Описание на проекта:
|
Подбор на лицата, които ще бъдат наети за предоставяне на услугата “Социален асистент”, Подбор на потребители на услугата “Социален асистент”, Въвеждащо обучение на социалните асистенти, , Предоставяне на социалната услуга „Социален асистент”, Осигуряване на публичност на проекта
|
Дейности:
|
1. Подбор на лицата, които ще бъдат наети за предоставяне на услугата “Социален асистент” Ще се проведе подбор на 30 лица, които да работят по предоставяне на услугата “Социален асистент”, и ще се проведе среща с тях, на която да се изясни на подбраните лица правата и отговорностите на потребителя и неговите близки, на прекия доставчик на услугата – социалния асистент и на бенефициента – организацията, доставчик на социални услуги. 2. Подбор на потребители на услугата “Социален асистент” Ще се проведе подбор на потребители на услугата “Социален асистент” и ще се осъществи разяснителна среща с подбраните лица за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора, който ще бъде сключен с тях. Ще бъде проведено анкетно проучване сред подбраните лица за определяне на нивото на доходите им и нуждите им от социални услуги. Ще бъдат избрани само потребители с ниски доходи и с декларирана нужда от социални услуги. 3. Въвеждащо обучение Ще бъде проведено въвеждащо обучение на подбраните 30 лица в две групи по 15 души, за 5 дни по 6 часа за всяка група от външен експерт – обучител, със собствена методика за обучение в основи на дейността "Социален асистент" по следните теми:
• общи познания за домашните грижи и за необходимите на социалния асистент умения;
• основни задължения на социалния асистент;
• специфика на грижите за стари хора, за деца и лица с увреждания, за терминално болни;
• методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”;
• етични стандарти в работата на социалния асистент;
• здравословни и безопасни условия на труд, включително въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт;
• процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг;
• спазване на основните принципи на грижата в общността, свързани с насърчаване независимостта на потребителя, зачитане на неговото достойнство и правото му на лично пространство;
• поверителност на личните данни и информация;
• антидискриминационни практики, включително зачитане на различията;
• недопускане и ранно сигнализиране на опасност от различни форми на злоупотреба или експлоатация на потребителите, включително сексуален, расов/етнически и други форми на тормоз;
• действия и поведение при предоставяне на услуги, изискващи физически допир;
• действия и поведение при боравене с пари и имущество на потребителя;
• действия и поведение при отказ от получаване на подаръци и завещания;
• злоупотреба с алкохол, цигари и други вредни за здравето вещества по време на работа;
• начини, по които се изразява загриженост относно управлението и/или предоставянето на услугата, включително обсъждането на лоши практики;
• оценка на рисковете, включително на опасностите в дома на потребителя;
• избор на подходящо облекло и обувки, респективно използване на лични предпазни средства;
• оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи;
• оказване на помощ при приемането на лекарства, правила и граници на отговорност;
• основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на опасностите от заразяване;
• действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение;
• действия и поведение при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз;
• действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции;
• основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и нормативните актове по прилагането му
• опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя (напр. неизправна ел. инсталация, повредени домакински уреди, и пр.);
• поведение спрямо домашни любимци;
• правила и процедури за достъп до дома на потребителя;
• правила за водене на документация относно инциденти, случили се с потребители или асистенти.
4. Предоставяне на социалната услуга „Социален асистент” Това е основната дейност за постигане на резултатите от проекта. Предоставя се услугата “Социален асистент” на 60 потребители от 30 социални асистенти в продължение на 12 месеца по изготвени индивидуални графици и на база подписани тристранни договори. Социалните асистенти ежедневно попълват журнали за услугите, предоставяни на всеки потребител, които се събират и съхраняват от координатора на проекта. При необходимост или влошаване на състоянието на потребителите на социалната услуга индивидуалните графици се актуализират. 5. Мерки за информация и публичност на проекта и услугата “Социален асистент” Дейността осъществява мерките за информация и публичност на проекта чрез:
• монтаж на табела в офиса на проекта – за обхванатите от проекта лица и посетителите на офиса;
• издаване на пълноцветна брошура за проекта – 2000 бр., която ще бъде разпространена сред регионални институции и неправителствени организации, работещи в социаалната сфера;
• изработване на интернет страница на проекта – за представяне на проекта в Интернет-пространството като най-добър инструмент за осигуряване на публичност;
• организиране на семинар за 50 представители на местни институции и НПО, работещи в социалната сфера, с представяне на резултатите от проекта;
• организиране на две пресконференции с местните медии – за представяне на проекта в неговото начало и за представяне на резултатите.
|