Дейности:
|
Дейност 1: Ремонтни дейности и оборудване на Центъра; Ще бъдат осъществени ремонтни дейности на помещенията предвидени за проектните дейности. Помещенията са подходящи за изграждане на Центъра, но през последните 10 години те са необитаеми и се нуждаят от ремонт на покрива и козметични ремонти. Ще бъде проведена процедура за възлагане на ремонтните дейности на изпълнител, за качественото ремонтиране на помещенията: арт-зала, консултативен кабинет, офис, санитарно помещение, входно антре. Ще бъде осигурено оборудване на консултативния кабинет и за Арт-центъра. За кабинета ще бъдат закупени мебели – бюро, офис-столове, библиотека. За Арт-центъра ще бъдат осигурени две маси, двадесет стола и всички планирани материали и консумативи, обезпечаващи арт-дейностите. Дейност 2: Разработване на програми и методики за творчески арт-дейности по изкуства и за индивидуална и групова консултантска работа за интервенция според установените проблеми на децата; Дейност 2: Разработване на програми и методики за творчески арт-дейности по изкуства и за индивидуална и групова консултантска работа за интервенция според установените проблеми на децата; Дейност 3: Сформиране и обучение на консултантски екип и творчески екипи на Центъра за работа с децата и техните семейства; Консултативният мултидисциплинарен екип ще бъде селектиран, чрез конкурс, обявен съобразно изискванията на КТ и правилника на Община Плевен. УС на сдружението ще назначи комисия, която ще проведе конкурса на два етапа: по документи и интервюта с кандидатите. Творческият екип от художествени ръководители и арт-терапевти ще бъде сформиран из средите на експертните и консултантски организационни структури на нашата организация. Ще бъдат разработени длъжностни характеристики и договори, които ще бъдат сключени веднага след избора на консултантите, художествените ръководители и експертите.
Екипите ще бъдат обучени, чрез два изнесени четиридневни семинари. Първият ще бъде въвеждащ и ще подготви персонала и екипите със специфични знания и практически умения за работа с целевата група. Вторият ще се проведе в средата на проектното изпълнение. Неговата задача е свързана с разрешаването на конкретни казуси и практическо обучение, върху дейностите с конкретните ползватели на услугите.
Семинарите ще използват интерактивни методи, подходящи за обучение на възрастни, предполагащи практически занимания в малки групи, дискусионни форми и др. Ще бъдат разработени учебни материали, а в края на всеки семинар ще се провеждат анкети за обратна връзка.
Дейност 4: Сформиране и дейност на детските групи и дейност на творческите ателиета на Арт-центъра по изобразително, театрално, музикално изкуство и фотография; На основата на методологията за насочване на децата от целевата група към конкретните творчески дейности ще бъдат проведени анкети, интервюта и индивидуални разговори. Ще бъде приложен като основен индикатор желанието, предпочитанията и личната мотивация на всяко дете.
Заниманията в Арт-центъра ще се провеждат ежедневно, по разработените програми и графици. Те ще се провеждат в продължение на десет месеца. Едновременно с творческите занимания, ще бъде включено специално време за подпомагане на подготовката им за училище.
Предвижда се да бъдат проведени осем творчески изяви да децата в салона на читалището-партньор, пред местната общност. Те ще повишат самочувствието и личната самооценка на децата от целевата група, както и ще променят негативното отношение на местната общност към тях. Този подход е стимулиращ и позитивно въздействащ не само върху децата и техните семейства, но и върху широката общественост в селото, която обикновено е важен фактор за поведението, развитието и социалното включване на децата.
Ще бъдат организирани театрални представления на база на драматизациите, подготвени в Арт-центъра, концерти, изложби на творби на децата от целевата група, фото-представяния.
Дейност 5: Предоставяне на консултации и подкрепа на децата и техните семейства /педагогическа, психологическа и социална/. Консултативната дейност ще се провежда ежедневно в кабинета, подготвен за тази цел. Мултидисциплинарният екип /психолог, социален работник, педагог и лекар/ ще има задълженията да разработят информационни карти за всяко дете от целевата група и индивидуален план, съдържащ методите и инструментите за интервенция, планираните резултати и оценка на риска. Ще бъдат провеждани групови и индивидуални консултации на децата от целевата група, както и на представители на техните семейства. Ще бъдат водени необходимите регистри, моментни снимки, анализи и доклади за напредъка на въздействие на консултативната интервенция.
При определени случаи, консултативният екип ще тества и въведе мобилни услуги – в домовете на децата от целевата група. Това ще се наложи при деца, чиито семейства отказват присъствие в Центъра. В тези случаи нашият екип ще потърси контакти и възможност за подкрепа в домовете на децата. Ще бъдат потърсени възможности за въздействие и върху по-широкия семеен кръг на децата.
Дейност 6: Реализиране на програма за изграждане на социални умения и социално интегриране; На основата на разработената програма, ще бъдат сключени договори с арт-трупи и арт-организации за организирането и представянето на професионални театрални представления, музикални концерти, срещи с професионални творци, както и с талантливи техни връстници. Ще бъдат организирани посещения на музеи, галерии, културно-историческото наследство и обществено значимите институции в град Плевен. Тази програма не само ще повиши познанията и социалната ориентация на децата от целевата група, но ще има позитивно мотивиращ ефект върху тях, за изграждане на гражданска култура и ценностна система. Дейност 7: Осигуряване публичност на проекта Планът за осъществяване на публичността на проекта ще включва всички дейности и стъпки, свързани с популяризиране на проекта и на дейността на Центъра. Ще бъдат изработени информационни листовки, които ще бъдат разпространени на пресконференцията, с която проектът ще стартира, както и на Публичния форум в с. Ясен, на който ще бъде предоставена детайлна информация за проектните цели, дейности и очаквани резултати. Ще бъдат тиражирани и информационни брошури, отразяващи дейността на Центъра, които ще се разпространяват в хода на проектните дейности. Предвидени са 10 медийни публикации в печатните медии и излъчвания в електронните, през целия проектен период. В офиса на сдружението, както и на сградата на читалището-партньор ще бъдат поставени информационни табели. Всички издадени информационни материали ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на Схемата за безвъзмездно финансиране. През последния проектен месец ще бъде проведена конференция за представяне на резултатите и мотивиране на заинтересовани организации и институции да се включат в осигуряване устойчивостта и мултиплициране на дейностите. Дейност 8: Управление на проекта и изграждане на мрежа от доставчици на услуги на деца в риск, чрез изкуства; Със стартирането на проекта ще бъде разработен План за вътрешно наблюдение и оценка, съдържащ качествени и количествени индикатори. Ще бъде приет и екшън-план, който ще съдържа детайлните стъпки за изпълнение на всяка проектна дейност. Ще бъде разработена и приета схема за вътрешната субординация на екипите, както и за комуникационните взаимоотношения между членовете им.
За доброто и ефективно управление на проектните дейности ще се провеждат месечни екипни срещи, на които ще се отчита напредъка на проекта, ще се планират следващите стъпки по неговото изпълнение и ще се анализират възникналите трудности, рискове и затруднения, както и конкретните мерки за отстраняването и преодоляването им. В екипните срещи ще участват проектния, консултантския, супервайзърския и творческия екипи.
След стартирането на проекта ще бъде сформиран Партньорски съвет, в който ще бъдат излъчени представители на партньорите и привлечени представители на заинтересованите страни. Неговата роля в проекта ще е не само в подкрепящите му функции, но и в осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на проектните дейности и предоставяни услуги.
|