Дейности:
|
Дейност 1: Формиране на екипа за организация и управление на проекта • Осигуряване на общинско помещение за нуждите на проекта;
• Провеждане на работна среща в община Свищов за определяне на задълженията на екипа за администриране и управление на проекта
Дейност 2: Подготовка за извършване на СМР в обект „Център за обществена подкрепа” Строително-монтажните работи, съгласно ЗУТ, се извършват по предварително изготвен работен проект. В този смисъл, дейността се осъществява в рамките на зададени технически параметри. Освен това, изпълнителят на СМР се избира след провеждане на тръжна процедура по ЗОП. За осъществяването й ще се подготви пакет документи и ще се информира обществеността, за да се гарантира публичност на процедурата и прозрачност на действията по подбора. Дейност 3: Провеждане на тръжна процедура за избор на фирма-изпълнител на СМР Процедурата е дейност, произтичаща от регламента на законовите изисквания за задължителните условия и ред, при които се извършва подбор, на принципа на конкурентноспособността, и се определя като изпълнител на СМР фирмата, оферирала най-изгодните икономически параметри Дейност 4: СМР на сградата, предназначена за изграждане на ЦОП • Ремонт на помещенията, предоставени за ЦОП. Извършване на необходимите ремонтни дейности, свързани с преграждане на помещения, смяна на дограма, санитарни помещения и други.
За изпълнението на заложените дейности ще се използва предоставеното крило от общинска сграда.
При влизането от общия коридор ще се обособи вътрешен коридор с вход за два кабинета – за работа на директора и за работа на екипа на ЦОП. От същият коридор ще е осигурен и входа за санитарните помещения и залата за групова работа. Ремонтните дейности превдиждат от общата стая да бъдат отделени и обособени два кабинета за индивидуална работа с деца. Помещенията ще се отопляват с климатична система и стенна вентилаторна печка.
• Двата офис кабинети ще бъдат обзаведени с бюра, стенна етажерка за пригледност и практично обработване и съхранение на документацията. В кабинета на екипа ще има компютърна конфигурация. С оглед удобството и спецификата на работа за кабинета на директора ще ползва мобилен компютър.
• Двата кабинета за индивидуална работа с деца ще бъдат обзаведени с диван и малка масичка за създаване на предразполагаща атмосфера и комфорт.
• Стаята за групова работа ще бъде обзаведена с овална маса и столове, стенни и настолни етажерки за разполагане на материалите за работа с децата.
• Телефона ще бъде поставен на достъпно място във вътрешния коридор. До него ще поставени информационните материали – брошури, дипляни. Тук ще е поставена стенна закачална и столове за посетители.
• Доставка и монтаж на оборудване за ЦОП. Доставка и монтаж на необходимото оборудване на помещенията, с цел оптимално функциониране на ЦОП. Осигуряването на подходящо оборудване на помещенията на Центъра за обществена подкрепа ще се извърши чрез покупка и доставка на предвидените в остойностената спецификация на дълготрайните материални и нематериални активи: 1 голяма овална маса, 2 броя бюра, 10 потребителски стола, 2 стенни открити етажерки, 2 открити рафта, 1 компютърна конфигурация, 1 климатични системи и 1 вентилаторна печка.
Дейност 5: Пускане на обект „Център за обществена подкрепа” в редовна експлоатация. След приключване на ремонтните дейности, оборудването и обзавеждането на сградата, се сформира Комисия за приемане на обекта, в съответствие с разрешителните режими за експлоатация. Това е задължителна процедура, която включва изготвянето на необходимата документация, съгласно действащите нормативни изисквания, вкл. сертифициране на сградата за енергийна ефективност.
Ще се изработи и постави табела на ЦОП.
Дейност 6: Провеждане на встъпителна конференция. Издаване на информационни материали и публикации в медиите • Идентифициране на участници, съставяне на списък с гостите и официални покани
• Връзка с медиите - изпращане на информация до местни, регионални и национални медии за проекта;
• Запознаване на местната общност, представители на местната власт, структури на държавната власт, институции и заинтересовани лица, професионални общности и други с проекта - цели, дейности и очаквани резултати.
• Издадени 250 дипляни и 250 брошури за проекта. Те ще достигнат до хората от общността със съдействието на местната администрация от общинския център и кметствата.
Дейност 8: Укрепване и развитие капацитета на ЦОП в община Свищов • Развитие и укрепване на организационната структура, вътрешните функционални връзки; взаимоотношенията с местните власти, правораздавателните и правоохранителни органи, неправителствени организации и общности;
• Развитие и приложение на ефективни механизми за срочно и качествено изпълнение на работата и обслужването на клиентите (система за управление на качеството);
• Подобряване на съществуващата схема за информационните и документо-потоци;
• Изработване на график за дейностите в ЦОП;
• Изграждане на ефективна партньорска мрежа.
• Участие в редовните работни срещи;
Дейност 9: Обучение и развитие на персонала В процеса за обучение и развитие на персонала участват Директорът на ЦОП в консултации с представители от общината (Директор на Дирекция „Социални дейности,” "), както и с Управленския екип на проекта.
В обучението ще бъдат обхванати общо 20 души, в това число: 6 човека от персонала на ЦОП, 2-ма представители от местни НПО, 9 представители на други социални и образователни институции на територията на общината. Ще се проведат 6 двудневни обучения в рамките на 3 месеца.
Планът за обучение и развитие на персонала следва следните стъпки:
• Анализ на нуждите от обучение – този процес цели да разгледа задълбочено нуждите от обучение на екипите на база на провеждане и събиране на допълнителна информация и обратна връзка, чрез разработване на въпросници и анкети;
• Разработване на план за обучение – осъществява се на база събраната информация от анализа на нуждите от обучение;
• Провеждане на обучението – извършва се съобразно предвидения план и времеви график за изпълнение;
• Анализ на резултатите от обучението – предвижда се събиране, обработване и анализ на информацията от процеса на проведеното обучение, както и обратната връзка от участниците;
• Разработване на стратегия за развитие на персонала – цели да представи методологичните насоки за управление на процеса за обучение и развитие на персонала в дългосрочен план.
Обученията на екипите ще се фокусира върху следните тематични области:
• Законодателна рамка
• Управление на екипи;
• Работа в мрежа;
• Работа в мултидисциплинарен екип;
Специализираното обучение ще бъде насочено към повишаване на компетентностите на работещите в следните области:
• Обучение за изготвяне на индивидуални социални оценки;
• Изготвяне на индивидуални планове за работа и планове за услуги;
• Работа с родители;
• Мобилна работа;
• Взаимодействие с други институции и планиране на междуекипна работа;
• Специфики при работа с деца в риск
Дейност 10: Организиране на посещение в Комплекса за социални услуги - София В посещението ще участват 12 човека – 4 специалисти от екипа на ЦОП, и, 6 специалисти от екипа на Дневен Център за деца с увреждания в гр. Свищов и 1 представител на местната власт. Посещението ще бъде двудневно. Дейност 11: Предоставяне на услуги в ЦОП Реинтеграция и работа с деца от специализираниинституции за деца
• обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция - подкрепа при напускане на институциите, поради навършване на възраст; работа с децата, които се подготвят за напускане на институциите, за тяхната подготовка за самостоятелен живот и социална интеграция – обучение в различни умения, включване в образователни и професионални курсове;
• деинституционализация и реинтеграция - социална работа с деца, при които съществува възможност за връщане в семейна среда; работа с родителите, разширеното семейство и детето за възстановяване на връзките родители - дете; подкрепа и консултации за детето и семейството в периода след реинтеграцията.
• Подготовка, организиране и провеждане на ресурсна подкрепа на деца със специфични образователни потребности; индивидуални почасови занимания; включванев клубни и в групови дейности с други деца с личен придружител-социален работник; консултиране на родителите, насочване, посредничесто и осигуряване на медицински и лечебни средства при необходимост.
• Подобрени възможности за реинтеграция на деца в семейна среда чрез
- социална работа с деца, при които съществува възможност за връщане в семейна среда;
- работа с родителите, разширеното семейство и детето за възстановяване на връзките „родители-дете”;
- подкрепа и консултации за детето и семейството в периода след връщане в семейната среда
Приемна грижа и осиновяване
• обучение и подкрепа на приемни родители по одобрена от МТСП програма за обучение на кандидат приемни семейства; настаняване на деца в приемна грижа, напасване, наблюдение и подкрепа след настаняване на дете;
• Информационни кампании за набиране на приемни семейства.
• провеждане на проучване за причините, поради които услугата не се развива общината и провеждане на информационни кампании, съобразени с резултатите от проучването;
• информационни кампании за социалната важност, критериите и възможностите на приемната грижа за деца
• настаняване на деца за приемна грижа, напасване, наблюдение и подкрепа на настанените деца и техните приемни родители
• обучение на кандидат-осиновители, напасване, наблюдение и подкрепа в следосиновителния период.
• обучение и подкрепа на кандидат-осиновители по одобрена от МТСП програма
• напасване, наблюдение и подкрепа в следосиновителния период на осиновените деца и техните осиновители.
Превенция на отклоняващото се поведение
• превенция на отклоняващото се поведение при децата и работа с деца с отклоняващо се поведение - консултиране и подкрепа за деца с отклоняващо се поведение и семействата им; извънкласни занимания и дейности – ще се организират в зависимост от техните интереси;
• образователни програми за правата и задълженията на гражданите и санкциите при нарушаването им;
• консултиране и подкрепа за деца, с отклоняващо се поведение и семействата им.
• извънкласни занимания и дейности с деца с отклоняващо се поведение -спортни мероприятия, клубове по интереси
• провеждане на образователни програми за опасностите и последиците от трафик на хора, сексуална експлоатация, насилие, пренебрегване/ неглижиране и др.
• отворен достъп за сигнали, въпроси, консултации, подкрепа и насочване към съответни компетентни органи и специалисти при необходимост
Превенция на отпадане от училище
• превенция на отпадането от училище - изграждане на мрежа за работа с педагогически съветници; организирането на занимални за застрашени от отпадане ученици; организиране на различни превантивни обучителни и занимателни дейности и ангажиране на учителите с тяхното изпълнение
• Подготовка, организиране и провеждане на ресурсна подкрепа на деца със специфични образователни потребности; индивидуални почасови занимания; включване в клубни и в групови дейности с други деца с личен придружител-социален работник; консултиране на родителите, насочване, посредничесто и осигуряване на медицински и лечебни средства при необходимост
• деинституционализация и реинтеграция - социална работа с деца, при които съществува възможност за връщане в семейна среда; работа с родителите, разширеното семейство и детето за възстановяване на връзките родители - дете; подкрепа и консултации за детето и семейството в периода след реинтеграцията.
• социална работа на терен като се ползва опита натрупан от ЕКИП при осъществяване на проект „Пилотиране на система за наблюдение на детския труд”;
• изграждане на мрежа за работа с педагогическите съветници в училищата; организиране на занимални за учениците; обучения за учители; организиране на различни събития за учениците с развлекателна, занимателна и обучителна цел; ангажиране на учители и родители в превантивни дейности;
• отворен достъп за сигнали, въпроси, консултации, подкрепа и насочване към съответни компетентни органи и специалисти при необходимост
• индивидуална работа с детето;
• съдействие за получаване на образование; професионална ориентиране и подготовка - насочване към различни професионални курсове; развиване на творческите способности на децата; информиране на децата за техните права и застъпничество;
• социална работа със семейството; възстановяване на контактите със семейството или насочване към социалните услуги на ОЗД;
Превенция на насилието
• Социално-правни беседи, срещи и консултации с родители, семейства и родственици на деца – потенциални/предполагаеми обекти на малтретиране и неглижиране
• Социална, психотерапевтична и педагогическа работа с деца-потенциални/предполагаеми обекти на насилие и неглижиране
• Отворен достъп за сигнали, въпроси, консултации, подкрепа и насочване към съответни компетентни органи и специалисти при необходимост
• Информационни кампании;
• Повишена гражданска отговорност за превенция на насилието чрез подготовка, организиране и провеждане на беседи и срещи с представители на заинтересованите страни, местни общности, правителствени и неправителствени организации
• Подготовка, постигане и изпълнение на договорености за ефективни взаимодействия с местните правозащитни и правораздавателни органи, ОЗД и представители на общностите за превенция и решаване на ситуации, застрашаващи психичното и физическо здраве и социализацията на децата.
• Работа с деца с увреждания, при които е прекратена предоставянето на услугата „Дневен център за деца с увреждания”. Това са децата с увреждания от община Свищов, които са прекратили ползването на услугата Дневен център за деца с увреждания, поради постигнат резултат, както и деца с увреждания, които не желаят да ползват услугата ДЦДУ, поради възможността им да се самообслужват. Децата и техните родители се нуждаят от консултиране и подкрепа за изграждане на увереност и пълноценната им интеграция в обществата.
Дейност 12: Консултиране и супервизия на персонала на екипа на проекта и екипа на ЦОП. Консултирането и супервизията са предназначени за екипа на ЦОП. Супервизията ще стартира веднага след назначаването на екипа и ще има за За Консултирането ще се предоставя преди старта на услугата за ръководния екип на Проекта. Целта му ще бъде организационно укрепване, развиване на управленски и административни умения, умения за планиране, отчитане и управление на социални услуги в общността. Организационното консултиране ще се извърши от 04 до 06 месец включително по 4 дни месечно.
Супервизиите са предназначени за екипа на ЦОП. Ще стартират веднага след назначаването му и ще имат за цел да подкрепят практическото прилагане на новите знания и умения на работещите. Освен към директната работа с клиенти и управление на случай, супервизията ще подкрепят специалистите при организационното изграждане и стабилизиране на новите услуги. Ще се провежда в индивидуален и групов формат от 7-ти до 14-ти месец, по 4 дни всеки месец. След всяка супервизия съответният експерт, който е отговорен за нейното провеждане, представя в едноседмичен срок отчет, като в него прави анализ, както на положителните резултати в работата на персонала, така и очертава проблемите, които са идентифицирани, и задачите на следващата супервизия.
Екипът на ЦОП ще получава текуща супервизия и консултиране от експерти на Фондация ЕКИП.
Дейност 13: Официално откриване на ЦОП Центърът за обществена подкрепа ще бъда официално открит на нарочно събитие, на което ще бъдат поканени представители на МТСП, начело с министъра, АСП, ДАЗД, областна администрация – Свищов, медии, представители на гражданското общество и обществеността в града и общината. Официалното откриване ще се популяризира чрез разпространение на брошури и дипляни, публикации в местната преса, както и чрез услугите, предоставяни в ЦОП Дейност 14: Изготвяне на ръководство „Социална работа с деца и семейства и предоставяне на услуги в общността” • Изготвяне на ръководството от експерт на Фондация ЕКИП с участието на представители на екипа на ЦОП и местни власти.
• Редакция, дизайн и печат на ръководството
• Разпространение
Дейност 15: Заключителна конференция • Изготвяне на списък с участници в т.ч. представители на местни власти, институции, заинтересовани страни, целева група.
• Изпращане на поканите
• Провеждане на еднодневна конференция с 20 участника - представители на местната власт, структури на държавната власт, институции, представители на професионалните общности и заинтересовани лица за представяне резултатите от проекта
|