бенефициентите на ОПТП във връзка с актуализирането на документ Наръчник на бенефициентите по програмата
организиране и провеждане на максимум 6 работни срещи с бенефициентите, на които ще се обсъждат теми, свързани с изградената система за отчитане на проекти и настъпилите и последващите изменения в нея, с програмирането на програмата за периода 2014 г. – 2020 г., текущи проблеми и др. Дейност 4: Осигуряване на специализирана литература. Дейност 4: Осигуряване на специализирана литература. Дейност 3: Изготвяне на актуализиран документ Наръчник на бенефициентите по ОПТП. Дейност 3: Изготвяне на актуализиран документ Наръчник на бенефициентите по ОПТП.
В рамките на тази дейност ще бъдат изготвени две актуализирани версии на документа Наръчник на бенефициентите по ОПТП. Необходимостта от актуализация се налага от настъпилите структурни промени, касаещи УО, промените в основните документи, свързани с управление и изпълнение на ОПТП и с цел подпомагане работата на бенефициентите на ОПТП. Този наръчник е практическо помагало за бенефициентите по отношение усъвършенстване системата на изпълнение и отчитане на проектите по програмата. В него чрез конкретни примери се разясняват на достъпен език множеството детайли от проектния цикъл и най-вече често срещани трудности и проблеми.
Дейността се реализира чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: Актуализиране на документ Наръчник на бенефициента, организиране и провеждане на обучения/семинари, с две обособени позиции: Обособена позиция №1: Актуализиране на документ Наръчник на бенефициента и провеждане на обучения/семинари, Обособена позиция № 2: Организиране на обучения и семинари.
Целта на тази дейност е бенефициентите да разполагат с актуална и лесно достъпна информация, свързана с подготовката, изпълнението, управлението и отчитането на проекти по програмата, тъй като наръчникът ще съдържа важни указания за създаване и поддържане на адекватна одитна пътека от бенефициентите по проекти по ОПТП, включително препоръчителна структура за досие на проект и какъв тип документи следва да се съхраняват за отделните типове дейности. УО предвижда актуализираният вариант на наръчника да бъде отпечатан под формата на книжка и предоставен на бенефициентите.
Резултатът от тази дейност е наличие на максимум две актуализации на документа и по-специално осигуряване на адекватна и полезна информация за бенефициентите, която ще им бъде предоставена под формата на книжка.
|