Дейности:
|
Организиране и управление на проекта Екип от 3 души ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите за реализиране на проекта.
Основни поддейности:
1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа.
1.2. Провеждане на регулярни екипни срещи – всеки месец.
1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на пряко ангажираните в изпълнението на проекта.
1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности.
1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията.
Насочена е към изграждане на организационната структура на кандидата и организиране на качествен работен процес, създаване на ясни правила за работа в екип с цел реализиране на дейностите и целите на проекта. Създаване на материални и логистични предпоставки за успешно реализиране на проекта.
Популяризиране на проекта Популяризиране на проекта в общността и запознаване на целевите групи с целите и задачите на проекта.
Организиране на начална и заключителна пресконференция.
Отпечатване на цветни брошури - 100 броя.
Изработване на информационна табела за офиса на проекта.
Информация в сайта на Сдружението.
Набиране на социални асистенти и домашни помощници Изготвяне на критерии за допустимост на кандидатите. Подсигуряване на 30 лица, заявили желание да работят като СА и ДП
Кандидатите ще се набират по изработените критерии и провеждане на устно интервю за установяване нивото на готовност за активно участие в проекта. Сключване на договори с одобрените кандидати.
Провеждане на обучение Провеждане на въвеждащо обучение на лица-кандидати за СА и ДП, които до момента не са работили като такива и одобрени при проведеното събеседване. Изготвяне на програма за въвеждащо обучение за срок от 3 работни дни, предоставяне на материали за обучение, осигуряване на подходяща зала, провеждане на обучението. Провеждане на поддържащо обучение (според идентифицирани потребности от страна на СА и ДП). Набиране на потребители на услугите Набиране на заявления от кандидат потребители. Извършване на социална оценка на потребностите от експерти, наети за целта. Запознаване на всеки потребител с условията и реда за ползване на услугите; запознаване с дейностите по услугите, определяне размера на дължимата месечна такса, начина на формиране на таксата и сроковете за плащане, сключване на тристранни договори. Работа за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора. Изготвяне на индивидуални планове за видовете дейности и честота на прилагането им в зависимост от социалната оценка. Предоставяне на услугите от СА и ДП Тази дейност е основна в настоящето предложение. Тя ще бъде реализирана чрез ежедневната дейност на СА и ДП в услуга на потребителите. Организирането й ще става на база Индивидуални работни планове за предоставяне на услугата за всеки СА и ДП, изготвени на база на Индивидуални планове за социални услуги на потребителите Те ще съдържат описание на ежедневните и месечните услуги по потребители, тяхното време на предоставяне и продължителност. Индивидуалният работен план ще бъде неразделна част от договора и изпълнението му ще бъде мониторирано. ИП ще бъдат актуализирани при нужда. Социалните асистенти и домашни помощници ще попълват „Дневник на потребителя”, който съдържа графи за точните часове на посещение, видовете дейности и подпис на потребителя. Мониторинг на предоставянето на услугите Част от системата за осигуряване на качествена услуга е провеждането на мониторинг. За целите на мониторинга ще се ползва писмена форма, която ще се обобщава в месечен отчет за мониторинг. В месечния отчет ще се обобщават установените проблеми и предприетите мерки. Всеки потребител и всеки СА и ДП ще бъдат посетени минимум веднъж месечно. Резултатите от дейността ще имат отражение върху мерките по отношение на трудовата дисциплина, както и върху заявките за консултации и работа по случай. Освен регулярно, мониторингът ще се осъществява и при необходимост (напр. по сигнал). Извършването на мониторинг е важна част от дейностите по предоставяне на услугите. Мониторингът предоставя възможност за обратна връзка от потребителите; наблюдение и анализ на срещаните трудности и казуси и проследяване на качеството на предоставяната услуга. По този начин ще се идентифицират нуждите от консултации от експерти, работа по случай и поддържащо обучение. Оценка на резултатите от проекта Оценката включва:
- Оценка на работата на СА и ДП. Ще се осъществи на база резултатите от мониторинг, „Дневник на потребителя” и обратна връзка от потребителите;
- Измерване на индикаторите и резултатите от проекта и съпоставка с техните планирани стойности.
Тази дейност ще бъде осъществена в края на проекта. Ще се направи оценка на степента, в която проектът достига планираните показатели.
Консултиране Дейността включва експертна помощ, а именно:
- Консултиране на потребители и семейства на потребители в две посоки: за преодоляване на социалната изолация (напр. Социално, психологическо, информационно, юридическо и пр. консултиране) и кризисни интервенции (работа по случай), при необходимост от спешна и компетентна намеса, която не е по силите на СА и ДП - напр. при суициден риск, домашно насилие и др.;
Консултиране на проектния екип в разработване на индивидуални планове за услуги. Такова консултиране е необходимо поради изискващото се ниво на експертност;
|