Дейности:
|
Дейност 1
Разработване на мрежа от подкрепящи дейности за създаване на иновативната услуга „Бюро за трудово посредничество и асистиране”
1.1. Проучване на добри практики и разработване на Методология за развитие на «Бюро за трудово посредничество и асистиране» при намиране на работа за хора с увреждания.
1.2. Разработване на методика за разкриване и предоставяне на социалната услуга в общността «Бюро за посредничество и асистиране» при намирането на работа на хора с увреждания в т.ч. предоставяне на електронно базирано посредничество ориентирано към индивидуалните нужди на хората с увреждания.
Дейност 2
Изграждане на Бюро за посредничество и асистиране при намирането на работа на хора с увреждания.
Моделът от нов тип алтернативни социални услуги „Бюра за трудово посредничество и асистиране” ще изпълнява две основни функции към:
хората с увреждания - да може да представи възможностите, знанията на лицето с увреждане:
възможности за ориентиране за професионална реализация в съответствие с личностните им качества, в т.ч. електронно базирано посредничество (он-лайн обучения и консултации); асистиране в началото на трудовия процес. Т.е. предвижданите услуги ще подпомагат процеса на приспособяване на лицето с увреждане в трудовия процес и адаптиране на работното място. подкрепа на заетостта и самонаемането: стартиране на собствен бизнес, управление на малка фирма, комуникационни и социални умени, социално законодателство, трудови и осигурителни права на хората с увреждания, култура на поведение и обслужване на клиенти; осигуряване на асистиране при адаптирането на работното място на лицето с увреждане, подкрепа чрез придобиване на социални умения, психолохична помощ, психо-социална помощ, подпомагане в дейностите от ежедневния живот, предоставяне на информация, социални, правни и психологически консултации, медиация на хора с увреждания; осигурен различен индивидуален подход при обслужването на хората с увреждания; организиране на участието им при срещи за стимулиране на местни партньорства и работодатели.
за работодателите - да се убеди работодателя да наеме лицето с увреждане:
дейности насочени към промяна нагласите на работодателите, консултиране и подкрепа при приспособяване и адаптиране на работните места и оборудването съобразно нуждите на лицата с увреждане, и др. дейности.
2.1.Подбор на 3 лица, от които едно лице с увреждане. Наемането им като „Трудов посредник”, „Медиатор-асистент” и „Психолог” за обслужване на Бюрото. Те ще консултират и подкрепят 30 лица от целевата група за консултиране при търсене на работа и започване на самостоятелен бизнес; намиране на работа на 10 лица от целевата група и асистирането им на работното място. Подбор на 14 лица от целевите групи, които ще бъдат подкрепени чрез „Он-лайн обучения” .
2.2. Оборудване на «Бюро за посредничество и асистиране» в г.София.
Предвижда се закупуването на оборудване в помощ на разкритата иновативна услуга и изградено «Бюро за трудово посредничество и асистиране»-гр.София. По проекта се предвижда социалните услуги да се организират от НФРИ.
Така оборудвано Бюрото за предоставяне на социални услуги за хора с увреждани дава възможност за по-голяма гъвкавост при тяхното предоставяне. Така, с цел безпрепятственото реализиране на методологията на проекта, НФРИ се нуждае да закупи предложените за да оборудва едно работно място и да осъществява др.спомагателни дейности, както следва: закупуване на компютърна конфигурации – 2 бр., монитор – 2 бр., копирна машина – 1 бр., мултимедиен проектор – 1 бр, видеокамера – 1 бр. и модулна система – офис композиция – 1 бр.
(Ресурсното обезпечаване за останалото едно работно място към «Бюрото за посредничество и асистиране» ще бъде за сметка на федерацията и няма да се разчита на финансиране от бюджета на програмата)
2.3. Разработване на сайт «Бюро за посредничество и асистиране».
2.4. Функциониране и предоставяне на социални услуги трудово-посреднически услуги.
2.5. Набиране на информация от създаденото «Бюро за трудово посредничество и асистиране» за квалификацията на хора с увреждания, които могат да работят от дома он-лайн като преводачи, счетоводители, протоколчици чрез конферентна връзка, дистрибутори, агенти за създаване на регистър.
Дейност 3
Методическа и организационно-техническа подготовка за провеждане на специализираните обучителни семинари.
3.1. Логистиката на обучението по първата тематична област на специализираните обучителни семинари за посредници включва – наем зала и технологическо оборудване, кафе паузи, кетъринг, хотел за 25 лица.
Всеки участник ще получи разработени за целите на обучението материали - обучителни материали, учебна програма, график за провеждане на обучението.
3.2. Разработване на програми за посредниците при предоставяне на услугата «Посредничество и асистиране», в т.ч. и «Електронно базирано посредничество и асистиране ориентирано към индивидуалните нужди на хората с увреждания».
3.3. Логистиката за обучението по втората тематична област на специализираните обучителни семинари за хора с увреждания включва – Интернет и компютър за провеждане на он-лайн консултации и обучения на хората с увреждания.
3.4. Разработване и прилагане на индивидуални он-лайн обучителни програми в съответствие с индивидуалните нужди на хората с увреждания търсещи заетост.
Дейност 4
Провеждане на специализирани обучителни семинара в модулите: „Посредничество и асистиране”, „Електронно базирано посредничество”, „Он-лайн обучения за наемане на работа”, „Он-лайн обучения за започване на самостоятелен бизнес”.
Провеждане на специализираните обучителни семинари - 3 дни интензивно обучение, разделено в две тематични области, които включват:
4.1. Провеждане на обучения за посредниците (доставчици на социални услуги – НПО и общини) в два модула:
А) «Посредничество и асистиране»;
Б) «Електронно базирано посредничество»
4.2. Провеждане на он-лайн обучения за хората с увреждания в два модула:
А) «Он-лайн обучения за наемане на работа»
Б) «Он-лайн обучения за започване на самостоятелен бизнес».
Обучението ще се извърши от лектори с опит в сектора на посредничеството и консултирането.
Обща продължителност: 46 уч. часа
Брой участници:
- 25 доставчици на социални услуги - представители на НПО и общини
- 14 участника хора с увреждания в он-лайн обучения.
Дейност 5 Визуализация и публичност Осигуряване на публичност на безвъзмездната финансова помощ – инф.съобщения и публикации
4.1. Информационна дипляна за целите и дейностите по проекта се разпространява в 6-те планови региона
4.2. Организиране и провеждане на шест информационни кампании в 6-те планови региона, в рамките на които да се проведат 6 регионални форума за формиране на политики в общините; за запознаване на НПО-доставчици на услуги при предоставяне на социалните услуги от «Бюрото за трудово посредничество и асистиране»; за промяна нагласите на работодателите. Създаване на местни партньорства за развитие в подкрепа на социалните услуги за хора с увреждания.
- Дизайн и отпечатване на папка, съдържаща логото на програма - 240 бр.
- Закупуване на химикали и отпечатване на логото на програмата – 240 бр. офсетов печат.
Информационните папки и химикали ще бъдат раздадени на участниците в информационните дни/регионални форуми, обучения, заключителния форум в гр.София.
- Информационна стикери с наименование на проекта, логото на програмата - 7 бр., от които 1 бр. ще бъде поставен на входа на офиса на водещата организация – Национална федерация на работодателите на инвалиди и 7 бр. на входовете на залите за провеждане на информационните дни/регионални форуми.
- Информационен транспарант – 1 бр. за заключителния форум в гр.София
4.3. Разработване и издаване на информационни наръчници: 1)Наръчник за доставчиците на услуги при предоставяне на услугата «Посредничество и менторство при намиране на работа за хора с увреждания»; 2) Наръчник за работодателя «Да наемем на работа лице с увреждане»; 3) Наръчник за хората с увреждания «Да си намерим подходяща работа чрез услугата «Посредничество и асистиране и он лайн-обучение»; 4) Наръчник за общините «Съвместни действия за предоставяне на социалната услуга «Посредничество и асистиране при намиране на работа на хората с увреждания»
4.4. Организиране и провеждане на Форум «Правото на труд на хората с увреждания – път към достоен живот» в гр.София за популяризиране на посредничеството и асистирането при наемане на хора с увреждания от работодателите с участието на работодателите, хората с увреждания, общините и други доставчици на социални услуги, БТ, обществеността, медиите.
Дейност 6. Управление на проекта. • Назначаване на екип по проекта по изпълнение на проекта.
Провеждане на среща на проектния екип, на която ще се обсъдят ангажиментите и задачите на всеки член на екипа. Уточняване на детайлни процедури за постоянен мониторинг на напредъка и за оценка на междинните резултати. Подписване на договори с членовете на екипа.
Задачите на Ръководителя - отговаря за цялостното финансово и административно управление на дейностите по проекта и упражнява контрол върху текущото изпълнение.
Задачи на Координатор - отговаря за организацията и логистиката на обученията заложени по проекта.
Задачи на Счетоводител – отговаря за финансовото управление и счетоводната отчетност. Изготвя финансовия отчет по проекта.
|