Дейности:
|
Дейност 1 Създаване на екип за управление на проекта С цел административно управление на проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект , Координатор Счетоводител, които ще отговарят за постигане целите на проекта, за документалното му оформяне, изготвянето на междинни и окончателни технически и финансови отчети и др. Ще бъде актуализиран плана за действие и ще бъдат разпределени задълженията, като за целта ще бъдат изготвени длъжностни характеристики.Ще се оборудва помещението предназначено за офис на проекта. Дейност 2 Провеждане на информационна кампания. За информиране на обществеността за съществуването на проекта, неговите дейности и цели ще бъде организирана информационна кампания, състояща се в:
Изготвяне и отпечатване 500 бр. дипляни, съдържащи информация за услугите, които ще бъдат предлагани от домашните помощници по проекта,
150 бр. плакати за визуализация на проекта поставени в кметствата и в общината ,в офиса на проекта и на др. обществени места
Издаване на 5 публикации в местната преса – в началото на проекта, за предоставяне на обща информация за същността на проекта и предлаганите услуги и в края на проекта – за информиране на обществеността за постигнатите резултати.Една публикация за набиране на лица желаещи да ползват услугите по проекта и лица желаещи да я предоставят. И две публикации – 5месец и 9 месец –за популяризиране на услугата и постигнатите до момента резултати.
3 бр.табели за визуализация на проекта поставени в офиса на проекта, кметството Манастирище и входа на община Хайредин.
На информационните материали ще бъде посочен източника на финансиране – ЕСФ.
Дейност 3 Подбор на лица - домашни помощници и провеждане на обучение Подборът на лицата ще бъде организиран по начин, осигуряващ равнопоставеност и свободен достъп за участие.
Подбор на домашни помощници: Събиране заявленията за кандидатстване от желаещи да работят като социални асистенти/домашни помощници, предварителна оценка по документи и последващо провеждане на интервю с кандидатите с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. В процеса на тези интервюта ще бъдат детайлно изяснени опита и мотивацията на кандидатите. Подборът и наемането им ще бъде извършено съгласно българското законодателство, и спазвайки принципите за равнопоставеност и антидискриминация. След приключване на конкурса, избраните лица ще преминат 3 дневно въвеждащо обучение, съобразно установените нужди За домашните помощници участници в обучението ще се подготвят учебни пакети включващи-папка, тефтер, химикалка и допълнително необходимата информация съгласно българското законодателство свързано със социалните услуги
През четвъртият месец от предоставянето на услугата ще се проведе надграждащо двудневно /2/ обучение на домашните помощници.
Обученията ще допринесат за повишаване уменията на домашните помощници и за повишаване качеството на предлаганите услуги.
Дейност 4 . Подбор на потребителите на социалните услуги по проекта . Изготвяне на индивидуални оценки на потребностите. Подборът на потребителите ще бъде извършен от екипа по проекта и социален консултант – външен експерт на база на подадените заявки. Социалният консултант ще изготви оценка на потребностите на всички потребители на услугата – физическо състояние, способност за справяне с ежедневни дейности, социална активност и др. На базата на тази оценка ще бъдат разписани конкретни дейности, които да съответстват на индивидуалните потребности на конкретния потребител. Плановете ще бъдат дискутирани със съответните потребители и при необходимост ще бъдат коригирани.
Също така, на базата на предоставена от Д”Социално подпомагане „ гр. Козлодуй информация, ще бъде изготвена справка за доходите на потребителите на услугите и ще бъдат определени размерът на потребителската такса и начина за нейното заплащане.
Дейност 5. Предоставяне на услугата „Домашен помощник” . Сключване на договори между доставчика на услугата и потребителя. Предоставянето на услугите в общността осигурява на потребителите подкрепа в домашна среда, което е важно за психическото им състояние. По този начин се подхожда индивидуално към потребностите на потребителите и се подобрява качеството им на живот.
За да бъдат гарантирани правата, задълженията и отговорностите на потребителя и доставчика на услугата, то те трябва да бъдат юридически регламентирани, поради което в 7-дневен срок след началото на предоставяне на услугите ще бъде сключен договор. Той ще дефинира техните права и задължения, видовете дейности, които ще бъдат извършвани, сроковете за извършването им и др.
Всеки отделен потребител ще бъде обслужван ежедневно в рамките на 4 часа. Работещите на пълен работен ден ще обслужват по 2 лица дневно.
Услугата ще бъде предоставяна спазвайки принципите на:
- зачитане на личното достойнство и пространство на потребителя
- спазване поверителност на личните и информация,
С цел водене на отчетност и получаване на обратна връзка от страна на ползвателя, домашния помощник и социалният асистент ще води дневник за своите посещения, в който ще описва ежедневните дейности, които е извършил, както и времето, в които ги е извършил. Дневникът ще се подписва от домашния помощник и потребителя, което ще удостоверява достоверността на посочената информация.
Дейност 6 Осъществяване на текущ контрол на предоставяните услуги С цел осъществяване на текущ контрол, Екипа на проекта ще извършва проверки на място, в рамките на които ще се отчита мнението на потребителя по отношение на предоставяната услуга и ще бъде извършвана проверка на водения от домашния помощник дневник по отношение на пълнота и съответствие със заложените в индивидуалния план на потребителя дейности. За целта ще се използва специално разработен формуляр който ще бъде попълван по време на срещата и ще бъде използван като основа за разрешаването на конкретен проблем, възникнал по време на предоставянето на услугата. Дейност 7. Сключване на договор със социален консултант. Социалният консултант е нужен за да извърши първоначалната оценка на потребностите на потребителите и ще продължи да работи за подкрепа и консултации, а дейностите ще се извършват съвместно с домашните помощници и самите ползватели ,а не само за тях.Тези дейности ще осигурят възможност на самотно живеещите възрастни хора и лица с увреждания да живеят достойно и сигурно получавайки необходимата обществена подкрепа .Социалният консултант ще бъде назначен на граждански договор, като ще работи 4 дни в месеца или 1 пъти в седмицата по 6 часа. Дейност 8 Отчет на проекта Изготвяне на междинни и окончателни технически и финансови отчети Дейност 9 Организиране и провеждане на конференция за старт на дейностите по проекта и конференция за популяризиране на постигнатите резултатите по проекта На форумите ще бъдат поканени да присъстват медии, институциите, имащи отношение към проекта и много граждани от всички населени места в община Хайредин. На конференцията за старт на дейностите ще бъдат представени дейностите залегнали в проекта, целевите групи и поставените индикатори за изпълнение.
На втората конференция ще се представят постигнатите резултатите от проекта и ще бъде отчетена цялостната дейност.
Провеждането на форумите е необходима дейност, за да се даде обществена значимост на изпълняваните по проекта дейности и се подчертае приноса на ЕСФ и Националното финансиране за осигуряването на независим и достоен живот за целевите групи, с което се намалява риска от институционален тип грижи. На вторият форум ще бъдат обсъдени нови и надграждащи форми за социални услуги и тяхната устойчивост.
За участниците в конференциите ще бъдат изготвени - прессъобщение за медиите и информационна листовка.
|