Дейности:
|
Организация и управление на проекта За постигане на общата и специфични цели на проекта от изключително значение е формирането на екип и постигане на ефективност на екипната работа. Кадрите ще бъдат подбрани от наличният човешки ресурс на Община Ямбол.Екипът ще се състои от ръководител, счетоводител,координатор,технически секретар,личен състав и касиер. С всеки член на екипа ще бъде сключен граждански договор, с който ще се регламентират предмета на договора, правата и задълженията на страните в съответствие с българското трудово законодателство. Изработване на работна документация и процедури за предлагането и качеството на услугите. - Разработване на работна документация и процедури за предлагане на услугата социален асистент;
- Разработване на критерии за оценка и на методика за контрол върху качеството на предлаганата услуга на определените 69 лица ползватели на услугата;
- Изготвяне на процедура за получаване на обратна връзка за предлаганите социални услуги от потребителите, техните законни представители, близки или роднини.
- Изготвяне на технически отчети съгласно изискванията на договарящата институция за отчитане напредъка на изпълнение на проекта.
- За осигуряване на нормални работни условия на екипа и всички страни по проекта, се предвижда да се закупят необходимите канцеларски материали.
Информационна кампания,публичност и визуализация - Публикуване на информация за проекта и конкретно за услугите „Социален асистент”и „Домашен помощник” в сайта на Община Ямбол /общо описание на проекта, информация за процеса на предоставяне на услугата; описание на задълженията на соц.асистент и дом.помощници; размер на потребителската такса; описание на процедурите за подаване на жалби и за обратна връзка и др./;
- Отпечатване на информационна брошура, включваща - целите на проекта и подробна информация за предлаганата услуга – формат А4, обем-6стр., тираж – 500 бр
- Периодични публикации в местни печатни издания – информация относно изпълнението на проекта – 3 броя;
- Пресконференция при стартиране на проекта с представители на администрацията в сферата на социалните услуги, екипа по проекта и представители на гражданското общество – формат – 1/2 ден; участници – 50 човека; кетъринг; на присъстващите ще бъдат раздадени по 1 тефтер и 1 химикал с логото на програмата;
Заключителна пресконференция за популяризиране на постигнатите резултати - формат – 1/2 ден; 50 участника, в т.ч представители на целевата група; за присъстващите ще бъде организиран кетъринг.
Набиране на заявления от крайни потребители Подбрананите в съответствие с приоритетите Р България в областта на социалните услуги представители на целевата група подават документи за включване в проекта по установен образец в Община Ямбол във фиксиран по време на информационната кампания период. Разработване на индивидуални оценки. Подбор на потребителите и изпълнителите на услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник”; На база на разработени индивидуални оценки в Проекта ще бъдат включени 65 мъже и жени и 4 деца, нуждаещи се от „Социален асистент” и „Домашен помощник”, както следва: 4 деца на възраст от 4 до 18 години с над 90% трудова неработоспособност (ТНР); 6 мъже до 70 години с над 90% трудова неработоспособност (ТНР) с чужда помощ (СЧП); 10 жени до 65години с над 90 % ТНР СЧП;9 мъже над 70години с над 90 % ТНР СЧП;20 жени над 65 години с над 90 % ТНР СЧП;4 мъже над 70 години с над 90 % ; 6 жени над 70 години с над 90 %; 5 самотно живеещи възрастни жени; 5 самотно живеещи възрастни мъже.И определени 36 соц.асистенти и дом. помощници. Обучение на социалните асистенти и домашните помощници; Обучението ще се реализира на 2 етапа
В рамките на 40 часа въвеждащо и 20 часа надграждащо обучение по професия ”Домашен помощник” и „ социален асистент”–на 36 лица, с които ще бъдат сключени трудови/граждански договори в рамките на проекта. Обучението ще предостави на лицата базова информация и умения за упражняване на професиаята «социален асистент» и «домашен помощник», като :
- спазване на основните принципи на грижата в общността, свързани с насърчаване независимостта на потребителя; поверителност на личните данни и информация; антидискриминационни практики; недопускане и ранно сигнализиране на опасност от различни форми на злоупотреба; действия и поведение при предоставяне на услуги, изискващи физически допир; действия и поведение при боравене с пари и имущество на потребителя; начини, по които се изразява загриженост относно предоставянето на услугата, включително и обсъждането на лоши практики.
- Здравословни и безопасни условия на труд; действия и поведение при предоставяне на услуги оценка на рисковете, включително на опасностите в дома на потребителя; оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи; основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на опасностите от заразяване и прием на лекарства; действия и поведение при случаи на различни видове тормоз; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя; правила за водене на документация относно инциденти, случили се с потребители или асистенти и др.
ІІ етап – Обучение в съответствие с раздел „Развитие и обучение” от Методика за предоставяне на услугата в общността „Социален асистент”и „Домашен помощник”, утвърдена от Изпълнителния директор на АСП.
Обучението ще позволи на 36 човека да упражняват професията и след приключване на проекта и ще осигури устойчивост на постигнатите резултати.
Сключване на договори с потребителите за предоставяне на пакет от социални услуги; Изработване и сключване на тристранни споразумения с разписани права и задължения на всяка от страните. Предоставяне на социалните услуги ”Социален асистент” и „Домашен помощник”. В рамките на дейността на 69 лица на основание сключени договори ще бъдат предоставени следние услуги:
1. Оценка на потребностите на всеки един потребител и разработване на индивдуалени планове за предоставяне на поисканите услуги в които ше се конкретизира вида на услугата - краткосрочна, дългосрочна или предоставяна в кризисна ситуация;
2. Предоставяне на услуги сварзани с:
Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него
Административни услуги (при снабдяване с помощни средства, куриерска работа);
Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства.
Осъществяване на пряк допир (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на личната хигиена);
Хигиена на помещението, което потребителят обитава;
Приготвяне на храна и хранене;
Боравене с лични вещи и документи;
С предоставяне на услуги в домашна среда се задоволяват нужди по обгрижване и обслужване на хора със затруднения и превенция на настаняване в институции; с предоставяне на услуги извън дома се създават предпоставки за активно социално включване, включително и реализиране правото на труд. Предоставянето на услуги в общността като цяло оказва влияние за приобщаване на хората с увреждания към общността и промяна на обществени нагласи към тази социална група.
Мониторинг на изпълнение на услугата „Социален асистент” и „Домашен помощник” На основание разработената от екипа по проекта и привлечени за целта външни експерти, индивидуални графици за всяко наето лице за обгрижване на един или група от потребители за установяване на работно време на социалните асистенти и домашните помощници, разпределението им между отделните потребители и времетраенето на извършваните социални услуги, методика за осигуряване на качество, включваща ясни индикатори и правила ще бъде извършван текущ контрол чрез:
• редовни посещения на всички потребители (веднъж месечно) за мониториране на дейността на социалните асстенти и домани помощници;
• проверка и преглед на създадената документация;
• Разглеждане на направени от страна на потребителите и техните законни представители или роднини предложения за подобряване на социалните услуги;
• Провеждане на проучване чрез формуляри за обратна връзка за установявяне степента на удовлетвореност на потребителите от предлаганата услуга,обобщаване получените резултати и предприемане на коригиращи действия.
|