Дейности:
|
Дейност 1 – Анализ на нуждите Анализ на нуждите от предоставяне на социални услуги в общността и свързаните с това възможности за развитие на нови иноватични форми в община Кърджали.
Извършване на изследване по документи “data research” (официални източници демографски изследвания, проучвания, анализи и статистика, резултати от публични и частни дейности.) за възможностите за трудова реализация, включително и развитие на социално предприемачество.
Проучване на нуждите на местните работодатели от квалифициран персонал, мотивацията на търсещите работа на пазара на труда и потребителите на различни услуги: Провеждане на три успоредни анкети сред 10 работодатели, 20 лица от целевите групи и 20 телефонни разговора (интервюта) с представители на местната общност относно изскванията им към предоставянето на различни видове услуги. Изледване нивото на мотивация и провеждане на тест за готовност за включване в проектните дейности на 20 лица от целевите групи.
Обосновка: Да се използва наличната към момента информация от различни източници, с цел споделяне на данни и спестяване на време. Получаване на информация от непосредствено засегнатите от процеса страни, с цел гарантиране на нейната достоверност. Да се получи информация от непосредствено засегнатите от процеса страни, с цел гарантиране на нейната достоверност. Провеждане ан избор на изпълнител по ПМС 55/12.03.2007г. по договаряне /една оферта/.
Дейност 2 - Създаване и развитие на „Електронно бюро за социални услуги”. Създаване на „Електронно бюро за социални услуги”, функциониращ като център , за оказване на помощ при осигуряване на информираност и подпомагане на заетостта за целевите групи. Под формата на «Интернет платформа» ще бъдат предоставяни различни по вид услуги свързани с информираност, насочване, посредничество, обучение и директно осигуряване на заетост за представителите им. За дейностите подлежащи на лицензионен режим ще бъдат направени необходимите стъпки по постигане на съотвествие с приложимата нормативна уредба. За целите на центъра ще бъдат ангажирани специалисти, които да консултират и информират търсещите заетост лица от целевите групи. Предвидените позиции са: Експерт „Социални дейности”, Психолог, Юрист и Експерт «Човешки ресурси» Ще бъдат организирани групови занимания за споделяне и решаване на конкретни техни общи проблеми и казуси. Ще се използват способи и методи, гарантиращи зачитане на личността и правата на потребителите и демонстрират индивидуален подход към потребностите на лицата. Ще се предоставят за ползване за срока на проекта на компютри за нвсеки един участник от целевата група. Дейност 3 - Закупуване на обордуване и софтуер за нуждите на „Електронно бюро за социални услуги”. Закупуване на обордуване и софтуер за нуждите на моделирането и предоставянето на услугата „Електронно бюро за социални услуги”, посредством пряко договаря / минимум една оферта/ съгласно ПМС 55/12.03.2007г. Обезпечаване внедряването на нови съвременни ИКТ продукти за Администриране на предоставяната социални услуги, както и процеса на информираност, квалификация и консултиране на безработни лица от целевите групи. През свободното от обучение време ще бъдат използвани за индивидуални и групови занимания и самообучения.
Обосновка: да се гарантира автономност, добро изпълнение и лесно администриране. Да се избегнат излишни допълнителни разходи по поддръжка и наеми. Да се постигне устойчивост на резултатите по проекта.
Дейност 4 - Провеждане на обучение за 20 лица от целевите групи по «Дигитална компетентност» Провеждане на обучение за 20 лица от целевите групи по «Дигитална компетентност». Те ще бъдат разделени на 2 групи по 10 ч., които ще преминат курс на обучение от специализирана обучителна организация избрана чрез провеждане на избор от минимум три оферти, съгласноизискванията на ПМС 55/12.03.2007г.
Обосновка: Да се повиши квалификацията на участниците в проекта, в отговор на реалните нужди и възможности за реализация.
Дейност 5 - Провеждане на мотивационно и специализирано обучение. Провеждане на мотивационно и специализирано обучение за работа и продължаващо дистанционно обучение, за лица от целевите групи и потенциални доставчици на социални услуги за представители на целевите групи и потенциални доставчици на социални услуги. Ще бъдат поканени различни представители на заинтересовани страни в социалната сфера и лица от целевите групи. Обучението ще бъде разделено на 2 модула: «Мотивационно обучение» и «Използване на приложна интернет платформа за дистанционно обучение».
Обосновка: Липсата на достатъчно мотивация за работа и познаване на модерни форми на заетост. Не познаване на интернет приложения за дистанционно обучение.
Дейност 6 - Консултиране. Консултиране на лица от целевите групи относно използването на съвременни методи по информираност и осигуряване на заетост, в конкретния индивидуален аспект на техните нужди. Всяко лице или организация ще може да получи безплатна компетентна консултантска помощ от квалифицирани специалисти по отношение на професионална реализация и социално включване.
Дейност 7 - Дейности по информираност и публичност Избор на доставчик за предоставяне на рекламни и PR услуги и договаряне. Популяризиране на проекта и финансовата помощ. – Медийно представяне, Информационна брошура – 500 бр.А4, Платени публикации в местната преса – 3 бр., Информационна табела пред офиса на проекта и закриваща среща – отчет.
Дейност 8 - Управление на проекта. Вътрешната оценка за изпълнението на проекта ще се извършва с помоща на различни процедури и инструменти. Например екипа по проекта ще състави, детайлен план за вътрешен мониторинг, като част от планирането, организацията, мениджмънта и цялостното изпълнение на проекта, планово и фактически.
Използваните инструменти са:
Анкети и интервюта – в началото, в процеса на работа и на краен етап. Ще се попълват Анкети за обратна връзка с обучаемите за качеството на професионалното обучение.
Директен контрол върху месечния план – График на дейностите; обучение, мотивация, условия на работа, безопасни условия, провеждане на изпити, закупуване на тренинг материали, финансови дейности, популяризиране и информираност, договорни отношения.
Контрол върху ефективност на разходите – по бюджетни пера - икономичност, относно законосъобразност и целесъобразност. Финансова дисциплина.
Анализ на резултатите – междинен и краен отчет
- Изготвяне на тримесечни междинни отчети от Ръководителя на проекта. Отчетите представят изпълнените дейности и получените резултати, за конкретния период.
- членовете на екипа по проекта ще изготвят индивидуални доклади на база договорените ангажименти по проекта.
Заключенията и препоръките ще бъдат дискутирани по време на изготвяне на междинните проекти.
За целите на мониторинга, ще се провеждат регулярни срещи на место, за сравнение на планираните в логическата рамка цели и индикатори, нивото на постигането им и рисковете които възникват. Междинния отчет за изпълнение на планираните резултати ще бъде основен източник за отчет, анализ и самооценка.
|