Дейности:
|
1.Провеждане на информационна кампания за популяризиране на проекта сред заинтересованите страни на местно ниво. Дейността предвижда разработването и разпространението на два типа информационни материали:
- информационна дипляна за набиране на кандидати за социални асистенти – 15 броя и домашни помощници-31 броя с подробно описание на целите на проекта, изискванията и възможностите пред потенциалните кандидати (500 копия, А4 формат, пълноцветен печат).
- информационна дипляна, адресирана към крайните бенефициенти, с подробно описание на диапазона от услуги, предоставяни по проекта и процедурата по кандидатстване (500 копия, А4 формат, пълноцветен печат).
2.Дейността предвижда разработването и разпространението на два типа информационни материали:
- информационна дипляна за набиране на кандидати за социални асистенти – 15 броя и домашни помощници-31 броя с подробно описание на целите на проекта, из Подготовка на стандартен пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциални потребители на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”.Изготвяне на оценка на потребностите от социални услуги на бенефициентите, от експерт от Дирекция „Социално подпомагане” – Пазарджик, по определена Методика.Социалната оценка е неразделна част от процедурата по подбора на потребителите и изготвянето на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги. 3.Договаряне и изготвяне на индивидуални планове за грижа на крайните бенефициентите по проекта. Сформиране на Консултативен екип по проекта, включващ, трима души експерти по социални и здравни дейности. Основните функции на екипа са насочени към консултиране и разработване на индивидуалните планове за предоставяне на услуги на всеки бенефициент и консултиране на ползвателите по здравни, социални и психологични проблеми. Определяне на вида услуги, които ще ползва всеки бенефициент. Разработване на индивидуални планове за предоставяне на услуги на бенефициента, с участието на социалния асистент и/или домашния помощник, бенефициента и екипа. Във всеки индивидуален план се съдържа: ясно формулирана цел на предоставяната услуга, видовете дейности, които ще бъдат извършвани в полза на бенефициента. Изготвяне и подписване на договори с крайните бенефициенти, които съдържат: описание на конкретните потребности на потребителя, услугите, които ще бъдат предоставяни в рамките на проекта, тяхното времетраене и честота на предоставяне, размерът на потребителската такса и основанията за нейното определяне и др.). 4.Подбор и договаряне с кандидатите за социален асистент и домашен помощник. Провеждане на процедура за подбор на кандидати за социален асистент и домашен помощник на няколко етапа:
а/ подбор по документи: Всеки от кандидатите за социален асистент или домашен помощник подава до организацията – доставчик Заявление за участие в проекта, професионална автобиография, документи за завършено образование. Кандидатът попълва специално разработен за целта въпросник, насочен към определяне мотивацията му за работа и потребностите от обучение и квалификация;
б/ интервю с кандидатите: Провежда се от членове на Ръководният и Консултативен екип по проекта. Целта е да се проучат нагласите и очакванията на кандидатите, както и да получат изчерпателна информация за ангажиментите и функциите на социалния асистент/ домашния помощник. Изготвяне и подписване на договори с избраните кандидати за социални асистенти и домашни помощници: Назначените по проекта лица подписват трудов или граждански договор (при пълен или 4 часов работен ден) с организацията – доставчик, в който ясно са разписани задълженията и правата на двете страни и длъжностната характеристика.
5.Обучение и консултации на социални те асистенти и домашните помощници:
Въвеждащо обучение
5.1Обучение и консултации на социалните асистенти и домашните помощници:
Поддържащо обучение
5.2Обучение и консултации на социалните асистенти и домаш Кандидатът наема лицензирани лектори, които извършват въвеждащо обучение на одобрените лица по проекта, преди да започнат работа в дома на потребителя. Обучението включва следните теми:
общи познания за домашните грижи и необходимите умения на социалния асистент; основните му задължения;; специфика на грижите за възрастните хора и лица с увреждания, за терминално болни; методика за предоставяне на услугата „Социален асистент”и етични стандарти в работата му; работа с потребителите и техните семейства.
5.1 Кандидата организира поддържащото обучение по следните теми: работа със самотни възрастни хора, хора с увреждания.
5.2Консултациите са насочени към социалните асистенти и домашни помощници и се отнасят за : Затруднения в работата с клиенти ; Затруднения в работата с институции ; Необходимост от допълнителни знания и умения за работа с потребителите и тяхните близки. 6.Предоставяне на услугата „социален асистент” и „домашен помощник” на лица с увреждания и самотноживеещи хора на територията на Община Пазарджик. Изготвяне на работни графици за предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник”:
-социални аситенти-15 бр. /10 на 4 часа и 5 на 8 часа/.Същите предоставят услуги на 20 потребители.
-домашни помощници – 31 бр./16 на 4 часа и 15 на 8 часа/.Същите предоставят услуги на 46 потребители.
Подготовка и размножаване на необходимата документация, съпътстваща предоставянето на услуги: досиета на потребителя,жалби и оплаквания, месечни формуляри за отчитане на посещенията в дома на бенефициента, дневници на потребителите и др.Предоставяне на услугите „социален асистент” и „домашен помощник” по график: всеки бенефициент ползва услугите „социален асистент” и/или „домашен помощник” според предварително договорен график и установени потребности. Преразглеждане и актуализиране на Индивидуалните планове за предоставяне на услуги след четвъртия месец.
7.Организация и ръководство на проект”Грижа за човека”. Консултиране на потребители и тяхните семейства. Ръководния екип организира,ръководи, контролила и отчита изпълнението на проекта. Популяризира проекта сред заинтересованите страни .Извършва подбор и назначава 15 броя социални асистенти, 31 броя домашни помощници, които ще обслужват 66 броя потребители.Организира и контролира предоставянето на социалните услуги в рамките на проекта.Организира обучението на социалните асистенти и домашни помощници.Закупува материалите и косумативите за реализация на проекта.Консултативния екип от трима души посещава всеки месец потрелителите – консултира тях и техните семейства. При необходимост извършва консултации и местния офис.
|