Дейности:
|
Провеждане на информационни кампании и визуализация за популяризиране на проекта - Организиране и провеждане на две пресконференции при стартиране и при приключване на проекта представящи целите, задачите и дейностите, социалните услуги, възможности за включване в програмата, резултатите и др.;
- Организиране и провеждане на 5 мобилни информационни кампании /презентации/ в началото на проекта - в гр. Чепеларе и селата Павелско, Орехово, Хвойна и Богутево. Поради отдалечеността на населените места за презентациите е необходимо закупуването на един преносим компютър /лаптоп/, мултимедиен проектор;
- Издаване и разпространение на две информационни брошури: а) в началото на проекта за представяне на целите и дейностите по проекта, целевите групи, социалните услуги, възможности за включване в програмата и др., адресирана до широк кръг заинтересовани страни; б)/в края на проекта- за популяризиране конкретните социални услуги и извършените дейности, онагледени с богат снимков материал, както и постигнатите резултати.
- Публикации в регионален печат и електронни медии;
- Две платени съобщения за набиране на потребители и персонал в местна телевизия;
- Платени 2 публикации в регионални вестници;
- Отпечатване и разпространение на информационни и рекламни материали: флаери- 500 бр.; информационни брошури- 500 бр.; рекламни чаши- 300 бр.; рекламни календари -300бр, рекламни химикали- 300 бр.; папки с логото на проекта- 300 бр. тефтери с логото -300 бр.;
-Актуализиране и поддържане на създадената по Фаза2 интернет- страница;
- Изработване на информационна табела и банер;
- Организиране на заключителна конференция с презентация , на която ще се обсъдят резултатите от реализирането на проекта и качеството на социалните услуги в местната общност. За целта ще се наеме автобус за извозване на хората от селата. Ще бъде осигурен обяд.
Извършване на индивидуални оценки на потребностите на всеки потребител - Наемане на екип външни експерти на граждански договор за извършване на оценка на потребностите от социални услуги;
- Изготвяне на оценка на потребностите от социални услуги на кандидат- потребителите;
- Изготвяне на списък на кандидатите, подредени в низходящ ред, съобразно получените количествени резултати от извършените оценки;
- Актуализация на оценката – на 6-я месец, или по- рано при необходимост. Актуализацията се извършва от експерт.
Подбор на потребителите на социалните услуги „Социален асистент” и „Домашен помощник”. - За кандидат потребителите се подготвя набор от документи, съдържащ: заявление за ползване на услугата, декларация за личен доход, подкрепяща документация за здравословното състояние и социалния статус на потребителя;
- Извършва се прецизен подбор на потребителите на услугите въз основа на професионалната оценка на потребностите от социални услуги извършена от експертите и според степента на неотложност на включване;
- Изработва се индивидуален план за предоставяне на услугите с участието на потребителя или негов законен представител, максимално съобразен със: специфичните потребности и личните предпочитания; оценка на риска и безопасността на потребителя; ресурси за съхраняване на и разширяване на неговата самостоятелност.;
- Индивидуалният план се актуализира на 6-я месец след социална оценка или при промяна на потребностите;
Подбор и назначаване на социални асистенти и домашни помощници - Кандидатите за СА и ДП се набират, чрез обяви и съобщения в медиите и филиала на Д”БТ” в Чепеларе и рекламни материали, насочени към безработни, учащи и пенсионери със съответна мотивация и подходяща квалификация;
- Изработват се критерии за подбор и длъжностни характеристики за длъжностите СА и ДП;
-Подбор по документи: всеки от кандидатите за СА и ДП подава заявление за постъпване на работа, автобиография, документи за завършено образование, медицинско свидетелство за работа, свидетелство за съдимост;
- Провежда се интервю с кандидатите, с цел проучване на нагласите им, оценка на техните комуникативни, креативни и др. способности ;
- При назначаване на кандидатите се спазват следните процедури:
а) подписват се трудови или граждански договори с избраните кандидати за СА и ДП, в зависимост от вида заетост. В договора ясно са разписани задълженията и правата на двете страни, размера на трудовото възнаграждение и др.
б) всеки СА и ДП се запознава с длъжностната си характеристика, получава копие от Правилника за вътрешния ред и подписва Декларация за спазване на поверителност на личната информация на потребителя;
в) с назначените СА и ДП се провежда начален и периодични инструктажи за безопасност на труда;
- Изготвяне на индивидуални работни планове на СА и ДП с описани услуги за всеки от потребителите, за които се грижи;
- Месечното отчитане, начисляване и изплащане на възнагражденията се извършва до 10-то число на следващия месец;
- Изработват се правила за оценка и управление на риска при предоставяне на социалните услуги ;
- На назначените лица се осигуряват работно облекло, лични предпазни средства, отличителни знаци /баджове/, обслужване от служба по трудова медицина, съгласно ЗЗБУТ и сключена групова застраховка.
Обучение на социалните асистенти и домашни помощници – въвеждащо обучение и поддържащо обучение /супервизия/ - Избор и договаряне с обучаваща организация;
- Провеждане на 4-дневно /24 часа/ въвеждащо обучение за СА и ДП разделени на две групи. Обучението се провежда преди да бъдат назначени, непосредствено след извършения подбор, за да бъдат обучени при започване на услугата На пътуващите от селата се изплащат командировки;
- Провеждане на 4 поддържащи обучения /по 4 часа всяко/ за периода, поотделно за СА и ДП;
Предоставяне на качествени социални услуги на 51 потребители от община Чепеларе. - Подписване на тристранни договори, в 7-дневен срок от началото на предоставяне на услугата;
- Изготвяне на работни план- графици за предоставяне на услугите от всеки СА и ДП.;
- Създаване на: а) регистър на потребителите; б) регистър на трудови злополуки и инциденти, в) регистър на установените случаи на насилие/ злоупотреба; г) регистър на отправените похвали и жалби и предприетите действия
- Създаване на досиета на потребителите;
- Създаване на досиета на СА и ДП ;
- Организиране на механизъм за наблюдение на работата на СА и ДП: присъствени форми; дневник на потребителя;
- Осигуряване на ясна и достъпна процедура за разглеждане на жалби от страна на потребителя или негов законен представител;
- Осигуряване и закупуване на необходимите материали за обезпечаване на дейността - хартия, папки, класьори, дневници, регистри, тонер, телбод, перфоратор и други .консумативи.
Управление на проекта. Създаване на работеща система за вътрешен мониторинг и контрол - Изработва се система за осигуряване на качество с ясни индикатори и правила :
а) Провеждане на ежемесечно наблюдение /мониторинг/ на предоставяните услуги „СА” и „ДП”, като се посещава дома на потребителя, обсъжда се тяхната удовлетвореност от подкрепата и евентуални проблеми. Проверява се и дейността на назначените лица.. Съставят се протоколи;
б) На срещи на екипа се обсъждат направените констатации от мониторинга и се вземат съответни решения;
в) Периодични проверки на „Дневника на потребителя”;
г) На 6-я месец от предоставяне на услугата, се провежда анкета с потребителите за междинна оценка на качеството на предоставяните услуги.
- Веднъж месечно се провеждат заседания на екипа или се организират партньорски срещи, на които се канят и членовете на Съвета на потребителите;
- За целите на мониторинга се извършват периодични проверки и преглед на документацията- досиета, графици, дневници и др. Набира се цялата първична документация за определяне размера на потребителските такси и проследява тяхната събираемост и отчетност.
|