Дейности:
|
Дейност 1
Съставяне на информационни материали с цел представяне на проекта и дейността “Социален асистент”
Планираме създаване на рекламни материали, които да съдържат информация за проекта, информация за целия процес на предоставяне на услугата Социален асистент, описание на правата и задълженията на социалния асистент и на потребителя, размер на потребителска такса и др. Ще бъде избран подизпълнител, който да направи дизайна и да отпечата рекламните материали Дейност:2
Провеждане на встъпителна среща за популяризиране на дейностите по проекта
На срещата ще бъдат поканени членове на семейства на потенциални потребители на услугата “Социален асистент”, потребители, местни ключови партньори и медии, които да отразят събитието и да популяризират проекта. Дейност:3
Разработване на интернет сайт
Интернет сайтът ще съдържа подробна информация за възможностите за ползване на услугата “Социален асистент”, кратко представяне на проекта и дейността на партньорите по проекта. Ще бъде избран подизпълнител, който да отговаря за дейностите по изготвяне на сайта. Дейност:4
Избор на подизпълнител за изработване на материали за популяризиране на проекта
С цел създаване на „видимост” на Оперативната програма за широката общественост и приобщаване на различни целеви групи към активно участие в програмата ще бъдат изготвени шапки, тениски, химикалки, чанти, чаши, календари и др. Дейност:5
Подбор на потребители на услугата социален асистент
Партньорите по проекта ще подберат 40 лица, които имат нужда от социален асистент – самотно живеещи хора или хора с увреждания. Дейност:6
Подбор на социални асистенти и рехабилитатор, социален консултант
Ще се подберат 20 броя социални асистенти, 1 рехабилитатор и 1 социален консултант от община Кюстендил. Кандидатите ще бъдат интервюирани за работа от екипа по проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите за работа. След подбора на кандидатите ще се сключат договори с тях, съгласно Кодекса на труда. Дейност:7
Провеждане на обучения на социалните асистенти
Планира се провеждане на 3 обучения по 2 дни. Участниците ще се извозват с микробус до мястото на обучението. Лицата ще бъдат обучени на място, което да предполага висока концентрация и ангажираност
Обученията ще включват следните теми:
1-во обучение: Представяне на програмата "Социален асистент" -
2 – ро обучение: Целеви групи. Специфика на потребностите. Специфика на работа с потребностите.
3 – то обучение: Решаване на проблеми и конфликтни ситуации. Подход за решаване на проблемите.
Дейност:8
Разработване на индивидуални планове за предоставяне на социални улуги и индивидуални работни графици за предоставяне на услугата Социален асистент на всеки потребител
Оценката ще се извърши от професионалист с участието на потенциалния потребител на услугата “Социален асистент”. Дейност:9
Сключване на договор между доставчик и потребител и предоставяне на услугата «Социален асистент»
Договорът се сключва писмено в 7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата. Договорът е тристранен – между потребителя, Социалния асистент и Доставчика на социалната услуга.
След сключване на договора стартира предоставяне на услугата «Социален асистент» от наетите и обучени лица.
Дейност:10
Провеждане на двудневно поддържащо обучение на социалните асистенти
Планира се работа по групи и решаване на различни казуси, свързани с ежедневието на социалния асистент. Дейност:11
Провеждане на заключителна информационна среща по проекта
Планира се организиране на заключителна информационна среща, на която да се поканят представители на община Кюстендил, ключови партньори, представители на Дирекция “Социално подпомагане” и потребители на социални услуги и др. заинтересовани лица.
|