Дейности:
|
1.Подбор на потребителите на социалната услуга и подбор на социални асистенти и домашни помощници. Да се направи преглед на потребностите от социални услуги на всеки кандидат потребител и да се прецени колко време ще бъде необходимо да работи доставчикът на услуги, за да бъдат удовлетворени.
Да се проведе интервю с желаещите да работят като социални асистенти, за да се установи какви умения и знания притежават, какъв придобит опит в предоставянето на социални услуги имат до сега и какви потребности от допълнително обучение имат, за да се обучат и да бъдат готови да извършват работата си качествено.
2.Извършване на индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител и разработване на индивидуални планове за предоставяне на социалните услуги, в съответствие с чл. 40г от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. С помощта на беседа и наличните медицински документи да се установи кои са индивидуалните потребности, които следва да бъдат удовлетворени. 3. Предоставяне на социалните услуги „домашен помощник” и „социален асистент” заедно или поотделно. Предоставянето на социални услуги под формата на обгрижване в домашна среда ще подкрепи както лицата, ангажирани с извършването на тази дейност, така и членовете на целевата група. 4. Въвеждащо обучение на социални асистенти и домашни помощници, които не са преминали такова в рамките на фаза 1 и фаза 2 от настоящата схема През периода на реализиране на проекта се предвижда провеждането на въвеждащо обучение. Разработването на темите и съдържанието на обученията се изпълнява от Екипа за управление на проекта с помощта на специалисти – социални работници с дългогодишен стаж.
Ръководителят осигурява въвеждащото обучение по теми, свързани с начина на поведение, основни задължения на социалния асистент и домашния помощник, грижи по задоволяване на специфичните потребности на потребителите, здравословни и безопасни условия на труд и др. Обученията ще се провеждат от обучители /социални работници/.
За осъществяването на тази дейност са предвидени разходи за командировки на обучаваните, които живеят извън населеното място, в което се провежда обучението. Предвидени са разходи за командировки и на лекторите.
5.Поддържащо обучение и супервизия. По време на изпълнение на дейностите по проекта ще се извършва непрекъснат мониторинг и при констатиране на нередности ще се предприемат необходимите мерки като основната от тях е провеждането на поддържащо обучение от подходящи квалифицирани специалисти.
Предвижда се да бъдат наети социални асистенти и домашни помощници, които до сега не са извършвали такива дейности. Целта е заедно с подпомагането на обслужваните лица да се подпомогнат и социалните асистенти и домашните помощници като им се осигури безплатно обучение. Да им се даде възможност да придобият „занаят” – знания и умения, благодарение на които ще могат да си осигуряват прехраната и след приключването на дейностите по проекта. Това благородно дело от друга страна предполага по-дълготрайно поддържащо обучение, защото придобиването на умения за предоставянето на услуги на хора в неравностойно положение е много трудна и отговорна задача.
За осъществяването на тази дейност са предвидени разходи за командировки на обучаваните, които живеят извън населеното място, в което се провежда обучението. Предвидени са разходи за командировки и на лекторите.
Мониторинг ще се извършва и от външни експерти. Община Белица ще изпълнява за пръв път такива дейности по ОП”РЧР” и за да бъде сигурна, че извършва качествено тези дейности желае да има външен мониторинг.
6.Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители по схема “Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот на хора с различни видове увреждания и самотно живеещи хора” с описание на обхвата на ус Запознаване на обществеността с целите на проекта, чрез разпространяване на информация за реализирането на проекта, издаване и разпространение на информационни материали.
Поддържане на работни взаимоотношения с местните медии и обществени организации за популяризиране на проекта, чрез предоставените от екипа за управление информационни материали.
Чрез изготвените брошури, дипляни и др. информационни материали се популяризира предоставянето на социалната услуга в семейна среда, условията за предоставянето и, реда за подаване на документи за участие и др.
Периодично информиране на обществеността за хода на дейностите по реализацията на проекта.
Дейността по проекта се популяризира съгласно изискванията на ЕСФ чрез ОП”РЧР” като част от тези инициативи.
7.Организация и управление на проекта. Всички документи, необходими за ефективно управление на процеса по предоставянето на услугата и за защита на потребителите се създават и се съхраняват в посочените от българското и общностното законодателства срокове.
Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на Проекта и знамето на ЕС.
Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл.90 от Регламент (ЕО) № 1083/2006 .
Цялостна отговорност за спазване на общностното и национално законодателство при изпълнението и управлението на дейностите носят всички членове на екипа за управление на проекта.
Предвиждат се материали и консумативи за воденето на документацията по проекта.
|