Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-5.2.06-0261-C0001
Номер на проект: BG051PO001-5.2.06/D01/0107
Наименование: „Електронно бюро за социални услуги”
Бенефициент: Сдружение "Обществен фонд за подпомагане"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 05.08.2010
Начална дата: 05.11.2010
Дата на приключване: 01.03.2012
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Южен централен
               Кърджали
                    Кърджали
Описание
Описание на проекта: Разработване на нови иновативни подходи за електронно базирани услуги, които подкрепят социалното и електронно включване на лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството и насочени към положителна промяна в качеството им на живот чрез внедряване на практика на иновативни подходи при предоставянето на социални услуги за превенция и преодоляване на социалното изключване на лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството.
Дейности: Дейност 1 – Анализ на нуждите Анализ на нуждите от предоставяне на социални услуги в общността и свързаните с това възможности за развитие на нови иноватични форми в община Кърджали. Извършване на изследване по документи “data research” (официални източници демографски изследвания, проучвания, анализи и статистика, резултати от публични и частни дейности.) за възможностите за трудова реализация, включително и развитие на социално предприемачество. Проучване на нуждите на местните работодатели от квалифициран персонал, мотивацията на търсещите работа на пазара на труда и потребителите на различни услуги: Провеждане на три успоредни анкети сред 10 работодатели, 20 лица от целевите групи и 20 телефонни разговора (интервюта) с представители на местната общност относно изскванията им към предоставянето на различни видове услуги. Изледване нивото на мотивация и провеждане на тест за готовност за включване в проектните дейности на 20 лица от целевите групи. Обосновка: Да се използва наличната към момента информация от различни източници, с цел споделяне на данни и спестяване на време. Получаване на информация от непосредствено засегнатите от процеса страни, с цел гарантиране на нейната достоверност. Да се получи информация от непосредствено засегнатите от процеса страни, с цел гарантиране на нейната достоверност. Провеждане ан избор на изпълнител по ПМС 55/12.03.2007г. по договаряне /една оферта/.
Дейност 2 - Създаване и развитие на „Електронно бюро за социални услуги”. Създаване на „Електронно бюро за социални услуги”, функциониращ като център , за оказване на помощ при осигуряване на информираност и подпомагане на заетостта за целевите групи. Под формата на «Интернет платформа» ще бъдат предоставяни различни по вид услуги свързани с информираност, насочване, посредничество, обучение и директно осигуряване на заетост за представителите им. За дейностите подлежащи на лицензионен режим ще бъдат направени необходимите стъпки по постигане на съотвествие с приложимата нормативна уредба. За целите на центъра ще бъдат ангажирани специалисти, които да консултират и информират търсещите заетост лица от целевите групи. Предвидените позиции са: Експерт „Социални дейности”, Психолог, Юрист и Експерт «Човешки ресурси» Ще бъдат организирани групови занимания за споделяне и решаване на конкретни техни общи проблеми и казуси. Ще се използват способи и методи, гарантиращи зачитане на личността и правата на потребителите и демонстрират индивидуален подход към потребностите на лицата. Ще се предоставят за ползване за срока на проекта на компютри за нвсеки един участник от целевата група.
Дейност 3 - Закупуване на обордуване и софтуер за нуждите на „Електронно бюро за социални услуги”. Закупуване на обордуване и софтуер за нуждите на моделирането и предоставянето на услугата „Електронно бюро за социални услуги”, посредством пряко договаря / минимум една оферта/ съгласно ПМС 55/12.03.2007г. Обезпечаване внедряването на нови съвременни ИКТ продукти за Администриране на предоставяната социални услуги, както и процеса на информираност, квалификация и консултиране на безработни лица от целевите групи. През свободното от обучение време ще бъдат използвани за индивидуални и групови занимания и самообучения. Обосновка: да се гарантира автономност, добро изпълнение и лесно администриране. Да се избегнат излишни допълнителни разходи по поддръжка и наеми. Да се постигне устойчивост на резултатите по проекта.
Дейност 4 - Провеждане на обучение за 20 лица от целевите групи по «Дигитална компетентност» Провеждане на обучение за 20 лица от целевите групи по «Дигитална компетентност». Те ще бъдат разделени на 2 групи по 10 ч., които ще преминат курс на обучение от специализирана обучителна организация избрана чрез провеждане на избор от минимум три оферти, съгласноизискванията на ПМС 55/12.03.2007г. Обосновка: Да се повиши квалификацията на участниците в проекта, в отговор на реалните нужди и възможности за реализация.
Дейност 5 - Провеждане на мотивационно и специализирано обучение. Провеждане на мотивационно и специализирано обучение за работа и продължаващо дистанционно обучение, за лица от целевите групи и потенциални доставчици на социални услуги за представители на целевите групи и потенциални доставчици на социални услуги. Ще бъдат поканени различни представители на заинтересовани страни в социалната сфера и лица от целевите групи. Обучението ще бъде разделено на 2 модула: «Мотивационно обучение» и «Използване на приложна интернет платформа за дистанционно обучение». Обосновка: Липсата на достатъчно мотивация за работа и познаване на модерни форми на заетост. Не познаване на интернет приложения за дистанционно обучение.
Дейност 6 - Консултиране. Консултиране на лица от целевите групи относно използването на съвременни методи по информираност и осигуряване на заетост, в конкретния индивидуален аспект на техните нужди. Всяко лице или организация ще може да получи безплатна компетентна консултантска помощ от квалифицирани специалисти по отношение на професионална реализация и социално включване.
Дейност 7 - Дейности по информираност и публичност Избор на доставчик за предоставяне на рекламни и PR услуги и договаряне. Популяризиране на проекта и финансовата помощ. – Медийно представяне, Информационна брошура – 500 бр.А4, Платени публикации в местната преса – 3 бр., Информационна табела пред офиса на проекта и закриваща среща – отчет.
Дейност 8 - Управление на проекта. Вътрешната оценка за изпълнението на проекта ще се извършва с помоща на различни процедури и инструменти. Например екипа по проекта ще състави, детайлен план за вътрешен мониторинг, като част от планирането, организацията, мениджмънта и цялостното изпълнение на проекта, планово и фактически. Използваните инструменти са: Анкети и интервюта – в началото, в процеса на работа и на краен етап. Ще се попълват Анкети за обратна връзка с обучаемите за качеството на професионалното обучение. Директен контрол върху месечния план – График на дейностите; обучение, мотивация, условия на работа, безопасни условия, провеждане на изпити, закупуване на тренинг материали, финансови дейности, популяризиране и информираност, договорни отношения. Контрол върху ефективност на разходите – по бюджетни пера - икономичност, относно законосъобразност и целесъобразност. Финансова дисциплина. Анализ на резултатите – междинен и краен отчет - Изготвяне на тримесечни междинни отчети от Ръководителя на проекта. Отчетите представят изпълнените дейности и получените резултати, за конкретния период. - членовете на екипа по проекта ще изготвят индивидуални доклади на база договорените ангажименти по проекта. Заключенията и препоръките ще бъдат дискутирани по време на изготвяне на междинните проекти. За целите на мониторинга, ще се провеждат регулярни срещи на место, за сравнение на планираните в логическата рамка цели и индикатори, нивото на постигането им и рисковете които възникват. Междинния отчет за изпълнение на планираните резултати ще бъде основен източник за отчет, анализ и самооценка.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:
„Трейс Руут” ООД
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 115 146 BGN
Общ бюджет: 108 319 BGN
БФП: 108 319 BGN
Общо изплатени средства: 107 750 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 108 319 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 23 029 BGN
2011 46 200 BGN
2012 38 521 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
107 750 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 92 071 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 19 575 BGN
2011 39 270 BGN
2012 32 743 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
91 588 BGN
В т.ч. Национално финансиране 16 248 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 3 454 BGN
2011 6 930 BGN
2012 5 778 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
16 163 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Нови иновативни форми на социални услуги в общността
Индикатор 2 Лица ползващи социални услуги в общността


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз