Дейности:
|
Дейност 1: Пресконференции за стартирането и края на проекта, прессъобщения и работа с журналисти Дейността ще включва: прессъобщения, срещи с журналисти, медийни изяви. Прессъобщенията са важна форма на писмена информация, която ще бъде дадена на журналисти в началото, средата и края на проекта. Прессъобщения ще се изработват и предоставят на журналистите преди всяка пресконференция. Информацията, която те ще съдържат, включва : цели на проекта, планирани дейности,информация за подкрепата получена от Оперативната програма и ЕС, и постигнатите резултати.
Дейност 2: Назначаване на екип за управление на проекта В екипа по проекта ще бъдат назначени хора на следните позиции: ръководител на проекта, координатор, технически сътрудник, счетоводител, Дейност 3: Разработване на работни порцедури и правила в съответствие с модела за предоставяне на такъв тип услуги и специфични за функционирането на едно кризисно звено Ще бъдат разработени процедури за работа на Кризисната телефонна линия. Процедурите ще обхващат начина на работа от обаждането на жената до нейното настаняване, ако е необходимо такова в Кризисния център. С оглед сигурността на консултантите ще бъдат в непрекъсната връзка с РПУ, в близост до КЦ. Самата методология на работа ще бъде разработена така, че във всяка една ситуация консултантите да имат ясни и конкретни насоки за работа с оглед на високия риск при работа с жертви на трафик. Дейност 4: 24-часова кризисна телефонна линия за достъп до кризисно звено, информация и подкрепа за децата и жените Дейността ще включва откриването на 24 кризисна телефонна линия, която ще се обслужва от обучени консултанти. По всяко време на денонощието жертви на домашно насилие, трафик, техни близки или професионалисти ще имат възможносттта да получат, информация, подкрепа и ефективна помощ. Дейност 5: Развитие на 24-часова програма за спешна психологическа и социална помощ за жени в кризисни ситуации, жертви на домашно насилие, трафик и насилствена проституция Жените които ще бъдат настанявани в Кризисния център ще им бъде осигурена възможност за консултация с психолог и социален работник. Ще бъдат провеждани сесии (3-20 сесии, според индивидуалните нужди), те ще бъдат подпомогнати в това да обсъдят страховете си, да се почувстват на сигурно и защитено място. Те ще бъдат информирани за алтернативи и други подкрепящи услуги, както и ще бъдат стимулирани да разработят с консултанта планове за действие за справяне с кризата и ще бъдат подпомогнати при вземането на решения. хранителни продукти и лични хигиенни материали за 9-те жени, настанени в КЦ съгласно бюджета
Дейност 6: Набиране на екип за работа в Кризисния център Дейността включва набирането на екип и провеждането на интервюта с кандидатите за работа.Ще бъде пусната обява в сайта на Община Пловдив за набирането на консултанти за работа на Кризисната телефонна линия и консултанти за работа с настанените жени. Същата обява ще бъде пусната и чрез електрониия бюлетин, който се изготвя от Дирекция „Европейски политики и проекти”. Ще бъдат проведени интервюта с кандидатите за работа в зала на Община Пловдив. Ше бъде съставена комисия от представители на кандидатстващата организация и партньорите. Дейност 7: Обучение на екип С цел оказването на професионална помощ на пострадалите от насилие, ще бъде организирано 3 – дневно обучение за хората наети за работа на Кризисната телефонна линия и тези които ще консултират жертвите. Специализираното обучение ще се води от 2-ма експерти в областта с необходимия опит. Дейност 8: Организиране на тиймбилдинг за членовете на екипа Ще бъде проведен 2 дневен тиймбилдинг за трите екипа, работещ по проекта /управляващ екип, екип изпълняващ дейността и екип кризисна линия/ Дейност 9: Ремонт и оборудване на стаите за настаняване и стая за Кризисната телефонна линия С цел осигуряване на комфортно място за настаняване на жените ще бъде извършен козметичен ремонт на помещенията, намиращи се в сградата на Български червен кръст. С оглед на факта, че жените ще бъдат настанявани за период до 6 м. е необходимо да бъдат осигурени подходящите условия за живот, където те ще се чувстват на сигурно и безопасно място Дейност 10: Отпечатване на информационни материали Дейността ще включва разработването н отпечатването на брошура, табела за визуализация и плакати. Брошурата ще бъде отпечатана на гланцирана хартия, формат А4, с тройно сгъване, многоцветна. Едната част от брошурата ще е насочена към професионалисти от помагащите професии, които работят с жени, жертви на домашно насилие, трафик и насилствена проституция.
Ще бъдат изработени плакати с цел популяризирането на услугите предоставяни в Кризисния център. Плакатите ще бъдат разпространени не само на територията на Община Пловдив, а и в региона.
Дейност 11: Организиране на срещи с представители на бизнес средите, политици, ключови фигури в общността За постигане целите на дейността, ще бъде организиран еднодневен семинар с участието на 2 лектори. На семинара ще бъде представено приложимото национално законодателство и добри европейски практики. За семинара ще бъдат поканени представители на всички големи и средни предприятия в района, представители на сдруженията на бизнеса, представители на НПО и местната власт – общо 20 човека, ангажирани с проблемите на хората с увреждания и местни и национални медии (телевизия, радио и преса).
|