Дейности:
|
1.Създаване на екип за управление на проекта За успешното изпълнение на проекта е необходимо създаването на екип, който да следи за изпълнението на процедурите и дейностите в срок, да осъществява мониторинг и отчита извършените дейности. За нуждите на проекта е необходим екип от 3 специалисти: ръководител на проекта, координатор и счетоводител. 2.Организиране на информационна кампания за запознаване на общността и популяризиране на проекта и подбор на бенефициентите по проекта. Ще бъдат направени публикации в местните медии – вестници, кабелен оператор, ще бъде публикувана информация на сайта на общината за стартирането на проекта и заложените дейности. Изготвяне и отпечатване листовки, съдържащи информация за услугите, които ще бъдат предлагани от домашните помощници по проекта, както и условията за включване. Ще бъдат селектирани лицата, които ще бъдат ползватели на услугата „Домашен помощник” и лицата, които ще я предоставят. 3.Идентифициране на потребителите и уточняване на вида на индивидуално предлаганите услуги. Установяване на връзка между потребителите и домашните помощници и разработване на графици. Необходим етап от реализирането на проекта е домашните помощници да посетят в домовете им, потенциалните ползватели, с цел запознаване и уточняване на времето за предоставяне на услугата. На срещата ще присъства и Ръководител проект. В последствие ще бъдат разработени графици за предоставяне на услугите, като ще бъдат взети предвид разстоянията между обслужваните потребители, както и местожителството на домашния помощник. Предвижда са при подбора да се включат 5 домашни помощника, които ще обслужват потребители от близки населени места, различни от местоживеенето им. 4.Предоставяне на услугата „Домашен помощник” Дейността на домашния помощник се съсредоточава в по-голяма степен върху организирането на бита и хигиената в дома на нуждаещите се лица. Извършват се следните дейности:
1. Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение);
2. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.);
3. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др. или придружаване до мястото на услугата);
4. Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране);
5. Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.).
5.Мониторинг и отчитане на проекта Мониторинга през цялото време на проекта е необходим за точното и навременно изпълнение на дейностите по проекта
Ще бъдат изготвяни ежемесечни доклади от лицата извършващи услугата “Домашен помощник” за вида и качеството на предлаганите услуги.
Ще бъдат извършвани ежемесечни проверки на място при потребителите за предоставяната услуга.
|