Дейности:
|
Дейност 1: Управление на проекта Със стартиране на проекта ще се сформира екип за организация и управление, ще се разработят процедури за управление и отчитане – планиране, отчитане, графици, мониторинг, измерване на индикаторите. Ще се направи избор на доставчици на външни услуги, материали и оборудване, съгласно графици за тръжни процедури. Ще се осъществи подбор и назначаване на експерти и консултанти, координатори, ще се наеме допълнително помещение за ползване от целевата група. Наетото помещение ще бъде подходящо обзаведено и оборудвано за полване от социалните асистенти и крайните ползватели на услугите, както за провеждане на работни срещи, заседания и семинари. По време на проекта ще се осъществява вътрешен контрол и отчитане на реализираните дейности чрез работни срещи на екипа и оперативни събрания. Дейност 2: Информиране и публичност Ще се разработи комуникационна стратегия с план за информиране и публичност на приноса на ЕС при самото стартиране на дейностите, ще се разработи и реализира план за мащабна информационна кампания за ангажиране на поне 40 представители на всички заинтересовани страни да участват в процеса на електронно включване на хората с увреждания Дейност 3: Проучване на добри практики и степен на използване на ИКТ в социалните услуги 3.1. Сключване на договори с експерти от Работна група “Добри практики” – компютърен специалист, методист, специалист Човешки ресурси, програмист, уеб-дизайнер, експерт социални дейности, социолог
3.2. Провеждане на 1 проучване с дълбочинни интервюта с 20 представители на заинтересованите страни
3.3. Провеждане на една кръгла маса с 20 участници от заинтересованите страни
3.4. Провеждане на работни срещи на експертите на работната група и екипа на проекта за обсъждане на практиките и подготовка и одобрение на съвместен доклад – общо 4
3.2. Публикуване онлайн на проучването
Дейност 4: Анализ на затрудненията пред хората с увреждания за електронно включване 4.1. Сключване на договори с експерти от Работна група “Ограничения пред електронното включване за хора с увреждания” за провеждане на анализ – психолог, програмист, преподавател по ИКТ, уеб-дизайнер, методист, експерт социални дейности, социолог, анкетьори четирима
4.2. Провеждане на проучване сред 80 представители на целевата група, 20 доставчици на социални услуги, 10 компании-разработчици на специализиран софтуер и уеб-дизайн, 10 институции
4.3. Работни срещи на работната група и екипа на проекта за подготовка на документите по проучването, преглед на резултатите, подготовка на съвместен доклад и одобряването му заедно с предложение за 3-годишна стратегия за разширяване използването на ИКТ и технологични нововъведения в социалните услуги във Варна - 4
4.4. Провеждане на Общинска конференция за представяне и обсъждане на резултатите и стратегията с поне 30 участници от заинтересованите страни
Дейност 5: Разработване на модел на иновативна социална услуга – уан-стоп шоп за електронно включване за хора с увреждания 5.1. Сключване на договори с експерти от Работна група “Социална услуга в общността - “one-stop shop” за електронно включване на хората с увреждания” – двама експерти социални дейности, двама експерти ИКТ, методист
5.2. Работни срещи на екипа на проекта с работната група – 6
5.3. Разработване на процедури и документация за социалната услуга – методология, правилници, наръчник.
5.4. Разработване на задание за интерактивен портал съгласно най-добрите практики и резултатите от двата анализа/проучвания на проекта
5.5. Възлагане разработването на интерактивен интернет портал като среда за предлагане на социалната услуга
5.5. Представяне и обсъждане на услугата пред доставчици на социални услуги и представители на заинтересованите страни от Варна – двудневна конференция/форум
Дейност 6: Предлагане на услугата на 60 потребители от целевата група – информация, консултиране, обучения 1.1. Разширяване на съществуващия ЦСРИХУ към БАВ
1.2. Подбор и обучение на персонала, ангажиран с предоставянaтa социалнa услугa – трима координатори, един уеб-администратор, двама ментори, един психолог, експерт хардуер/софтуер, експерт асистивни технологии. Обучението е в четири модула – “Методика на социалната услуга в общността - “one-stop shop” за електронно включване на хората с увреждания” - 30 часа, и “Умения за работа с потребители и клиенти” - 15 часа, “Онлайн услуги” - 30 часа и “Подкрепа за въвеждане на асистивни технологии” - 15 часа
1.3. Подбор на 60 потребители от целевата група
1.4. Модулни обучения за 60 потребители от целевата група:
“Мотивационен модул” 10 уч.ч
“Учене и професионално развитие чрез ИКТ” – 20 уч.ч.
“Възможностите на ИКТ за по-добър живот” – 40 уч.ч.
“Модерни асистивни технологии за пълноценен живот” 40 уч.ч.
1.5. Информационно-консултативни присъствени и онлайн услуги – синхронни и асинхронни - за 60 потребители от целевата група
|