Дейности:
|
1. Сформиране на екип за управление на проекта и създаване на вътрешни правила за работа. Управление на проекта. Изпълнението на дейността включва:
1. Сформиране на екип за управление на проекта – утвърждаването му със заповед на Председателя на ЦПРИ, подготовка и подписване на договори с членовете на екипа за управление.
2. Разработване на Правилник за вътрешния ред и процедури за качествено предоставяне на двете социални услуги съобразени с изискванията на Методиката за предоставяне на услугата „Социален асистент” и методиката за предоставяне на услугата „Домашен помощник”. Разработване и утвърждаване на система за вътрешен мониторинг, както на изпълнението на проекта, така също и на качеството на предоставяните социални услуги.
3. Закупуване на предвиденото по проекта оборудване, необходимо за провеждане на информационната кампания по проекта о въвеждащото и поддържащо обучение на СА и ДП.
2. Провеждане на информационна кампания. Дейността има за цел да осигури прозрачност при изпълнението на проекта и да популяризира постигнатите резултати, трудностите и добрите практики осъществени през периода на изпълнение на проекта, като за тази цел се предвижда:
1. Провеждане на мащабна информационна кампания чрез печатни и електронни медии.
2. Отпечатване на плакати и информационни дипляни.
3. Изработка на информационни табели.
4. Провеждане на две пресконференции – встъпителна и заключителна, на които ще бъде направена мултимедиина презентация на проекта.
Осъществяването на дейността ще допринесе за успешното постигане на основната цел и специфичните подцели на проектното предложение чрез осъществяване на равен достъп до информация на заинтересованите страни.
Подбор на потребители и преки доставчици на двете социални услуги включени в проекта, оценка на индивидуалните потребности на всеки един от кандидат-потребителите. Дейността включва:
1. Събиране на заявления от кандидати да ползват и предоставят услуги по проекта.
2. Сключване на договор с експерт за изготвяне на индивидуални оценки на потребностите на кандидатите да ползват услуги по проекта съобразена с обстоятелствата около кандидатите.
3. Провеждане на процедура за подбор на потребителите на социални услуги съобразена с направената оценка на потребностите за всеки кандидат потребител. Разработена и утвърдена процедура за подбор на потребителите с ясно разписани критерии.
4. Провеждане процедура за подбор на доставчици на социалните услуги, чрез предварително разработении критерии за подбор на доставчици на социалните услуги, утвърдени от председателя на ЦПРИ.
Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на одобрените преки доставчици на социални услуги. За осигуряване на качество на предоставяне на двете социални услуги – социален асистент и домашен помощник е необходимо СА и ДП да придобият знания за работа с хора представители на целевата група включена в проекта. Във връзка с това по проекта се предвижда сключване на договори с двама обучители и провеждане на пет дневно въвеждащо обучение за дейност социален асистент и пет дневно въвеждащо обучение за услугата домашен помощник.
През периода на обучение ще бъде направена мултимедиина презентация на проекта, ще бъдат представени методиката за предоставяне на услугата „социален асистент” и методиката за предоставяне на услугата „домашен помощник”, ще се разяснят основни техники за оказване на първа медицинска помощ и т.н.
В обучението ще вземат участие 10 ДП и 5 СА – това са лицата, които ще бъдат наети да предоставят услуги по проекта без опит по предишни фази на схемата.
На СА и ДП имащи опит в предоставянето на услуги по предишните фази на схемата ще бъде проведено поддържащо обучение имащо за цел затвърждаване и надграждане на придобитите знания. Обучението ще бъде в рамките три дни.
5. Сключване на договори и изготвяне на индивидуални планове за предоставяне на социални услуги. В изпълнение на дейността ще бъдат:
1. Сключени договори с доставчиците на социалните услуги – 10 социални асистента и 15 домашни помощника. В зависимост от ангажираността на лицата и техните предпочитания ще бъдат сключени граждански и/или трудови договори.
2. Сключени договори с потребителите на социални услуги – 50 договора.
3. Изготвени индивидуални планове за предоставяне на съответната социална услуга, в които подробно са описани индивидуалните потребности на всеки потребител.
Предоставяне на социалните услуги – СА и ДП. По проекта е предвидено да се предоставят услугите – социален асистент и домашен помощник. Същите ще бъдат предоставяни съгласно: Методиката за предоставяне на услугата „Социален асистент” и Методиката за предоставяне на услугата „Домашен помощник” утвърдени от изпълнителния директор на АСП. Работата на СА и ДП ще бъде насочена предимно към извеждане от социална изолация и превенция попадането на потребителите на услугите под институционален тип грижа. На всеки СА и ДП ще бъде връчена длъжностна характеристика или техническо задание /в зависимост от сключения договор/, в която/ което ще бъдат регламентирани задълженията на всеки.
Мониторинг на предоставяните социални услуги. Ще се разработи писмена система за вътрешен мониторинг, която ще бъде утвърдена от представители на двете партньорски организации.
Ежемесечно ще се осъществява вътрешен мониторинг на предоставяните социални услуги чрез посещения на място в домове на потребители на услугите.
Периодично ще се попълват анкетни карти за обратна връзка, с цел проучване удовлетвореността на ползваните социални услуги.
Социално консултиране За изпълнението на дейността ще бъде сключен договор със социален консултант, който да провежда социлното консултиране по проекта. Дейността му ще бъде насочена предимно към потребителите на услугите изпаднали в социална изолираност, към потребителите и доствчиците на услуги от ромски произход, с цел преодоляване на различията и успешна интеграция на пазара на труда.
Ще се провеждат предварителни консултации на канддатите да ползват услуги по проекта за необходимостта от услугите, и коя услуга е по-подходяща за всяко лице, в зависимост от неговото здравословно състояние и емоционален комфорт.
Социалният консултант ще провежда срещи с членове на семействата на потребителите, в които има лица в трудоспособна възраст, но загубили своята трудова активност поради необходимостта от полагане на грижи за своите близки.
|