Дейности:
|
Информацианна кампания по проекта За постигане на поставените цели ще бъдат изработени информационни материали - 500 бр. дипляни; 5 бр. табели за визуализаци, поставени в кметствата, където се изпълнява проекта и в офиса на проекта в град Мизия; ще бъдат публикувани 2 съобщения в местен вестник; 2 излъчвания по местната кабелна телевизия; ще се създаде и поддържа портал към Интернет страницата на общината, съдържащ необходимата информация за ОП РЧР, за приоритетно направление 5- фаза 3, информация за целите и основните дейности на проекта, потребителите на услугата СА/ДП, източниците на финансиране, приноса на водещата организация и на договарящия орган; използвана методология; анализи, изготвени от общината, касаещи дейностите СА и ДП. Подбор на потребители на услугите “Социален асистент” /СА/ и “Домашен помощник” /ДП/. Подборът на потребителите на услугите СА/ДП ще се извърши чрез допитване (пряка анкета) до хората, нуждаещи се от обгрижване в домашна среда.. За целта потребителите ще попълнят заявления за ползване на услугата СА/ДП. Подбор на социалните асистенти и домашните помощници За съответните дейности подборът ще се извършва между лица, работили по ОП РЧР, приоритетно направление 5-фаза 1, безработни лица, пенсионери и други търсещи работа лица; между желаещите да работят допълнително; както и между лица, членове на семействата на обслужваните. Подборът ще се извърши чрез интервю от комисия с представители на Дирекция Бюро по труда – Оряхово и община Мизия. Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на 48 бр. потребители от община Мизия. Оценките ще се разработват от експерт; ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на всеки потенциален потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. 5.Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” /СА/ и “Домашен помощник” /ДП/ Изготвяне и подписване на индивидуален договор за всеки потребител, в зависимост от неговите потребности от социални услуги. Изработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите “Социален асистент” /СА/ и “Домашен помощник” /ДП/ Индивидуалните планове ще се изготвят с участието на потребителите и ще бъдат съобразени с начина им на живот и предпочитания, изготвената оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска. Ще съдържат описание на дейностите, които ще бъдат извършвани по часове и ще включват оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и на прекия доставчик на услугите. Изработване на ежедневни графици за предоставяне на услугите “Социален асистент” и “Домашен помощник Ежедневните графици ще се изработват в съответствие с индивидуалните планове на социалните асистенти и домашните помощници. В тях потребителите на услугите СА/ДП ще се подписват, с което ще удостоверяват, че социалният асистент или домашният помощник е изпълнил задълженията си. На база ежедневни графици ще се оценява работата на наетите в дейност „Социален асистент”/ „Домашен помощник лица. Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Обучението ще се извърши по специално изготвена за целта програма, съдържаща всички задължителни за получаване на качествено обучение теми. Предвижда се обучението да се проведе от социалния консултант на екипа- специалист в областта на социалните услуги.
Ще бъде проведено:
Въвеждащо обучение за 5 бр. СА- в рамките на 5 дневен курс, социалните асистенти ще получат необходимите знания и умения да оказват физическа, психологическа и емоционална подкрепа на самотноживеещите и хората с увреждания; да оказват подкрепа за социалното им включване, реинтеграция и преодоляване на социалната изолация. В рамките на 5 дневния курс един ДП също ще бъде обучен за организиране на бита и хигиената в дома на потребителите по предварително изготвена за тях програма.
Надграждащо- предвижда се провеждане на 2-дневно надграждащо обучение разделено на социалните асистенти и на домашните помощници за повишаване на тяхната квалификация, професионални умения и мотивация.
Предоставяне на социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” Социалните асистенти ще предоставят следните услуги: помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него -организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература , придружаване при разходка и посещение на църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента; административни услуги - съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.; медицински услуги - съдействие при настаняване в болница, при необходимост грижи в болницата, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства.
Домашните помощници ще предоставят следните услуги: текущо почистване – подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение; основно почистване - измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.; поддържане на лична хигиена - помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване или придружаване до мястото на услугата; хранене - приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране; битови услуги - закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.
Актуализация на индивидуалните планове На 9-ия месец от стартиране на проекта ще се извърши актуализация на индивидуалните планове за предоставяне на социалните услуги, поради възможността от настъпили промени в нуждите на потребителите. Мониториране на предоставяните услуги и на изпълнението на проекта Разработване на анкети, анализи и оценки за дейността на социалните асистенти и домашни помощници – 9 –ия и 14-ия месец; Месечни посещение за проверка качеството на предоставяните услуги и превенция на риска; Изготвяне на ежемесечни отчети от екипа на проекта за отчитане на извършените дейности.
|