Дейности:
|
Дейност 1: Оборудване на кабинет за рехабилитация Закупуване на специализирано оборудване за провеждане на двигателна рехабилитация. За нуждите на децата ще бъдат закупени следните уреди: мотолино, велоаргуметър, бягаща пътека, комплекти за двигателна рехабилитация – кото. Дейност 2: Публичност Децата с увреждания, които се нуждаят от социалната услуга във Варна са много и голяма част от тях не ползват социални услуги поради недостиг на центрове за работа с деца с увреждания. Работещите центрове с деца с увреждания са със запълнен капацитет и не могат да поемат чакащите.
Затова чрез публичността по достъпен начин ще предоставим информация за стартирането на този проект и възможностите, които той им предоставя.
Ще се използва ефира на местните телевизионни канали за популяризация на проекта. Ще се даде пресконференция и ще се публикува в местните печатни медии.
Ще се напечатат 500 брошури с координатите за връзка и с описание на целите и дейностите на проекта. Ще се даде информация за Програмата и финансовата подктепа на ЕС. Ще има лого на ЕС върху всички издания.
На външната стена на офиса в които ще се изпълнява проектът, ще се поставят информационна табела.
Ще се изработят 50 плаката с информация за социалната услуга.
Дейност 3: Социална дейност Дейността се извършва в четири направления:
- разработване на индивидуални социални програми, изготвяне на личното дело на потребителите с първоначална оценка, социална оценка, индивидуален план за грижа, социален доклад, текуща оценка на 6 и 12 месеца. Отговорен социален работник;
- социална интеграция – формиране на комуникативни умения и цялостна ориентация, съвместни дейности на деца с и без увреждания. Отговорен социален работник съвместно с психолог.
- социално-правни консултации – индивидуално и фамилно консултиране за социалните права и специфичните възможности на хората с увреждания, законодателна закрила и трудови функции, правна защита и административно-правно обслужване. Изпълнява се от социално-правен консултант.
- Социо- културни дейности – посещения на театри, изложби, участия в програми с хора без увреждания, честване на национални празници, именни дни, рожденни дни, провеждане на екскурзии с текатична насоченост – посещения на етнографски комплекси и др.
Дейност 4: Училище за родители Семейството се разглежда като система с непрекъснат процес на интеракции с различни модели на поведение в него. Изследва се комуникацията (вербална и невербална) между отделните членове на семейството и детето. Тестуват се очакванията и заявените от родителите проблеми. Диагностицира се симптомът и причината за неговата поява. Изследва се давността на неговото съществуване, както и трансформациите и модулациите му. Прави се оценка как проблемът въздейства върху семейството и как семейството въздейства върху проблема. Изяснява се спецификата на заболяването, неговото развитие и евентуални последствия, мястото и ролята на родителя в лечебния процес, подходящи модели на родителстване и др. Терапевтичното консултиране има за цел да създаде контекст (определено време и защитено пространство), в който да бъде изследвано въздействието на болестта по един относително фокусиран начин, където някои от надигащите се страхове, болка и гняв да бъдат чути и споделени, и където членовете на семейството ще имат възможност да преоценят как се справят с условията, които поставя болестта.
В дейността е предвидено провеждане на:
Фамилно консултиране;
Обучение на родителите като ко – терапевти;
Изграждане на училище за родители.
Ще се проведат едно обучение и един семинар изнесени в друг град. С цел специалисти и родители заедно с децата да имат възможност да прекарат повече време заедно, да се събере цялата група и да се постигне максимален резултат.
Дейност 5: Рехабилитационна дейност Рехабилитационната дейност ще се извършва в четири направления:
Двигателна рехабилитация: измерване обема на движение на ставите; тестване на възможностите за самообслужване, двигателни умения и масаж, пасивно раздвижване и активни упражнения, упражнения с и на уреди Двигателната рехабилитация се води от физиотерапевт. Лечебно-физкултурния комплекс се води от възпитател.
Логопедична рехабилитация: изследване не езиковата и звуковата страна при различни дифицити; терапия за корекция за плавността на речта; масаж(лицев); хранителна стимулация; хранителна терапия; развитие на обща и фина моторика; сензорна стимулация – корекция на четене и писане. Води се от логопед .
Психологична рехабилитация; изледване на психологичните процеси и структурата на личността; развитието на познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка се работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, коректурни проби и др. Осъществява се от психолог.
Рехабилитация на интегрирано обучение – подкрепа при подготовка за интеграция, чрез включване на детето в програма за ранно въздействие, подкрепа на деца интегрирани в масови учебни заведения – подготовка на домашни, помощ при подготовка по различни учебни предмети, обучение на деца със СОП по специални програми, съобразени с увреждането. Изпълнява се от специален педагог.
Предвиден транспорт на потребителите до центъра за ползване на рехабилитациите.
Дейност 6: Терапевтична дейност В тази дейност предвиждаме прилагане на следните терапии:
Арт-терапия – изграждане на възможност децата да общуват чрез изкуство/ рисуване, декориране, моделиране, апликиране, работа с глина, природни материали и др./
Музикотерапия – свирене на различни перкусионни инструменти, слушане на музика/детски песни, релаксиращи мелодии/, импровизиране на различни ударни инструменти по зададен ритъм, слушане и изпълнение на песни и др.
Хипотерапия – „Лечение с помощта на кон” Усвояване на умения на деца с увреждания за владеене на собственото си тяло, чрез общуване с животни, връстници, инструктори и коневъди в ежедневния живот.
Цветарство – посаждане и отглеждане на цветя- проследяване етапите на развитие при растенията, изграждане на за грижа и постояннство при извършване на различни дейности.
Предвиден транспорт на потребителите за провеждане на хипотерапия и музикотерапия
|