| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Сформиране на екип по проекта Дейността включва сформиране на екип за реализиране на проекта, състоящ се от ръководител по проекта, координатор и счетоводител и технически асистент Определяне на потребителите на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник” Желаещите да ползват услугата „Социален асистент” и/или „Домашен помощник” подават писмено заявление до СНЦ”ПОИР-2008” 
На основание на извършената оценка, социалният работник изразява мотивирано становище и препоръчва подходящ вид социална услуга за конкретното лице, която в най-голяма степен ще съответства на индивидуалните му потребности.
Окончателният подбор на лицата, които ще бъдат включени в проекта,  се ивършва от СНЦ „ПОИР-2008”
 Подбор на доставчиците на социалните услуги  „Социален асистент” и „Домашен помощник”  След провеждане на  събеседване с кандидатите (безработни лица, пенсионери и други търсещи работа лица), ще бъдат избрани лицата, получили най – високи резултати. Обучение и супервизия на  социалните асистенти и домашните помощници Предвижда се въвеждащо обучение на новите СА и ДП да бъде проведено от лектори специалисти в областта на социалните услуги. 
	Въвеждащо
В рамките на 5 дневен курс, социалните асистенти ще получат необходимите знания и умения да оказват  физическа, психологическа и емоционална подкрепа на самотноживеещите и хората с увреждания и да оказват подкрепа за социалното им включване, реинтеграция и преодоляване на социалната изолация. Обучението ще се извърши по специално изготвена за целта програма, съдържаща всички задължителни за получаване на качествено обучение теми.
Домашните помощници  в рамките на 5 дневен курс ще бъдат обучени за организирането на бита и хигиената в дома на потребителите по предварително изготвена за тях програма.
	Надграждащо обучение и супервизия през периопда на предоставяне на услугата
Предвижда се провеждане на надграждащо обучение и супервизия на всички-30 социални асистенти и  домашни помощници за повишаване на тяхната квалификация, професионални умения  и мотивация.
 Назначаване на подбраните социални асистенти и домашни помощници Показалите удовлетворителни резултати се назначават на трудов договор- подписват трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда или граждански договори, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация.  
На назначените се предоставя длъжностна характеристика включваща подробно описание на дейностите, които трябва да изпълняват, запознават се и с Правилника за вътрешния ред
 Сключване на тристранни договори с потребителите за предоставяне на услугите  „Социален асистент” и  „Домашен помощник” Договорът се сключва в три еднообразни екземпляра - по един за потребителя  ,за СА/ДП и доставчика. Той съдържа: информация за доставчика на социалната услуга и видовете дейности по практическото й предоставяне; обстоятелства, при които предоставянето на услугата се прекратява или преустановява; актуализация на специфичните потребности на потребителя и на неговия индивидуален план за предоставяне на социалната услуга; задължения за осигуряване на качеството на услугата; отговорности на потребителя и на доставчика по опазване на здравето и взаимната им безопасност; размер на потребителската такса и начин за нейното заплащане; отговорности и неустойки при неспазване на клаузите на договора;
 срок на договора и условия/начини за неговото прекратяване.
 Предоставяне на социалните услуги “Социален асистент” и “Домашен помощник”  1. Предоставяне ежедневно на услугите от наетите за целта лица, съобразно Методиката за предоставяне на услугата в обшността  “Социален асистент” и/или „Домашен помощник”. 
2. Сключване на договори със социален и здравен   консултант за социално и здравно консултиране на потребителите и асистентите, семействата на потребителите и други заинтересовани лица. С включването на социален и здравен специалист в проекта се цели разширяване на обхвата на предоставените услуги и подобряване на тяхното качество.
Социалният консултант освен консултации ще организира свободното врене и насърчава социалните контакти на потребителите.
Здравният консултант е лице с медицинско образование, което ще консултира, посещава и  проследява и  здравния статус на хората с увреждания и самотноживеещи.При установена нужда ще съдейства и организира дом. посещения от личните лекари или настаняване в лечебно заведение.
3.Сформиране на екип от социален консултант, координатор по проекта   и  здравен консултант / при нужда и др.специалист/ за оценка на риска  и  изготвяне на индивидуални планове и писмени планове за здравни грижи  за работа с потребителите и техните семейства, както и за психологическа подкрепа в кризисни ситуации за задоволяване на установените в съответствие с чл. 40 г, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, индивидуални потребности на всички потребители.
4. Разработване на процедури по Методиката за предоставяне на услугата “Социален асистент” и „Домашен помощник” за изпълнение на дейностите.
5. Ежемесечен мониторинг на предоставяните услуги в домовете на потребителите от екипа на проекта.
6. Поддържане на база данни и досиета на потребителите.
7. Водене на дневник на потребителя от всеки СА и ДП за своите посещения.
8. Осигуряване на работно облекло и лични предпазни средства за СА и ДП.
9.Задължителни  мед.прегледи съобразно Наредба№3 на МЗ и ЗЗБУТ.
10. Социално включване на потребителите в обществения живот –посещение на театри, концерти, дни на възрастните хора и хората с увреждания и др.
11. Ежемесечно събиране и отчитане  на потребителските такси.
 Изработване на индивидуални и здравни  планове за предоставяне на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” Извършва се  оценка на риска, въз основа на която се изготвя План за намаляване на рисковете, който е част от индивидуалния план.Доставчикът в екип със социалния консултант, мед. консултант, СА/ДП и потребителя разработват индивидуалния план, в съответствие с чл. 40 г, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане и съобразен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. 
Плановете  се изготвят в два екземпляра, които се подписват от двете страни.
Актуализация на здравните и индивидуалните планове се извършва на 6 месеца или при нужда.
 Оценка на изпълнението на индивидуалните и здравни  планове и тяхната актуализация Планът ще се актуализира от доставчика веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените се съгласуват с потребителя. Осигуряване на прозрачност на проекта и медийно отразяване Основните комуникационни средства, които ще се използват за постигане на прозрачност на проекта, са:
•	Пресконференции на старта и на финала - екипа по проекта ще запознае обществеността с целите, дейностите и резултатите по проекта.
•	Анкети до преките ползватели относно качеството на предоставяните им социалните услуги.
•	Информационни материали – брошури – 200 бр., плакати -50 бр. съдържащи информация за предоставяните услуги.
•	Периодична информация в местни и регионални медии – 9 печатни публикации и 2 радиопредавания, репортажи на местен телевизионен  канал-2бр.
•	Информационни табели – 1 брой - в офиса на проекта.
                 |