Дейности:
|
Информационна кампания Разработване на информационни материали и провеждане на кампании сред потенциалните потребители с описание на обхвата на услугата “Домашен помощник” и реда за нейното предоставяне. Ще бъдат изработени рекламни материали: 500 броя флаери и 50 броя плакати, които ще се предоставят на социалните служби и неправителствени организации на и за хора с увреждания. Ще бъде направена конференция в сградата на Община Варна за информиране на нуждаещите се за ползване на услугата ”Домашен помощник” Индивидуални оценки Разработване на индивидуални оценки на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители. Оценките се разработват от служител на кандидата- Община Варна и включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности за удовлетворяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Подбор на потребители на услугата “Домашен помощник” Анализ на съществуващите бази данни от индивидуални оценки ще бъде съставен лист на нуждаещите се от социални услуги. Подбор на домашните помощници Ще бъдат проведени интервюта с всички желаещи, ще бъдат проучени техните мотивации, професионалният им опит и ще бъдат определени подходящите за съответната длъжност кандидати. Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата “Домашен помощник” на всеки потребител Ще бъдат разпределени часовите ангажименти на персонала, според индивидуалните оценки и желанията на клиентите. Тристранни договори Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугата “Домашен помощник” и работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора (права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик – домашен помощник, права и отговорности на бенефициента – доставчик на социални услуги, други партньори). Обучение на персонала Обучение на домашните помощници за предоставяне на качествени услуги. Обучението ще се извършва от препопдаватели , които имат опит в квалификацията на домашни помощници и има разработена учебна програма. Предоставяне на социалната услуга „Домашен помощник” на потребителите. Услуги, предоставяни от домашен помощник:
1.Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение);
2. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.);
3. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др. или придружаване до мястото на услугата);
4 Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране);
5.Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др.).
|