Дейности:
|
Дейност 1: Организация и управление на проекта а/сформиране на управленски/ административен екип, организация на дейностите, разпределение на ангажиментите - сключване на договори с членовете на екипа, разработване и подписване на длъжностни характеристики, разпределение на конкретните ангажименти, изготвяне на подробни план-графици и др. б/разкриване на офис по проекта: индикативно в административната сграда на общината/или друга подходяща общинска сграда за администриране на проекта и обслужване на целевите групи. Дейност 2: Информационна кампания 1.Организиране и провеждане на две пресконференции – първата при стартиране на проекта, а втората -заключителна. На първата пресконференция ще бъдат представени целите и дейностите по проекта, предлаганите социални услуги, възможности за включване на крайните бенефициенти, необходимите изисквания към тях и др./1месец/. На заключителната пресконференция ще бъдат представени постигнатите резултати / 12 месец/.
2. Разработване и публикуване на материали в регионалния печат; радио- и ТВ излъчвания по регионалните ел. медии /1, 3, 7, 12 месец/ - 3 публикации в регионалния печат- при стартиране на проекта, след и стартиране на услугата и при приключване на проекта; 2 радиоизлъчвания, 2 ТВ излъчвания по местните ел. медии
3. Разработване, издаване и разпространение на информационни материали: 2.1. Обяви – при стариране на проекта и набиране на документите /1-2 месец/; 2.1. Флаер -за представяне на целите и предвижданите дейности / 1-2 месец/; 2.2. Брошура, адресирана до широк кръг заинтересовани страни, описваща социалните услуги СА и ДП, дейностите, които те включват, възможностите за включване в проекта на бенефициентите, и др /1-2 месец /; 2.3. Дипляна – при приключване на проекта, с информация за постигнатите резултати, обхванатите групи и др. / 11-12месец / Информационните материали ще се разпространяват по време на кампанията, срещите със заинтересованите страни и целевите групи, в местните публични институции, кметствата на населените места и др.;
3. Провеждане на информационни срещи със заинтересованите страни / потенциални бенефициенти, местна общност, местна власт, институции, НПО и др. За разработването на мултимедийни информационни материали и представянето им пред заинтересованите страни, се налага закупуване на преносим компютър. Предвиждат се 10 срещи – 9 в по-големите села на общината и 1 в общинския център. На тях ще бъдат представени проектът, неговите цели, предвидените дейности, услугите „социален асистент„ и „домашен помощник”, очакваните резултати, възможностите за включване на крайните бенефициенти, изискванията към тях и кандидати за наемане на работа , и др.
4 Изработване на информационни табели за популяризация и визуализиране на проекта- постоянни информационни табели от подходящ материал . /1-2 месец/ .
6. Изработване и разпространение на рекламни материали за популяризиране на проекта / 3-5 месец/.
Всички материали ще са съобразени с правилата и изискванията за визуализация.
Дейност 3: Подбор на кандидатите за потребители – подаване на документи, индивидуална оценка на потребностите от грижа, оценка на риска, разработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите. 1. Подаване на документи от крайните бенефициенти - стандартен пакет, съгласно методиките /заявление, документ за доходите на бенефициента, подкрепяща документация за здравословното състояние и социалния статус на потребителя - 2 месец/;
2. Индивидуална оценка на потребностите от грижа на всички кандидат потребители – експертна оценка на физическия, социален и психически статус на потребителите, условия на живот, навици, интереси и др. Оценката ще се извърши от експертен /консултантски екип.
3. Оценка на риска и разработване на план за неговото управление, разработване на индивидуални планове за предоставяне на услугите на одобрените потребители /42/ . Ще се осъществи от експертен екип.
Оценката на риска, планът за неговото управление и индивидуалните планове за предоставяне на услугата се актуализират веднъж на 6 месеца, или по-рано при възникнала необходимост.
Дейност 4: Подбор на социални асистенти и домашни помощници. Провеждане на процедура по подбор: а/ разработване и утвърждаване на процедура по подбор; б/обява, подготовка на стандартен пакет документи, подаване на документи; в/сформиране на комисия, разработване на критерии и оценъчни карти, наемане на консултант/формуляри; г/ първи етап- подбор по документи /проверка за съответствие с изискванията/: заявление за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование, медицинско свидетелство, свидетелство за съдимост; д/ втори етап- интервю с кандидатите: проучване на нагласите и очакванията им, мотивация, очаквания, готовност, комуникативни, креативни и др. способности; е/ класиране и уведомяване на кандидатите Дейност 5: Обучение на СА и ДП
Подготовка и разработване на обучителни програми и материали за СА и ДП, съгласно утвърдените изисквания и методика, осигуряване/наемане на подходящи помещения и материали, наемане на обучители/консултанти и др. ; въвеждащи обучения за СА и ДП - четиридневно /24 часа на група/; провеждане на три еднодневни поддържащи обучения /18 часа на група/, съобразени с нуждите на социалните асистенти и домашните помощници; срещи с управленския екип по проекта и обучителите/консултантите, консултации и оценка на нуждите от допълнително обучение. Резултатите и наблюденията от тези срещи да послужат като основа за изготвяне на програми за поддържащите обучения и супервизията. Дейност 6: Договаряне с потребителите и наемане на социалните асистенти и домашните помощници 1. Договаряне с потребителите: подписване на договори за ползване на услугата между потребителите и доставчика; издаване на дневници на потребителите; създаване досиета на потребителите. Индивидуалните планове се актуализират на всеки 6 месеца или при настъпила обективна необходимост.
2. Наемане на социалните асистенти и домашните помощници: сключване на трудови/граждански договори; разработване и подписване на длъжностни характеристики и др. необходими; създаване на досиета на персонала; осигуряване на необходимото работно облекло, лични предпазни средства и отличителни знаци; оценка на риска и факторите на работната среда от служба по трудова медицина.
За осъществяване на дейността е необходимо следното оборудване: преносим компютър за създаване и поддържане на база с данни/документи.
Дейност 7: Предоставяне на услугите социален асистент и домашен помощник. Предоставяне на услугите „СА” и „ДП” на 42 потребители от населените места на община Девин. Всеки бенефициент ползва услугите „СА” и/или „ДП” според предварително изготвен и договорен с потребителя/негов представител график, и съобразно договора, подписан между потребителите и доставчика Дейност 8: Разработване и въвеждане на система за вътрешен мониторинг и контрол на качеството на предоставяните услуги Създаване на механизъм за наблюдение и контрол върху работата на СА и ДП, състоянието на потребителите и ежемесечен вътрешен мониторинг /и посещения на потребителите; създаване на Съвет на на потребителите с главна цел контрол върху качеството на предоставяните услуги, организиране и провеждане на работни срещи между екипа на проекта и Съвета; оценка и контрол на качеството на предоставяната услугата.
|