Дейности:
|
1. Подготовка на проекта Дейността включва:
1. Сформиране на екип за управление на проекта;
2. Изработване на информационни материали - брошури с подробно описание на целите и подхода на проекта, дейностите, осъществявани от домашните помощници и предимствата на услугите в обичайна домашна среда; редакцията ще бъде извършена от представител на отдел „Връзки с обществеността” на водещия кандидат.
3. Изработване на въпросник за подбор на кандидатите за домашни помощници;
4. Отпечатване на досиета – картони на бенефициентите /100 бр./ и на месечни доклади за протичане на грижите /650 бр./ съобразно първоначално предвидения брой бенефициенти и при отчитане на евентуална промяна.
2. Провеждане на информационна кампания с цел популяризиране на проекта сред общността Дейността включва:
1. Разпространение на брошури в началото на проекта на територията на целевите райони /Лозенец, Триадица и Средец/, а именно в дирекциите „Социално подпомагане”, Бюрата по труда, ДКЦ, медицински центрове и болнични заведения;
2. Съобщения в медиите за стартиране на проекта и неговите цели – основно чрез радио и телевизия с цел достигане на информацията включително и до хора, които са трудно подвижни и не могат да напускат домовете си;
3. Провеждане на пресконференция за представяне на проекта в общността;
4. Периодични прессъобщения;
5.Периодично публикуване на информация на сайта на БЧК.
3. Подбор на потребители на услугата „домашен помощник” Подборът на бенефициенти ще бъде извършен от екипа за управление на проекта съвместно с представител на Столична община.
1.Първоначален подбор на потенциални бенефициенти. Включва:
1.1. Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциални бенефициенти на услугата „домашен помощник
1.2. Подбор на бенефициенти на база подадени лично документи от бенефициенти, както и получени молби чрез Дирекциите „Социално подпомагане”.
2. Окончателен подбор на бенефициенти на база изработените критерии /т. 4.5./
4. Индивидуална оценка на потребностите на всеки потребител Индивидуалната оценка на нуждите на всеки потребител ще бъде извършена от екип, включващ медицинско лице, експерт социални дейности /представител на партньора по проекта/ и психолог, последният в случай на необходимост. Тази оценка ще бъде направена в началото на проекта на всички бенефициенти /50/, подбрани според определените критерии. Индивидуална оценка ще бъде извършвана и в хода на проекта от същия екип, в случай на включване на допълнително бенефициенти, както и при промяна на бенефициентите или тяхното състояние. С цел улесняване придвижването на екипа между отделните бенефициенти, за периода на оценката са предвидени карти за градски транспорт. Дейността включва:
1. Посещение в дома на пациента
2. Извършване на медико-социална анкета съвместно с пациента или близките му.
В резултат от посещението в дома на бенефициента и анкетата се определят реалните нужди по вид, времетраене и периодичност.
3. Попълване на досие на бенефициента – съдържа лични данни, данни за здравословен статус и личен лекар, социални контакти, адрес и телефон и др. и се съхранява в офиса по проекта.
4. Изработване на индивидуални планове за грижа в резултат от оценката;
5. Изготвяне и подписване на договори с крайните бенефициенти.
5. Подбор на домашни помощници Лицата, които ще бъдат назначени като домашни помощници по проекта, ще бъдат подбрани чрез бюрата по труда, както и чрез средствата за масова информация. Подборът ще бъде извършен от екипа за управление на проекта.
Дейността включва:
1. Провеждане на процедура по подбор на кандидати за социални асистенти и домашни помощници на няколко етапа:
а/ подбор по документи;
б/ интервю с кандидатите: провежда се от членове на екипа за управление на проекта, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, както и да им предостави изчерпателна информация за ангажиментите и функциите на домашния помощник;
2.Изготвяне и подписване на договори с избраните кандидати за домашни помощници.
3. Изработване на работно облекло и на чанти с отличителен знак
6. Обучение на домашни помощници Дейността включва:
1. Сформиране на екип от обучители;
БЧК разполага с обучени обучители за нуждите на обучението – лектори от Факултета по Обществено здраве, МУ-София.
2. Провеждане на обучението;
Обучението ще бъде проведено в Националния учебен център на БЧК в с. Долни Лозен. За целта са предвидени карти за градски транспорт с цел улесняване ежедневното придвижване на обучаващите се до учебния център. Български Червен кръст е лицензиран в НАПОО за обучение на домашни помощници /№ на лиценза 200512306 от 15.02.2006/. Курсът се състои от 100 учебни часа /44 часа теория и 56 часа практика/ и завършилите го придобиват следните умения и компетенции: а) Разпознаване значението на различните начини на изразяване, възприемане и съобщаване за евентуални промени; б) съобразяване с уменията и навиците и информиране на болногледаческия екип за тях; в) извършване на подпомагащи и обгрижващи мерки в рамките на дейностите от ежедневието; г) умения за изслушване и показване на разбиране; д) уважение към личността; извършване на болногледачески действия в сътрудничество с екип; е) осъзнаване границите на собствените компетенции;ж) грижи за сигурността на околната среда; з) изграждане на собствено здравословно поведение; и) способност за разпознаване на тежките ситуации и др.
3.Полагане на теоретичен и практически изпит след завършване на обучението
4.Издаване на удостоверение за успешно завършен курс
Сформирането на екип от обучители, организирането и провеждането му, както и издаването на сертификати ще бъде подготвено от организатор обучение – представител на водещия кандидат.
7. Предоставяне на услугата „домашен помощник” на 50 души с увреждания на територията на Столична община - район Лозенец, Триадица и Средец Дейността включва:
1. Изработване на работни графици /всеки домашен помощник предоставя услуги на минимум двама бенефициенти на пълен работен ден или почасово, според конкретните нужди на бенефициента/;
2. Предоставяне на услугата „домашен помощник - ще се осъществява съгласно указание на МТСП за организиране работата на домашния помощник.
Съгласно Правилата за добра практика е предвидено закупуването и ползването на консумативи /ръкавици, калцуни/ в ежедневната работа на домашните помощнииц.
3.Надлежно попълване на документацията от страна на домашните помощници – за всеки бенефициент се попълва индивидуален „Доклад за протичане на грижите” при всяко посещение. 4. Периодично преразглеждане на графиците и актуализирането им в случай на промяна на потребностите;
5. Обучение за самопомощ и справяне с ежедневни дейности в зависимост от възможностите на бенефициента.
С цел ефективно разпределение на времето на домашните помощници са предвидени карти за градски транспорт за периода на предоставяне на услугите 12 месеца/.
8. Супервизия и подкрепа на домашните помощници включително с провеждане на поддържащо обучение в хода на проекта Екипът за управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи с домашните помощници с цел супервизия и консултация. На базата на тези срещи ще бъде направена оценка на нуждите от допълнително/поддържащо обучение за домашните помощници. Предвидени са две еднодневни поддържащи обучения в хода на проекта, като домашните помощници ще бъдат разделени на две групи за всяко обучение с цел да не се прекъсва работния процес. 9. Мониторинг и оценка на качеството и ефективността на предоставяните услуги Предоставянето на услугите подлежи на редовен мониторинг, който ще бъде извършен чрез:
А) Посещения в дома на всеки потребител веднъж месечно от страна на координатора на проекта /с цел улесняване на придвижването на координатора е предвидена карта за градски транспорт/;
Б) Проследяване на документацията, попълвана от домашните помощници с цел мониторинг на видовете грижи, тяхната честота и времетраене.
В) мониторинг на обучението или как домашните помощници прилагат на практика усвоените знания.
На междинен и финален етап от проекта ще бъде извършена оценка на качеството чрез:
- сформиране на екип за извършване на оценка, включващ представители на партньора по проекта и на заинтересованите страни /дирекции „Социално подпомагане”, Агенция за хора с увреждания/
- провеждане на интервюта /анкети/ с крайните потребители с цел оценка на тяхната удовлетвореност;
- Работна среща с участието на заинтересованите страни и партньора по проекта, с цел анализ на резултатите и планиране на бъдещи стъпки
|