Дейности:
|
1. Управление на проекта Управлението на проекта включва следните поддейности:
администриране;
финансов мениджмънт;
счетоводство;
архивиране;
мониторинг;
изготвяне на финален отчетен доклад.
В рамките на Дейност 1 ще бъде проведена начална среща на всички членове на екипа за уточняване на конкретните задължения, обсъждане на плана за действие, разясняване на методите за вътрешен контрол и оценка на риска. Работни срещи ще се провеждат ежеседмично, а при нужда и ежедневно. Те са особено важни, защото ще се обсъждат изпълнените дейности и постигнатите резултати по проекта, възникналите трудности и рискове и ще се предприемат възможни коригиращи действия. За осъществяването на тази дейност ще отговаря ръководителя на проекта.
След приключване на предоставянето на услугите “социален асистент” и “домашен помощник” ще бъде изготвен финален отчетен доклад.
2. Осигуряване на въвеждащо обучение на социални асистенти и домашни помощници. Община Якоруда ще осигури въвеждащо обучение на 20бр. социални асистенти, преди да започнат работа в дома на потребителя, което ще трае 3 дни и ще бъде направено от нает за целта обучител. Обучението ще включва следните теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент умения за извършване ;
• основни задължения на социалния асистент;
• специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания;
• методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”;
• етични стандарти в работата на социалния асистент;
• здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт;
• процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг;
Въвеждащо обучение ще бъде осигурено на 20бр. домашни помощници, преди да започнат работа в дома на потребителя.То също ще трае 3 дни, ще бъде извършено от нает обучител и ще включва следните теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите на домашния помощник знания и умения;
• основни задължения и права на домашния помощник;
• етични стандарти в работата на домашния помощник (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
• специфика на грижите за стари хора, за лица с увреждания;
• разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
• умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
• умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
• здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.);
3. Подбор на потребителите на социалната услуга. Подборът на потребителите ще се извърши на базата на разработени от община Якоруда критерии за подбор. В тях ясно ще бъдат посочени изискванията и условията, на които трябва да отговарят кандидат-потребителите. Ясно ще бъдат определени процедурата и сроковете, както и комплекта от документи, който трябва да бъде подаден до кандидата. Ще се спазва принципа на равнопоставеност на пол и религия. 4. Подбор и назначаване на социални асистенти и домашни помощници. Ще бъдат подбрани и назначени 17бр. социални асистенти от обучени 20бр. и 17бр. домашни помощници от обучени 20бр. Тяхното назначаване ще се извърши след проведено интервю от представители на община Якоруда с цел установяване степента на усвоените знания и придобити умения по време на обучението, мотивацията и нагласите им за тази работа. Подборът и наемането на персонала ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство, ще осигурява защита на потребителите и ще се извърши съгласно утвърдените Методики за предоставяне на услугите «домашен помощник» и «социален асистент» . Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики, от които ще им бъде предоставен екземпляр. 5. Извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител и разработване на индивидуални планове за предоставяне на социалните услуги Услугите „Социален асистент” и „Домашен помощник” ще се предоставят след оценка на потребностите на кандидат-потребителя от съответната социална услуга, изготвена с помощта на наети за целта консултанти. На база на оценката с участието на потребителя, а когато това е невъзможно – с участието на негов роднина, близък или законен представител, ще се изготви и индивидуален план. Планът ще се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания. . Индивидуалният план ще формулира целта на предоставянето на услугите „социален асистент” и “домашен помощник” и ще съдържа описание на дейностите, които ще бъдат извършвани за задоволяване на установените в съответствие с чл. 40 г, ал.2 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане индивидуални потребности на потребителя. При първоначалното му изготвяне ще се отчитат здравословното и психично състояние на потребителя, неговите индивидуални нужди и потребности от всекидневна грижа, социалният му статус и материалното му положение.
Изготвените планове, които се подписват от потребителя или от негов законен представител и Община Якоруда, ще се актуализират от ангажираните за това консултанти веднъж на шест месеца или по-рано, ако са настъпили изменения във вече констатираните обстоятелства. Промените ще се съгласуват с потребителя, негов роднина, близък или с неговия законен представител, след което ще се впишат в плана.
6. Предоставяне на социалните услуги „домашен помощник” и „социален асистент” Ясно ще бъдат определени професионалните задължения и отговорности на персонала, което ще гарантира високо качество на предлаганите услуги. Социалният асистент и домашният помощник ще извършват предвидените в договора и в индивидуалния план на потребителя дейности, съобразявайки се с ежедневните му нужди и предпочитания.
Те ще спазват стриктно договорения период от време, който трябва да прекарват при потребителя. Всяка промяна в работното време ще се съгласува с потребителя и с Община Якоруда. Социален асистент и домашен помощник ще се заменят с друг само при наличието на основателни причини и в съответствие с утвърдените Методики за предоставяне на услугите. Замяната на социалния асистент/домашния помощник ще се съгласува с потребителя, неговите близки или законния му представител в случаите, когато промяната е с постоянен характер или с времетраене повече от 30 дни.
Представител на екипа по проекта ще осъществява непрекъснат мониторинг върху работата на социалните асистенти и домашни помощници и ще оценява нейното качество.
Представител на екипа по проекта ще посещава потребителя веднъж месечно, за да мониторира на място предоставянето на услугата. Резултатите от проведените срещи и предприетите действия ще се документират с цел осигуряване на връзка.
7. Дейност за осигуряване на публичност. 1. Проектът ще бъде популяризиран в регионалните медии чрез публикации в местен/регионален ежедневник – 3 статии;
2. Участниците по Проекта ще и разпространят рекламни брошури с информация за дейностите по Проекта – 150 броя;
3. При реализиране на Проекта ще бъдат организирани 3 медийни изяви /радио или TV/ с цел запознаване участниците и обществеността с планираните дейности. При реализиране на всички дейности ще бъдат отчетени публично постигнатите резултати от изпълнението на Проекта.
4. С цел информиране на обществеността за проекта, изпълняван по ОП”Развитие на човешките ресурси”, съфинансиран от ЕСФ и осигуряване на публичност ще бъде направена и поставена на видно място 1 бр. табела.
5. На сайта на общината ще се публикува информация за изпълнението на проекта.
|