Дейности:
|
Дейност 1.
Организиране и управление на проекта. Оценка на резултатите от проекта
Екип от 3 души ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите за реализиране на проекта.
Основни поддейности:
1.1. Подготовка на индивидуалните ангажименти на членовете на екипа.
1.2. Провеждане на регулярни екипни срещи – всеки месец.
1.3. Провеждане на разширени екипни срещи с участието на пряко ангажираните в изпълнението на проекта.
1.4. Непрекъсната комуникация между представителите на екипа с цел ефективно планиране, организация и управление на проектните дейности.
1.5. Текущо обработване и поддържане на документацията.
1.6. Измерване на индикаторите и резултатите от проекта и съпоставка с техните планирани стойности.
Дейност 2
Популяризиране на проекта
Популяризиране на проекта в общността.
Организиране на начална и заключителна пресконференция.
Отпечатване на цветни брошури - 100 броя.
Изработване на информационна табела за «Дневен център»
Изработване на филм за проекта.
Информация в сайта на Сдружението и Община Велико Търново.
Дейност 3.
Преустройство на съществуваща общинска сграда за нуждите на услуга „Дневен център
Ремонтните дейности имат за цел обновяване, освежаване и постигане на енергийна ефективност и включват: подготовка за ремонтни дейности, демонтаж на стара дограма, монтаж на нова, изкърпване, ремонт на тоалетни, оборудване на ново ел. табло, оформяне на навес пред главния вход, закупуване и монтаж на климатици – 2 броя. Обособяване на офис за екипа на „Дневен център”. За извършването на ремонти дейности е изготвена КСС. Дейност 4.
Доставка на оборудване и обзавеждане за изпълнение на предвидените дейности за услуга „Дневен център”.
Дейността включва: Провеждане на процедура по избор на доставчик на оборудване и обзавеждане, закупуване на оборудване и обзавеждане (1 бр. компютърна конфигурация, комбиниран принтер, скенер, копир – 1 брой, 1 бр. компютърно бюро, 2 работни стола, 5 бр. стелажи – дървени, декоративни, които ще служат и за обособяване на кътове, микровълнова фурна, кафе машина, хладилник, 1 бр. Телевизор-32” 1 бр, аудио система – 1 бр., закачалки, посуда и прибори, покривки за маси, кошове за отпадъци, фотоапарат, кушетка за медицинска рехабилитация, 2 бр. апарат за измерване на кръвно налягане, сушилня за съдове, хавлиени кърпи – 30 бр., 2 броя ъглови дивани, велоергометър, въженца – 2 бр., гирички 1 кг. и 2 кг. – 2 комплекта, топки за упражнения – 2 бр., постелки за упражнения от лек – 3 бр. Монтиране и подреждане на обзавеждането. Дейност 5.
Подбор на персонал
Изготвяне на система за подбор и оценка на персонала - от огромно значение за създаването на благоприятен климат в дневния център е подбора на персонал, с оглед постигане целите на социалната услуга и гарантиране качеството на предоставяне на услугата за потребителите. Необходим екип: социален работник – 1 брой, психолог – 1 брой, рехабилитатор – ½ брой, трудотерапевт – 2 броя, медицински специалист – един брой, хигиенист – един брой. Член на екипа ще бъде управител на „Дневен център”. Дейност 6.
Обучение и развитие на професионалния капацитет на персонала на „Дневен център”
Важно условие за предоставяне на качествени социални услуги и спазване на стандартите и критериите за обслужващ персонал е наличието на добре обучен и мотивиран за извършване на социална работа персонал. Дейността предвижда провеждане на въвеждащо обучение, тренинг и консултиране от експерт за изграждане на екип от професионалисти. Изработване на програма за обучение и тренинг. Дейност 7.
Управление на услуга „Дневен център”
Дейността съдържа:
6.1. Административно-техническо управление на услугата е свързано с водене на задължителна документация, свързана с пряката организация на работния процес, а именно: Правилник за вътрешния ред, договор за предоставяне на социалната услуга, регистър на потребителите, правилник за вътрешния трудов ред, социални оценки на потребностите и индивидуални планове на потребителите на услугата, журнал за похвали и оплаквания, дневник за оценка на риска.
6.2. Планиране на дейностите и услугите в дневния център - планирането на дейностите е свързано с активното участие на потребителите при провеждане на дневни срещи за планиране. Тези срещи се ръководят от управителя на „Дневен център” или специалист социални дейности и имат за цел изготвяне на дневен план на дейностите, личното участие на всеки потребител и разпределение на задачите. Друга форма за планиране са седмичните срещи с потребителите за оценка на дейностите, срещнати трудности и предизвикателства.
6.3. Изработване на условия и ред за ползване на социалната услуга, като включват: изисквания към целевата група, необходими документи, социална оценка, график за посещения.
6.4. Работа в мрежа с организации и взаимодействие с институции.
Дейност 8.
Управление на услуга „Дневен център” – специфични дейности.
Дейността съдържа:
8.1. Структуриране на групи за посещения – броят им се определя с оглед на големина на пространството, специфични потребности, дейности за участие, отдалеченост на мястото, в което живеят.
8.2. Специфика при изготвяне на социална оценка – изготвя се от мултидисциплинарния екип и съдържа: кратка история на лицето, базови умения за самообслужване, социално поведение, психомоторно развитие, емоционално развитие, образователно развитие, настоящо здравословно състояние.
8.3. Изготвяне на индивидуален план (ИП). Съдържание на ИП: данни за потребителя, данни за личен лекар и друг медицински специалист, ежедневни потребности, здравни потребности, образователни потребности, рехабилитационни потребности, потребности от свободно време, потребности от контакти с близки и приятели. ИП е адаптиран за всяко лице.
8.4. Организация на видовете дейности: обучителни дейности за потребители (психомоторни занятия, музикални занятия, рисуване и приложни дейности, „дърво, пространство, зеленина”). Терапевтични дейности – провеждане на различни видове трудотерапия. Рехабилитация – медицинска и социална рехабилитация.
8.5. Предоставяне на храна.
|